Vraag over benzine

Mike16

MhrRox Member
Als je gaat rijden met een mhr speed hoe weet je dan op wat je moet gaan rijden? Ik hoor mensen praten over elf maar wat houd dat nou allemaal precies over? Je ken toch ook 98 en dan mengen? Ik kan niks vinden bij de search.
Misschien dan jullie mij meer kunnen vertellen.

Mike
 
Advertisement - register to remove this

mm ok? mag i kdan ook ff een vraag stellen:
het vesrchil tussen 95 en 98 zit em in het octaan gehalte tog?
welke is op het eerste gezicht zo bter om mee te rijden?
En zijn er nog aanpassingen als j op 98 wilt gaan rijden? (squish veranderen oid?)

mvg pasqual
(ps als je zegt maak eigen topic dan doe ik dat:))
 
Verschil is octaan getal. 98 is dus klopvaster en dus meer geschikt als je scherpere waardes qua squish en voorontsteking wilt gaan gebruiken. Pas boeiend vanaf middelsnelle setups.
 
maar als ik dus op 98 wil gaan rijden (check me setup, die valt wle onder middelsnel;)) moet ik dingen gaan aanpasen qua squish etc?(wat kan ik nog onder etc verstaan?) of gebruit men het als je juist met een krappe squish wilt gaan rijden(wat tog een hogere compressiewaarde oplevert?)
 
Er is hier zoveel over te vinden in de search...

Bij minarelli moet je een Speed binnenkop aan (laten) passen. Deze staat standaard op een te hoge compressiewaarde om veilige met tankstationbenzine (dus Euro98) te kunnen rijden.

je kan met octaanbooster het octaangetal wat omhoog brengen, maar je zal er dan veel booster bij meoten gooien.

Ik heb hem door Joël uit laten draaien voor een compressie van 15:1 en heb geen pingel, en rij met Euro98 en op 6 liter 25ml octaanbooster (voor de zekerheid). (en 20 ml olie...)
 
Back
Top