vivacity vonkt niet

Status
Not open for further replies.

VivaCitydenk

Well-Known Member
Ik heb een vivacity uit bouwjaar 2004 gekocht van een kennis,
ze waren de sleutel kwijt geraakt en daarom kon ik hem kopen voor 150 euro.

Ik heb er een nieuw contactslot in gezet en die werkt perfect maar ik heb geen vonk. Volgens de vorige eigenaar heeft hij altijd gelopen tot dat ze de sleutel kwijt waren geraakt.

Ik heb alle kappen eraf liggen en heel de kabelboom gecontroleerd en een paar kabelbreuken gerepareerd maar niks helpt...

kan iemand bij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Geen vonk ?? Makkelijk op te lossen...

Ik heb een vivacity uit bouwjaar 2004 gekocht van een kennis,
ze waren de sleutel kwijt geraakt en daarom kon ik hem kopen voor 150 euro.

Ik heb er een nieuw contactslot in gezet en die werkt perfect maar ik heb geen vonk. Volgens de vorige eigenaar heeft hij altijd gelopen tot dat ze de sleutel kwijt waren geraakt.

Ik heb alle kappen eraf liggen en heel de kabelboom gecontroleerd en een paar kabelbreuken gerepareerd maar niks helpt...

kan iemand bij helpen?

Hallo, da's makkelijk op te lossen, zet hem te koop aan je deur voor 150 euro en zet er bij dat de prijs zo laag is omdat je de sleutels kwijt bent.
Eénvoudig toch ??
 
ik heb nog geen andere bougie gebruikt omdat ik die nog niet heb maar ikd nek dat het daar niet aan ligt... en een chipkey heeft ie volgens mij niet wnat dan zitten er toch maar 2 draden aan het contactslot? of heeft dat daar niks mee te maken?
bouwjaar is trouwens 2004
 
altijd bij het begin beginnen , en dat is de bougie , altijd een NIEUWE testen voor dat je wat anders doet. daarna kun je de bougiedop gaan testen (meten) , evenals de massakabel controleren op breukjes , los zitten en/of roest.

als je dit hebt gedaan en het wil nog steeds niet is het meest logische dat je naar de bobine gaat , dan de cdi en de stator , deze zijn door te meten , hiervoor ben je een multimeter nodig en een werkplaatshandboek , deze zijn wel te vinden op internet.

heb je dit niet zul je op de gok onderdelen moeten gaan vervangen wat dus en prijzig is en een hoop werk..
 
ben vandaag naar scooter dealer geweest en die gaf me een bougie en een cdi mee om te kijken of dat het probleem was( goeie service want hoefde niks te betalen om te proberen).

ik heb ze gebruikt maar dat was het probleem niet toen we daar terug kwamen bleek dat de cdi die ik kreeg het niet deed morgen komt weer nieuwe binnen dan mag ik weer proberen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top