Voorrem Peugeot Speedfight 2

Joost53

Well-Known Member
Hallo,

ik heb een peugeot speedfight 2 water gekoelt, nu is het zo dat de voorrem het niet doet, dat komt omdat er geen druk op staat.
ontluchten enzo hebben we al gedaan maar zonder succes.
nu denken we dat het remcupje/remzuiger (hoe heet zon ding|:)p)
lekt of de druk niet houd zodat de druk ontsnapt en de rem niet strak staat.
ik heb me al rot gezocht en ook omdat we niet echt weten hoe zon ding heet kunnen we weinig.

het gaat om het onderdeel waar een veertje aanvast zit en waar de remklauw ook heengaat.

ik hoop dat iemand mij kan helpen:)
 
Advertisement - register to remove this

hallo ik had een tjd geleden het zelfde probleem met een neo's maar ik had het dekseltje van de remvloeistof eraf gelaten en toen heel de tijd lopen pompen tot dat er geen luchtbeleen meer kwamen dit durrt effe maar is het wel waard maar vereet niet de remvloistof bij te bliven vullen anders kan je weer heel de tijd op nieuw beginnen en als het dan egt niet is zal ik eens gaan kijken of je pompje het nogwel doet
 
heet dat niet toevallig een remcilinder?


@acer1990: hoe dee jij dat? wij deden onder ontluchten dan rem in (of uit) en dan weer ontluchter dicht en dan weer rem in of uit en zo door... maar hielp niet.
tenzei je gewoon een beetje kunt pompen, maar volgens mij zit de slang al helemaal vol olie dus daar licht et denk ik niet aan.

iemand een idee waar je die rem(cilinder/plunje) kunt kopen?:p
 
nou je kan het best het dekseltje van je remvloeistof eraf laten en je nippel gewoon dicht en dan pompen pompen pompen en nog een pompen tot dat er egt geen luchtbellen meer komen en als die dan druk begint op te bouwen knijp je de rem in hou je hem in draai je de nippel even los en dan weer vast handrem los en dan als het oed is doet tie het weer
 
zoek is naar andere topics over ontluchten, volgens mij doe jij het op een hele vreemde manier, ik maak uit jou tekst op dat je steeds de nippel open en dicht draait?

en dat ding bij je stuur met die veer en het rubber er aan heet echt een remplunje (in nederland in ieder geval) en kosten 30 euro per stuk nieuw
 
ok zal het idee van acer1990 vanmiddag eens proberen.

heb al verschillende sites doorzocht naar een 'remplunje' maar nergens 1 gevonden laat staan voor een peugeot speedfight 2.|(
kan iemand mij helpen aan een site voor als dat idee van acer1990 niet werktO-)

EDIT:
de nippel is dat ding onder in waarmee je hem kunt ontluchten tog?
klein half rond ding met gaatje erin en een moer erboven
 
Last edited:
dat die remmen van een speedfight niet makkelijk te ontluchten zijn
ben ik helemaal met je eens.
maar zo als acer1990 al zeg klopt.
gewoon de manier wat hij zegt doen en vooral genoeg geduld hebben.
 
de hele leiding zit vol olie, ik heb een slangetje eraan gedaan en er kwam aan 1 stuk door olie uit.
dan moet er wel iets kapot zijn, maar wat
 
dat had ik ook, en bij mij ging die remcilinder niet ver genoeg terug als ik de remhendel los liet, ik weet niet hoe het eruit ziet bij peugeot maar bij piaggio zie je 2 gaatjes als je in je rempotje kijkt, en bij mij was het ene gaatje steeds geblokkeerd en dat was niet goed, kwam door de vorm van de remhendel, die had ik daarna aangepast en toen kwam de remcilinder/plunje wel voldoende terug
 
neej daar heb ik al gezocht en ze hadden het niet:(
dronk had ook niks, dan maar een complete remklauw.


de rem doet et:) we hebben olie van onderen erin gepomp en goed zitten pompen aan de rem:p
 
Last edited:
Back
Top