Ik ga ervan uit dat de lampjes zelf in orde zijn vooral als de weerstand defect zou geweest zijn, kan het voorkomen dat beide lampjes doorgebrand zijn.
Het beste is om even met een proeflampje of gewoon een lampje met 2 draadjes eraan het circuit na te meten en kijken of je op de diverse punten spanning hebt.
Dus doe het volgende:
- sluit ene zijde van het proeflampje aan op de min-pool van de accu of een blank stukje frame of motorblok.
- start de scooter en laat deze stationair draaien.
- meet vervolgens op alle punten hieronder en kijk tot welk punt je spanning houdt.
- meet op de gele draad van de vliegwiel connector, lampje moet gaan branden.
- meet op de gele draad op de connector van de aan-uitschakelaar van je verlichting, het lampje moet gaan branden.
- zet de aan- uitschakelaar van de verlichting op aan en meet op de bruin/witte draad op de connector van de aan-uitschakelaar van je verlichting, het lampje moet gaan branden.
- meet op de bruin/witte draad op de connector van de grootlicht- dimlichtschakelaar van je verlichting, het lampje moet gaan branden.
- zet de grootlicht- dimlichtchakelaar van de verlichting op dimlicht en meet op de witte draad op de connector van de grootlicht- dimlicht schakelaar van je verlichting, het lampje moet gaan branden.
- meet op de witte draad op de fitting van je koplamp, het lampje moet gaan branden, maar in principe zou deze witte draad tussen de grootlicht- en dimlichtschakelaar en fitting koplamp in orde moeten zijn want je zei reeds het seinlicht doet het wel.
Gebruik bij het meten op de connectoren de zogenaamde backprobe methode aan beide zijdes van de connector (dit is meten zonder de connector uit elkaar te trekken) zoals op het plaatje hier beneden, let niet op de tekst want dit is niet van toepassing:
View attachment 65067