Volgorde starterkrans

Hey Allemaal.

Ik heb laatst een malossi multivar op me 4t zip gemonteerd. Hierbij moet natuurlijk de starterkrans eraf en dat heb ik gedaan. Helaas heb ik de starterkrans perongeluk laten vallen en nu weet ik de volgorde niet meer. Ik weet dat je eerst het grote tandwiel erop moet doen en daarop de koelvin en op de koelvin dat andere kleinere tandwieltje

Maar ik heb ook een klein ringetje en heb geen flauw idee waar die moet. Ik heb heel youtube afgezocht maar iedereen haalt de starterkrans in ze geheel eraf en doet hem in ze geheel weer terug, dus ze laten niet de volgorde zien. Ook op internet heb ik letterlijk niks kunnen vinden.

Iemand zo vriendelijk om ff de volgorde te kunnen vertellen of wellicht hebben jullie wel een foto/fimpje met de juiste volgorde?
 
Advertisement - register to remove this

De ring komt tegen de koelvin, over de krukas, en dan draai je de moer vast.
De volgorde van de rest van de onderdelen klopt prima.
Kijk goed dat de starterkrans en dat kleine tandwielje ver genoeg over de spiebanen van de krukas gaan, voordat je het ringetje erover schuift en de moer vast draait. Anders bestaat de kans dat je het begin van de spiebanen beschadigd, en krijg je het spul er niet meer overheen.
 
De ring komt tegen de koelvin, over de krukas, en dan draai je de moer vast.
De volgorde van de rest van de onderdelen klopt prima.
Kijk goed dat de starterkrans en dat kleine tandwielje ver genoeg over de spiebanen van de krukas gaan, voordat je het ringetje erover schuift en de moer vast draait. Anders bestaat de kans dat je het begin van de spiebanen beschadigd, en krijg je het spul er niet meer overheen.
Thx, dus ff in jip en janneke taal. Eerst dat grote tandwiel dan de koelvin erop. Dan dat kleine tandwiel op de koelvin en dan het ringetje en de moer?
Post automatically merged:

De ring komt tegen de koelvin, over de krukas, en dan draai je de moer vast.
De volgorde van de rest van de onderdelen klopt prima.
Kijk goed dat de starterkrans en dat kleine tandwielje ver genoeg over de spiebanen van de krukas gaan, voordat je het ringetje erover schuift en de moer vast draait. Anders bestaat de kans dat je het begin van de spiebanen beschadigd, en krijg je het spul er niet meer overheen.
Als ik de starterkrans ronddraai en alle twee de tandwielen draaien mee dan zit die er goed op toch?
 
Volgorde is correct.

In principe kan het ook maar op 1 manier goed. Let erop dat de onderdelen volledig over de spie zijn geschoven en er niet nog ruimte over is als je je krukasmoer aan gaat draaien. Het helpt ook om je vsnaar wat hoger in de vario te leggen. Dan heb je meer zekerheid dat je de onderdelen helemaal over de spie kan schuiven.
 
Volgorde is correct.

In principe kan het ook maar op 1 manier goed. Let erop dat de onderdelen volledig over de spie zijn geschoven en er niet nog ruimte over is als je je krukasmoer aan gaat draaien. Het helpt ook om je vsnaar wat hoger in de vario te leggen. Dan heb je meer zekerheid dat je de onderdelen helemaal over de spie kan schuiven.
Super bedankt voor de hulp allemaal!
 
Back
Top