vraag vertanding

Pandiazo

New Member
ik heb een sr 50r met een 70cc , polini multivar , sito plus uitlaat

ik vindt mijn topsnelheid niet hoog genoeg (95) dus heb ik de tip gekregen om mijn vertanding te veranderen maar ik zie verschillende maten er tussen zitten maar ik heb hier geen ervaring mee. iemand een voorkeur voor wat ik kan kopen of hulp voor wat ik kan halen

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Je gaat eerst moeten kijken of de vertanding wel je limitatie is.

Als vertanding je limitatie is, dan zal ie op top spontaan meer en meer toeren gaan maken totdat het motortje geen toeren meer kan maken. Ik gok niet dat dit je limitatie is, om een scooter harder dan 100 te laten lopen moet je er vaak al serieus werk in steken.
 
Je kan er helaas niet elke andere langere vertanding zomaar even eronder zetten. (heeft met vermogen van je setup te maken)
Iets langer als origineel is wel mogelijk, en daarna moet je niet veel verder gaan.. Want dan kost het je wel koppel bij die cilinder en dat zou wel wat zonder zijn. Als je geluk hebt is het nog mogelijk 7- 10 km sneller. Dus net boven de 100 moet nog wel lukken op teller.

Zoals boven gezegd, wat schiet je er uiteindelijk ermee op op de openbare weg? Ga je harder dan 65 km/u dan is de pakkans erg groot.
Want als je zo hard rijd, dan ga je opvallen over het overige verkeer. zeker als je 2 keer sneller gaat dan toegestaan.

Persoonlijk zou ik hem zo laten. ;)
 
ik heb een sr 50r met een 70cc , polini multivar , sito plus uitlaat

ik vindt mijn topsnelheid niet hoog genoeg (95) dus heb ik de tip gekregen om mijn vertanding te veranderen maar ik zie verschillende maten er tussen zitten maar ik heb hier geen ervaring mee. iemand een voorkeur voor wat ik kan kopen of hulp voor wat ik kan halen

alvast bedankt
met een basic sito + is nou niet echt een performance uitlaat neem een yasuni r en je gaat er 10km op vooruit

ik kan domme dingen zeggen over je uitlaat maar sito + is niet veel meer uit te halen
Post automatically merged:

mijn sr gaat 108 km op gps na heeel veel werk en misschien wel 1100 euro aan onderdelen proberen

uit mijn ervaring zit je op 95 gps al hoog met een sito ik zou m zo houden geen yasuni of iets rijdt lekker en trekt goed op en je hebt geen afstel problemen
Post automatically merged:

de vertanding van een sr factory maxxed out is 120 km per uur en daar kom je lang niet aan dus als hij harder wil moet je een andere uitlaat en of grotere carb hebben
Je gaat eerst moeten kijken of de vertanding wel je limitatie is.

Als vertanding je limitatie is, dan zal ie op top spontaan meer en meer toeren gaan maken totdat het motortje geen toeren meer kan maken. Ik gok niet dat dit je limitatie is, om een scooter harder dan 100 te laten lopen moet je er vaak al serieus werk in steken.
 
Last edited:
Back
Top