Olie in vlotterkamer

d.j.du.corbier

D.J.du Corbier
Als de scooter (Peugeot sv 50) een tijd heeft stil gestaan loopt er voor mij op onverklaarbare wijze olie in de vlotterkamer. Weet iemand hoe dit te verhelpen is?
Als de olie verwijderd is loopt het motortje als een zonnetje.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

dat is niet echt olie , maar gewoon drap , wat in de benzine zit..

wat je kunt doen is de vlotterbak leeg laten lopen als je weet dat je m niet gaat gebruiken.
 
Misschien is het wel een beetje eigenwijs, maar zoveel drap lijkt me wat veel. Bijna een volledige vlotterkamer? Als ik de scooter weer aan de praat heb geeft hij een enorme walm van verbrande olie. Is na een tijdje weer over.
Mijn vraag is waar en op welk moment wordt de olie vermengd met de benzine. Ik begrijp uit Uw reactie dat dat NIET gebeurt in de carburateur. Of ben ik daar mis mee.
Dank voor Uw reactie.
D.J.du Corbier
 
dit gebeurd NA de sproeier , namelijk voor in de carburateur (rechtstreeks naar het spruitstuk) of in het spruitstuk , wat dacht ik bij SV zo is.

benzine word overigens ouder , daardoor word het vies , en bovendien zit er vaak in benzine (vooral Euro95) veel rommel.
 
info

dit gebeurd NA de sproeier , namelijk voor in de carburateur (rechtstreeks naar het spruitstuk) of in het spruitstuk , wat dacht ik bij SV zo is.

benzine word overigens ouder , daardoor word het vies , en bovendien zit er vaak in benzine (vooral Euro95) veel rommel.


Heel hartelijk dank voor de info. Graag zou ik meer willen weten over de techniek en onderhoud van de Peugeot sv 50. Kan ik dan misschien wat betere vragen stellen.
Weet U misschien waar ik b.v. een werkplaatshandboek kan kopen? en eventuele onderdelen?
Ik ben 63 jaar en in de VUT. Wil graag deze brommer onderhouden en verbeteren. Ben een enthousiaste motor- brommerrijder.
Met vriendelijke groet,
D.J.du Corbier.
 
werkplaatshandboeken zouden er links en rechts wel moeten zijn ,echter denk ik niet veel.

dit type scooter is al zo'n 15 a 20 jaar oud , dus in de jaren zullen er best mensen zijn die zo'n handboek hebben besteld , of mischien zijn er dealers die dit nog wel hebben liggen.

een SV50 verschilt overigens niet al teveel van het Peugeot motorblok wat op een Zenith/buxy en speedake zit , en speedfight , vivacity en dergelijke zijn kwa opbouw ook vrijwel gelijk , de uitvoering van de onderdelen zelf is net iets anders , maar dus in grote lijnen zit het blok net zo in elkaar.
 
reactie

werkplaatshandboeken zouden er links en rechts wel moeten zijn ,echter denk ik niet veel.

dit type scooter is al zo'n 15 a 20 jaar oud , dus in de jaren zullen er best mensen zijn die zo'n handboek hebben besteld , of mischien zijn er dealers die dit nog wel hebben liggen.

een SV50 verschilt overigens niet al teveel van het Peugeot motorblok wat op een Zenith/buxy en speedake zit , en speedfight , vivacity en dergelijke zijn kwa opbouw ook vrijwel gelijk , de uitvoering van de onderdelen zelf is net iets anders , maar dus in grote lijnen zit het blok net zo in elkaar.

Dank voor uw reactie. Ik denk dat ik binnenkort naar Hardenberg ga om te kijken of daar misschien een handboek te krijgen is.
 
te veel olie

Dank voor uw reactie. Ik denk dat ik binnenkort naar Hardenberg ga om te kijken of daar misschien een handboek te krijgen is.

Is het mogelijk dat er olie in het spruitstuk loopt als de scooter langere tijd stilstaat? Na een paar dagen stil gestaan te hebben rookt de brommer ontzettend. (start verder prima) Na een klein kilometertje is alles voorbij en zie je geen rook meer. Is toch voor de omgeving wel vervelend zo veel rook. Oorzaak weet ik niet. Gescheiden olie en benzinesysteem. Ik heb het handboek er op nagekeken en kwam eigenlijk tot de conclusie dat het misschien aan de olietoevoer kan liggen.
Graag hoor ik Uw mening hierover. Mijn hartelijke dank alvast.
Met vriendelijke groet,
D.J.du Corbier
 
Een brommer rookt altijd wanneer hij een poos stil heeft gestaan, zodra deze wat warmer word gaat het voor het grootste gedeelte over. :)
 
Back
Top