aardbanaan537
Well-Known Member
Hallo,
Ik heb een probleem bij mijn Yamaha Aerox (2005).
Onlangs heb ik een koso dashboard gp-style gemonteerd.
Alles werkt zoals het hoort, maar zodra ik harder dan ongeveer 30 ga, valt de teller in één keer compleet uit.
Zodra ik langzamer ga, springt de teller weer aan, calibreert zich, en werkt het weer zoals "normaal".
Wat een rare bijkomstigheid is, is dat alle andere elektronica zoals mijn losse temperatuur en voltmeter het wel blijft doen wanneer de teller uitvalt.
De accu heb ik al vervangen (dit is overigens 6,3 ah).
Alle overige elektronica verbruikers aanzetten of juist allemaal loskoppelen heeft geen effect op het uitvallen van de teller. Ik heb al meerder massakabels aangelegd, en contactpunten sluiten naar mijn weten allemaal goed aan.
Ik zat ook nog aan de spanningsregelaar te denken, hoewel de accu standaard 12,1V aangeeft, stationair 14,1V, en bij meerdere toeren rond de 15 V. Prima lijkt me?
Bestaat er zo iets als te veel stroom opwekken, en dat de teller dat dus niet aankan? (En de andere elektra wel)
Ik draai behoorlijk wat toeren.
Mocht iemand het nuttige informatie vinden hier mijn setup:
Stage 6 MK2 racing, vl14, twins filter, 21mm Dellorto, overrange, Delta clutch, Malossi vertanding,
Ik heb veel rondgekeken op dit forum, maar nog geen werkend antwoord gevonden.
Ik hoor graag jullie ideeën
Ik heb een probleem bij mijn Yamaha Aerox (2005).
Onlangs heb ik een koso dashboard gp-style gemonteerd.
Alles werkt zoals het hoort, maar zodra ik harder dan ongeveer 30 ga, valt de teller in één keer compleet uit.
Zodra ik langzamer ga, springt de teller weer aan, calibreert zich, en werkt het weer zoals "normaal".
Wat een rare bijkomstigheid is, is dat alle andere elektronica zoals mijn losse temperatuur en voltmeter het wel blijft doen wanneer de teller uitvalt.
De accu heb ik al vervangen (dit is overigens 6,3 ah).
Alle overige elektronica verbruikers aanzetten of juist allemaal loskoppelen heeft geen effect op het uitvallen van de teller. Ik heb al meerder massakabels aangelegd, en contactpunten sluiten naar mijn weten allemaal goed aan.
Ik zat ook nog aan de spanningsregelaar te denken, hoewel de accu standaard 12,1V aangeeft, stationair 14,1V, en bij meerdere toeren rond de 15 V. Prima lijkt me?
Bestaat er zo iets als te veel stroom opwekken, en dat de teller dat dus niet aankan? (En de andere elektra wel)
Ik draai behoorlijk wat toeren.
Mocht iemand het nuttige informatie vinden hier mijn setup:
Stage 6 MK2 racing, vl14, twins filter, 21mm Dellorto, overrange, Delta clutch, Malossi vertanding,
Ik heb veel rondgekeken op dit forum, maar nog geen werkend antwoord gevonden.
Ik hoor graag jullie ideeën