voltage selettra ontsteking

Status
Not open for further replies.

SfeRox

sfera gaat hard :P
heey ik heb een vraagje mn italkit selettra ontsteking wil niet vonken en ik kan niet achter de reden komen.

ik heb dus een zo goed als nieuw italkit cdi gekocht. dus daar zou het opzich niet aan kunnen liggen.

de stator moet ook goed zijn want die kun je doormeten en hij is 110 ohm. mij hadden ze verteld dat 110 ohm goed was :rolleyes:

dus misschien is mn rotor kapot maar die kun je niet doormeten of wat maar nu is mn vraag: hoeveel voltage moet je stator en rotor leveren naar de cdi unit?
dus als je het stekkertje tussen je stator en cdi los maakt en daar een multimeter op zet, en dan 1 keer goed kicken, hoeveel moet je multimeter ongeveer aangeven?:?
 
Advertisement - register to remove this

heb je nou wel alles aangesloten zoals we zeiden??
en werkt je killswitch wel goed om? daar hadden we laatst ook problemen mee namelijk.
 
jaaah ik heb nu dus gewoon nog ff zonder killswitch aangesloten zodat dat ding geen verwarring kan brengen :)

alles is aangesloten zoals op de foto alleen dat draadje bij het kroonsteentje hangt nu dus gewoon los en zit niks op aan gesloten.

misschien dat iemand ff wil meten bij zn italkit ontsteking hoeveel voltage hij geeft, het is een kleine moeite dacht ik zo ;)

hier nog ff de foto voor de duidelijkheid :D
DSC03380.JPG
 
CDI hoeft niet aan frame, bobine wel.

Een standaard ontstekingsspoel geeft, als je even goed trapt, ongeveer 30V wisselspanning. De ontstekingsspoel zelf, van een orginele ontsteking, moet een weerstand van rond de 200 Ohm hebben.

Ik denk niet dat de specificaties voor een rotor hier ver vanaf liggen.
 
Maakt de bougie kabel wel goed contact met de bobine en de bougie dop? en heb je al meerdere bougies geprobeerd? Je moet gewoon het puntje van de bougie tegen het carter aan houden en dan kicken.
 
Het is een CDI/Bobine in een, dus monteer ding even op frame... :) En trek gewoon een massa draad van je blok naar je CDI/Bobine :)
 
blueneonlight said:
Maakt de bougie kabel wel goed contact met de bobine en de bougie dop? en heb je al meerdere bougies geprobeerd? Je moet gewoon het puntje van de bougie tegen het carter aan houden en dan kicken.

ik weet wel hoe een ontsteking werkt hoor ;) en mn bougie en bougie dop komen van een lopende scooter af. dus daar kan het niet aan liggen igg.
 
Cipher said:
CDI hoeft niet aan frame, bobine wel.

Een standaard ontstekingsspoel geeft, als je even goed trapt, ongeveer 30V wisselspanning. De ontstekingsspoel zelf, van een orginele ontsteking, moet een weerstand van rond de 200 Ohm hebben.

Ik denk niet dat de specificaties voor een rotor hier ver vanaf liggen.

nou ik heb het gevraagt maar het schijnt egt niet hoger dan 110 ohm te zijn hoor.

zou iemand het ff willen doormeten voor me? en het hier ff posten. :)
 
je bobine/cdi aan je blok hangen vindt ik persoonlijk egt überdom :L je blok trilt en schokt als een gek en dan ga jij iets gevoeligs als een bobine daaraan bevestigen...mayb is je CDI weer kapot...
 
Project RR2 said:
je bobine/cdi aan je blok hangen vindt ik persoonlijk egt überdom :L je blok trilt en schokt als een gek en dan ga jij iets gevoeligs als een bobine daaraan bevestigen...mayb is je CDI weer kapot...


beter zeg je niks!!:|
pff waarom kunnen mensen niet gewoon ontopic blijven? ik heb het voor de duidelijkheid zo geplaatst om te kijken of het werkt. als je een beetje nadenkt zou zo niet eens de uitlaat passen dus denk gewoon eerst na voor dat je stom begint te bléren!! :L
 
Sfera LC said:
beter zeg je niks!!:|
pff waarom kunnen mensen niet gewoon ontopic blijven? ik heb het voor de duidelijkheid zo geplaatst om te kijken of het werkt. als je een beetje nadenkt zou zo niet eens de uitlaat passen dus denk gewoon eerst na voor dat je stom begint te bléren!! :L
wie is hier dan dom? bter regel je een foto van de echte situatie en niet zoals op de foto, want als t normaal niet op je blok zit wrom ga je daar speciaal een massadraad voor leggen dan...?zonder uitlaat start ie zowiezo moeilijker dus om zonder uitlaat te testen met die bobine op die manier is ook nix...
 
Vergeet niet, dat het ook aan je ROTOR (Ronddraaiende ding voor n44bs) kan liggen heh... Aangezien bij Sfera LC er maar zeer weinig voltage uit z'n stator komt...
 
Ik heb toen ook 110 Ohm gemeten met mijn Selletra rotor, die vonkte ook gewoon :)
We hadden em toen op het frame gehangen, en verder nog 1 massa van frame naar blok.. en we kwamen geen problemen tegen.
 
D.J said:
Vergeet niet, dat het ook aan je ROTOR (Ronddraaiende ding voor n44bs) kan liggen heh... Aangezien bij Sfera LC er maar zeer weinig voltage uit z'n stator komt...

wat kan er volgens jou kapot gaan aan een rotor dan? in het ding zitten gewoon 2 magneetstrippe :) en die is gewoon magnetisch...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top