volgorde bij variokant

Advertisement - register to remove this

oke;)

kijk als je de kale krukas hebt.. dan monteer je dat daarboven bij de startmotor samen met het grote tandwiel en naaldlager daarvan.. daarna zet je de startkoppeling erop.. maar voordat je dat doet moet je toch nog zo'n busje in doen dat de ruimte tussen de keerring en de startkoppeling opvult toch.. want ik had ergens gelezen dat als je dat niet doet dat de startkoppeling overhit raakt ofzo :P
 
ja die bus is best balangrijk, want hoe strakker je de krukas moer draait dan hoe meer druk er op het startkoppeling komt,

Dus je hebt: Keering, Busje, Startkoppeling, evt shimring(en) gradeplaat enz..... op die volgorde moet het zitten
 
okee ik heb effe zo'n ringetje gehaald dus toen wou ik alles monteren maar toen kwam ik een ander probleem tegen :S



nu wou ik mijn vario monteren maar het kickstartrondsel past er niet meer op :O de krukas is te kort of is er iets anders aan de hand..

ik heb de krukas trouwens vervangen en toen ik de krukas kocht lag hij in de vitrine en de scooterboer gaf me deze gewoon.. kan het zijn dat deze van piaggio is of doe ik iets fout..
 
ik heb net even vergeleken met mijn oude krukas maar de lengte is hetzelfde dus ik denk nu zelf dat het aan het busje ligt.. ik heb een nieuwe bij de dealer gehaald. ik denk dus dat hij mij een verkeerde heeft gegeven

meer opmerkingen zijn welkommm
 
als het er niet tussen zat hoort het er wss niet tussen btw je hebt een aerox dar minarelli hori, dan is volgorde : naald lager , starter krans , start koppeling en dan eventuele shims graden plaat rollen vario helft , glijbus , vario eventuele shims ,rondsel shim moer
 
De krukas is gewoon voor minarelli anders was je al veeeel meer problemen tegen gekomen ;p

Maar wat heb je er nou tussen zitten dan? En wat voor vario heb je? (variobus iet te lang fso?)

en trek je wel je v-snaar helemaal in de poulies (zodat je v-snaar slap hangt) als je je halfpoulie er op draait?
 
tja...

sommige mensen halen dingen uit elkaar , terwijl ze helemaal niet weten waar ze mee bezig zijn en krijg je dit soort dingen..

als allereerste hoort er een bus op je krukas te zitten , deze MOET erin zitten...

verder kun je wel even naar www.easypart.nl gaan en bij originele onderdelen opzoeken hoe het HOORT te zitten , al dit gelul in dit topic schiet ook niet op...

verder , er zijn ook lange en korte krukassen voor Minarelli , zo heeft Malaguti in sommige blokken langere kruktappen , echter neem ik aan dat dit een Aerox is en dus zou je dus hoogstens een te lange krukas kunnen hebben en niet te kort. ik zeg dit omdat hierboven word beweerd dat een Minarelli krukas een Minarelli krukas is , dat is het dus niet ;)
 
Back
Top