volgorde overbrenging vario kant zip SP 98

ger69

SP 98 - SF3
Hey,

Ik heb een probleempje met mijn Zip. Ik heb gister een Zip SP 98 gekocht en nu heb ik gemerkt dat het kicken niet helemaal lekker gaat. Ik denk nu dat er bepaalde onderdelen missen waardoor dat komt.

De onderrdelen nu vanaf achteraan de krukas tot vooraan zitten zijn:
1. Oliepomp mechanisme
2. Dikke vulring
3. Vario
4. Vario poelie (soort grote plaat met tandjes)
5. Plastic koelvan
6. Inlegster (soort stuk staal met tandjes voor kickstart)
7. Krukasmoer

Wat mist er?


Gr.
 
Advertisement - register to remove this

alleen een hele dunne ring voor de "inlegster" maar die boeit niet voor het kicken..

ik denk eerder dat het in het deksel zit , zit er geen speling op de "halve maan tandwiel" ?
 
alleen een hele dunne ring voor de "inlegster" maar die boeit niet voor het kicken..

ik denk eerder dat het in het deksel zit , zit er geen speling op de "halve maan tandwiel" ?

Oke dus alles wat op de krukas moet klopt? Geen missende onderdelen?

Hij kickte eerst al moeilijk maar nu doet hij niks meer en schraapt eigenlijk (je kickt niet) gek dat hij nu niet meer kickt

Wat als er speling is?
 
ik had dat ook. zo heb ik een stuk of 10 nieuwe kickstartrondsels moeten kopen.

wat ik had gedaan was;

-nieuwe kickstartrondsels gekocht
-ringetje achter de kickstartrondsel in de deksel zodat hij er iets dichter op zat.

was wel met een min. hor. maar verwacht dat het bij jou ook zal helpen.
 
ik had dat ook. zo heb ik een stuk of 10 nieuwe kickstartrondsels moeten kopen.

wat ik had gedaan was;

-nieuwe kickstartrondsels gekocht
-ringetje achter de kickstartrondsel in de deksel zodat hij er iets dichter op zat.

was wel met een min. hor. maar verwacht dat het bij jou ook zal helpen.

Oke, ik denk dat het probleem ook in de deksel zit. Dat ringetje is toch normaal niet nodig? (Oude eigenaar vertelde dat er een ringetje zat)

Wat mist er dan?
 
idd , dat moet ook niet!!! en het is ook geen minarelli..

het rondsel op de krukas als in het deksel kunnen versleten zijn , dan pakken de tanden gewoon niet goed in elkaar , maar het kan ook zijn dat de veer van het rondsel in het deksel niet sterk genoeg meer is , verbogen is of te zwaar gaat , het mechanisme in het deksel zelf kan ook smerig zijn en net wat te zwaar gaan.

ook kan het zijn dat de halve maan is ingesleten , zowel de tandjes als de as door het deksel , vaak is dan de bus ook versleten , of alleen het busje zelf , dan gaat nml de as iets sccheef staan en kun je niet goed kicken.

wat ook nog kan is dat er toch een dunne ring ACHTER de vario moet , dat de starterkrans en ster net iets te ver naar achter staat op de krukas , en dan is de slag van het rondsel in het deksel net te lang en gaat ie er ook over..
 
De inlegster zegmaar (stukje metaal met die tandjes op de krukas schroefdraad) had ik vervangen, was echt nodig

Ik denk dat hij die ring er heeft geplaatst omdat hij hem anders niet pakte

Morgen schiet ik fotos van het binnenwerk carterkap

Op me krukas schroefdraad zaten trouwens flinke bramen wat volgens mij is gekomen door die ring er tussen te doen.. kan dat?
 
Back
Top