This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Voor rem ontluchten

Koen markhorst

New Member
Ik heb mijn voor rem ontlucht maar nu als ik aan mijn band draai draait mijn band echt heel moeilijk heb er ook nieuwe rem schoentjes opgedaan heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen of heb ik mijn voor rem niet goed ontlucht

er van uitgaande dat je vóór een schijfrem hebt, heb je daar remblokken vervangen, geen schoenen, die zitten in een trommelrem, is wat @Tim Ark bedoelt en lucht in een hydraulische rem zorgt niet voor aanlopen, maar juist voor te weinig remkracht, je remhendel wordt "sponzig" in plaats van "hard" op het punt waar ie aangrijpt.
is je schijf erg ver ingesleten met de vorige blokjes? zo ja lopen je nieuwe aan op de randjes van de groef die je oude blokken hebben getrokken. beste is dan een nieuwe schijf, maar als je dat nog niet nodig vindt/nog niet in het budget past, kan je ook de blokjes een randje afvijlen zodat ze weer in die groef passen. maar let wel op dat je schijf niet te dun wordt, dat remt niet lang goed meer! (en als je dan wel weer een nieuwe schijf monteert, monteer dan ook weer nieuwe blokjes, anders trekken déze weer een groef in je nieuwe schijf.