voorvork trommelrem vs schijfrem zip gewicht

Huugoo

Well-Known Member
Hallo,

Ik ga binnenkort een trommelrem voorvork halen met bijbehorende voorvelg.

Weet iemand hoeveel dit scheelt in gewicht met een zip 2000 voorvork met schijfrem en rem delen?

Moet dit even weten, om te kijken hoeveel kg lood ik moet halen (voor SBO)

Gr. Hugo
 
Advertisement - register to remove this

Ja maar schijfrem loopt ALTIJD aan, dus wil een trommelrem:).

En ik vroeg ook niet of ik dat of dat moet nemen, maar gewoon wat het verschil is. Alvast bedankt he.
 
Daarin heeft hij wel gelijk steef. Trommel loopt vrij en schijf lopen de blokken licht van tegen de schijf.

Hugo: Als jij zorgt dat je spullen netjes in elkaar zitten, ga jij van die trommel tegenover schijf geen kont merken op de 150 meter. Zeker omdat je een zware velg en vork wil vervangen voor een lichte en dan weer ergens gewicht erbij wil gaan hangen, slaat het nergens op natuurlijk... Laat dit spul nou maar fijn zitten, hard rijden ga je vanzelf wel als je blok eens goed loopt ipv belabberd.
 
Jongens, dat vraag ik toch allemaal niet? Beantwoord gewoon mijn vraag, en als je iets anders wilt melden stuur maar een PM

Ontopic aub, want heb nog geen zinnig antwoord gelezen..
 
En na de sprint, met zoveel km/u goed kunnen remmen lijkt me ook wel belangrijk....
Of heb je graag dat de trommelrem vastslaat met ruim 100 km/u.

ik kom zelf met 127+ over de streep en rem altijd hard met de voorrem (trommel) en heb er nog nooit last van gehad :)
daarnaast heb ik in 6 jaar dit nog nooit zien gebeuren
 
ik kom zelf met 127+ over de streep en rem altijd hard met de voorrem (trommel) en heb er nog nooit last van gehad :)
daarnaast heb ik in 6 jaar dit nog nooit zien gebeuren
Ik heb het wel 1 keer zien gebeuren, en dat is 1 keer teveel. Waardoor hij vastsloeg weet ik niet, en echte sprinters zullen de rem ook wel beter onderhouden dan de eigenaar van de brommer die ik heb zien gaan.
Als jij het nooit hebt zien gebeuren op de sprint, zal een trommel goed kunnen. Ik heb 1 slechte ervaring met trommels (gelukkig was ik het niet zelf) op hoge snelheid, en jij alleen goede. ;)
 
Back
Top