Digitale teller Aerox aansluiten

Wieckbud

Well-Known Member
Goedemorgen, ik wil een digitale teller zoals op de foto kopen en aansluiten op mijn Aerox die nu een analoge teller heeft.
Is dit te doen en wat heb ik hier allemaal extra voor nodig?
upload_2016-6-16_10-37-41.pngupload_2016-6-16_10-38-33.png
 
Advertisement - register to remove this

Wieckbud,

het zou handig zijn als je ook vertelt om welke digitale teller het hier handelt.
Dan kan die gene die hier antwoord op kan/wil geven ook nakijken welke signalen deze teller nodig heeft en dit vergelijken met de signalen welke op je Aerox aanwezig zijn.

Ik heb wel eens in het verleden mensen met dit soort vragen geholpen maar indien het een after market ding betreft, niet specifiek geconstrueerd voor een bepaalde scooter kan een hele toer zijn met ingrijpende modificaties aan je kabelboom.
Niet altijd komen de signaal polariteiten van je scooter overeen met de diverse lampjes in deze after market dingen.

Zo zie ik bijvoorbeeld, dat je Aerox een gewone mechanische kabel heeft naar je snelheidsmeter met een meenemer aan je voorwiel.
De meeste after market tellers werken digitaal met magneetjes en een elektronische opnemer.
Op zich is dit geen probleem maar ik zie dat je veel waarde hecht aan de looks van je scooter dus realiseer je dat dit ook het aanzicht van je scooter verandert.
Magneet(jes) op je schijfrem, opnemer aan je vork, stroomdraadje naar je digitale opnemer, meenemer waar dan geen kabel meer op zit etc.....

Verder is het aanpassen van de signaal polariteiten niet altijd evident, vooral niet als je een leek bent op gebied van elektriciteit.

Val je onder deze categorie, zou ik er niet aan beginnen, je kabelboom vaart er wel bij....
 
Last edited:
Back
Top