Hallo,
Ik loop momenteel tegen een probleem aan bij mij scooter. Het probleem is dat hij niet stagiair loopt. Ik heb zelf al van alles geprobeerd om hem lopend te krijgen maar niks mocht baren.
Dingen die ik al heb gedaan:
De Electra gecontroleerd (niks aan kapot)
De carburateur schoongemaakt 2x
Alle slangetjes gecontroleerd
Vacuümpomp gecontroleerd
Bougie gecontroleerd (vonkt gewoon)
Luchtfilter schoongemaakt
Compressie gecontroleerd (geeft aardig wat compressie uit de uitlaad)
Afsluiting van de carburateur gecontroleerd (kan geen plekken vinden waar hij valse lucht aanzuigt of lekt)
Specificaties van de scooter:
Merk: Yamaha
Bouwjaar: 2005
Massa rijklaar: 81 kg
Brandstof: benzine met aparte toevoer van olie
Type: jog r luchtgekoeld
Mijn observatie:
De brandstof komt aan in de carburateur en in de vlotter kamer. Hieruit maak ik op dat er niks mis is met de vacuümpomp die aan de brandstoftank zit. Nu denk ik dat het probleem erin zit dat de vlotterkamer niet afsluit en daardoor de motor meteen doet verzuipen. Dit denk ik doordat zodra ik de overflow van de vlotterkamer een klein beetje open draai hij al begint met lekken. Ook als de brandstoftank vol zit en ik laat hem een tijdje staan dan begint hij met lekken uit het luchtfilter. Nou denk ik dat het er aan licht dat mijn vlotter niet genoeg drijfkracht heeft om zo de vlotterkamer af te dichten. Ik had al online gezien dat je bij sommigen modellen een klipje kan buigen om zo je vlotter af te stellen. Maar dit is dus bij mij niet het geval omdat mijn vlotter van plastic is.
Heeft het zin om er een nieuwe vlotter in te zetten? Of hoort dit niet uit te maken?
Als dit het niet is waar kan het dan aan liggen?
alvast erg bedankt voor de moeite en reacties!!!
Ik loop momenteel tegen een probleem aan bij mij scooter. Het probleem is dat hij niet stagiair loopt. Ik heb zelf al van alles geprobeerd om hem lopend te krijgen maar niks mocht baren.
Dingen die ik al heb gedaan:
De Electra gecontroleerd (niks aan kapot)
De carburateur schoongemaakt 2x
Alle slangetjes gecontroleerd
Vacuümpomp gecontroleerd
Bougie gecontroleerd (vonkt gewoon)
Luchtfilter schoongemaakt
Compressie gecontroleerd (geeft aardig wat compressie uit de uitlaad)
Afsluiting van de carburateur gecontroleerd (kan geen plekken vinden waar hij valse lucht aanzuigt of lekt)
Specificaties van de scooter:
Merk: Yamaha
Bouwjaar: 2005
Massa rijklaar: 81 kg
Brandstof: benzine met aparte toevoer van olie
Type: jog r luchtgekoeld
Mijn observatie:
De brandstof komt aan in de carburateur en in de vlotter kamer. Hieruit maak ik op dat er niks mis is met de vacuümpomp die aan de brandstoftank zit. Nu denk ik dat het probleem erin zit dat de vlotterkamer niet afsluit en daardoor de motor meteen doet verzuipen. Dit denk ik doordat zodra ik de overflow van de vlotterkamer een klein beetje open draai hij al begint met lekken. Ook als de brandstoftank vol zit en ik laat hem een tijdje staan dan begint hij met lekken uit het luchtfilter. Nou denk ik dat het er aan licht dat mijn vlotter niet genoeg drijfkracht heeft om zo de vlotterkamer af te dichten. Ik had al online gezien dat je bij sommigen modellen een klipje kan buigen om zo je vlotter af te stellen. Maar dit is dus bij mij niet het geval omdat mijn vlotter van plastic is.
Heeft het zin om er een nieuwe vlotter in te zetten? Of hoort dit niet uit te maken?
Als dit het niet is waar kan het dan aan liggen?
alvast erg bedankt voor de moeite en reacties!!!