Voor- en achterlicht niet werkend vivacity

H1cky_

New Member
Het gaat om een vivacity met bouwjaar 2005.
Mijn knipperlichten en remlicht doen het.
Alleen mijn dagrijverlichting voor en achter doet het niet, lampjes zijn beide getest, zijn werkend.
Ik heb de scooter in deze toestand gekocht, hoe hoe en wanneer ze zijn gestopt met werken weet ik niet.
Iemand tips om mijn verlichting weer aan de praat te krijgen.

Mensen horen mij met deze setup wel aankomen, maar heb toch graag dat ze mij ook kunnen zien.
 
Advertisement - register to remove this

Dagrijverlichting wordt normaliter op gelijkspanning aangesloten.
Hiervoor maakt men direct achter het contactslot een aftakking op de geschakelde plus.
Ik dacht, uit het hoofd, dat peugeot hier de kleur zwart voor gebruikt.
Dus even de kabels van de dagrijverlichting volgen en op het begin en einde van de draden de spanning meten met ingeschakeld contactslot.
Dit kan trouwens ook met een simpel testlampje dat je zelf knutselt met een 12v lampje met 2draadjes eraan.
 
Dagrijverlichting wordt normaliter op gelijkspanning aangesloten.
Hiervoor maakt men direct achter het contactslot een aftakking op de geschakelde plus.
Ik dacht, uit het hoofd, dat peugeot hier de kleur zwart voor gebruikt.
Dus even de kabels van de dagrijverlichting volgen en op het begin en einde van de draden de spanning meten met ingeschakeld contactslot.
Dit kan trouwens ook met een simpel testlampje dat je zelf knutselt met een 12v lampje met 2draadjes eraan.
Sparky bedankt
Ik ga hier morgen even naar kijken.
 
Dagrijverlichting wordt normaliter op gelijkspanning aangesloten.
Hiervoor maakt men direct achter het contactslot een aftakking op de geschakelde plus.
Ik dacht, uit het hoofd, dat peugeot hier de kleur zwart voor gebruikt.
Dus even de kabels van de dagrijverlichting volgen en op het begin en einde van de draden de spanning meten met ingeschakeld contactslot.
Dit kan trouwens ook met een simpel testlampje dat je zelf knutselt met een 12v lampje met 2draadjes eraan.
Hey Sparky,
Ik heb een aantal dingen geprobeerd.
Een aftakking direct op het zwarte draad van het contact (zie eerste foto) zorgt er voor dat het achterlicht brand wanneer het contact is ingeschakeld.
Koplamp zelf geeft geen licht, elke mogelijke verbinding op de fitting even als de lamp zelf geprobeerd. Bij het lampje direct aansluiten op een accu werkt deze wel.
Wanneer ik de groene(aftakking van contact) en de witte op een knipperlicht lampje zet geeft deze wel zowel voor als achter licht.

Wat zou het probleem kunnen zijn met het niet willen werken bij het normale voor lampje.
 

Attachments

  • 87515080-34FB-4026-82AC-38F161BB49B6.jpeg
    87515080-34FB-4026-82AC-38F161BB49B6.jpeg
    168.6 KB · Views: 13
  • C717C55A-213F-40D0-BC5C-6B5ED4503F53.jpeg
    C717C55A-213F-40D0-BC5C-6B5ED4503F53.jpeg
    126.9 KB · Views: 7
Back
Top