Vraag over CDI aansluiting Peugeot kisbee

smokum

New Member
Hi

Vraagje, ik heb een Peugeot kissbee staan.
De CDI is vermoedelijk stuk, maar bij nakijken zie ik dat er 1 zwart draadje was afgetapet en niet in de stekker zit.

Vraag , hoort dit zo?


Bedankt alvast :)
 

Attachments

  • e500b504-8aca-40ef-9fd9-f8f364a9df60.jpg
    e500b504-8aca-40ef-9fd9-f8f364a9df60.jpg
    142.2 KB · Views: 28
Advertisement - register to remove this

Orgineel hoort dat niet zo.

Maar ik denk voor 99% te weten dat het de manier is om de begrenzer te omzeilen.
Of te wel je scooter zal dus harder moeten lopen dan 45 / 50 Km per uur op de teller.

Het heeft verder niks te maken dat de cdi het niet doet.

Je zegt dit:
ik heb een Peugeot kissbee staan.

Maar neem aan dat je deze scooter recent 2ehands van iemand hebt overgenomen?
 
Orgineel hoort dat niet zo.

Maar ik denk voor 99% te weten dat het de manier is om de begrenzer te omzeilen.
Of te wel je scooter zal dus harder moeten lopen dan 45 / 50 Km per uur op de teller.

Het heeft verder niks te maken dat de cdi het niet doet.

Je zegt dit:
ik heb een Peugeot kissbee staan.

Maar neem aan dat je deze scooter recent 2ehands van iemand hebt overgenomen?
Check, hij liep idd een stuk harder dan zou moeten.. Dank voor je reactie!
 
Nee, dit hoort niet!
Deze zwarte draad is de geschakelde plusdraad welke in de cdi thuishoort.

Met de begrenzing heeft het niks te maken, deze zit immers nog aangesloten zoals te zien is op de foto in post #1...
Blauw of blauw/groene draad van cdi naar blauw of blauw/groen van de koppelingshuis-sensor is de begrenzerdraad.

De cdi is zowel een AC als DC cdi dus is het belangrijk dat de zwarte draad aangesloten zit!

iSpxHeo.png


De begrenzing is er pas af als de losse draad uit de cdi losgekoppeld is, en bijgevoegd wordt bij de zwarte draad!
Dat het spul harder loopt doet dus sterk vermoeden dat het een snorscooter (25km/u) betreft waar een cdi van een bromscooter (45km/u) zit gemonteerd!
 
Nee, dit hoort niet!
Deze zwarte draad is de geschakelde plusdraad welke in de cdi thuishoort.

Met de begrenzing heeft het niks te maken, deze zit immers nog aangesloten zoals te zien is op de foto in post #1...
Blauw of blauw/groene draad van cdi naar blauw of blauw/groen van de koppelingshuis-sensor is de begrenzerdraad.

De cdi is zowel een AC als DC cdi dus is het belangrijk dat de zwarte draad aangesloten zit!



De begrenzing is er pas af als de losse draad uit de cdi losgekoppeld is, en bijgevoegd wordt bij de zwarte draad!
Dat het spul harder loopt doet dus sterk vermoeden dat het een snorscooter (25km/u) betreft waar een cdi van een bromscooter (45km/u) zit gemonteerd!
Dankje! ik ga hier naar kijken.
 
Back
Top