Vivacity vonkt niet

Marcdebuck

New Member
Hallo!
Ik heb vorige week mijn vivacity helemaal uit elkaar gehaald tot op het frame, frame opgeschuurd en opnieuw gespoten en Nu weer deels in elkaar met een nieuwe 70cc cilinderkit erop. Nou probeerde ik hem te starten maar heb helemaal geen vonk. Wat we allemaal al hebben gecheckt is: verschillende bobines, verschillende bougies, verschillende cdi,s, stukje frame kaal geschuurd voor de massa en ook de massa omgelegd en kabelboom gecheckt op een kabelbreuk maar niks heeft geholpen... Hebben jullie nog enig idee wat het zou kunnen zijn? Voordat hij uit elkaar ging liep hij nog perfect.
 
Advertisement - register to remove this

Contactslot ?
Afstand pickupspoel tot nok vliegwiel ?

Van de Viva bestaan meerdere uitvoeringen, welke kleuren draden zitten er op de connector van het contactslot en op de connector van de cdi ?

Verder zou je de weerstand kunnen meten vanuit de connector van de cdi richting:
  • Massa.
  • Pickupspoel.
  • Ontsteekspoel.
  • Contactslot aan en uit.
  • Bobine.
 
Last edited:
spanning meten met contact aan vanaf de accu naar het contact slot en dan vanaf je contachtslot naar de cdi, contact slot wil ook wel is overlijden.
Werkt dit dan kun je kijken of er signaal uit de pick up komt, dit is een laag voltage bij elke kleine uitslag opo de meter kan je er wel vanuitgaan dat die werkt. hierna kijken of er signaal vanaf de cdi bij de bobine aankomt. dit allemaal goed ? een schroevendraaier in de stekker van de bougie stoppen en bij blok houden kijken of er dan wel een vonkje over spat.
mocht je er niet helemaal uitkomen heb ik nog wel ergens een artikel of een youtube linkje liggen hoe je een ontsteking en bobine etc kan door meten.
 
Last edited:
spanning meten met contact aan vanaf de accu naar het contact slot en dan vanaf je contachtslot naar de cdi met achterrem ingeknepen.en standaard ingeklapt heb je nu geen spanning op de cdi dan is het of de schakel
René,

bij de Viva en de meeste andere scooters werkt dit anders.
Deze heeft een AC-CDI en de rem-schakelaar heeft alleen invloed op het startrelais maw het wel of niet kunnen starten middels de elektrische start.
 
Contactslot ?
Afstand pickupspoel tot nok vliegwiel ?

Van de Viva bestaan meerdere uitvoeringen, welke kleuren draden zitten er op de connector van het contactslot en op de connector van de cdi ?

Verder zou je de weerstand kunnen meten vanuit de connector van de cdi richting:
  • Massa.
  • Pickupspoel.
  • Ontsteekspoel.
  • Contactslot.
Ik heb alles doorgemeten en ik krijg geen stroom bij de bobine... Massa hebben we ook omgelegd om te kijken of dat werkt maar niks. Ik weet niet meer zo goed wat het nog zou kunnen zijn eigenlijk.
 
Ik heb alles doorgemeten en ik krijg geen stroom bij de bobine...
Alles is nogal een ruim begrip waar men als buitenstaander geen conclusies aan kunt verbinden.
Ik kan je niet helpen als je niet exact doet wat ik vraag.

Misschien kun je eerst eens antwoord geven op mijn vragen in post#2.
Verder de meetwaardes vermelden die je gemeten hebt vanuit de losgekoppelde cdi stekker tov van de min-pool accu aan de hand van mijn opsomming ook in post#2.
 
Alles is nogal een ruim begrip waar men als buitenstaander geen conclusies aan kunt verbinden.
Ik kan je niet helpen als je niet exact doet wat ik vraag.

Misschien kun je eerst eens antwoord geven op mijn vragen in post#2.
Verder de meetwaardes vermelden die je gemeten hebt vanuit de losgekoppelde cdi stekker tov van de min-pool accu aan de hand van mijn opsomming ook in post#2.
Ik heb de boos doener gevonden, de wit/blauwe kabel naar het contactslot zat verstopt tussen de andere kabels... Eigenlijk een hele hoop werk voor niks gedaan dus alsnog bedankt voor je reactie/hulp!
 
Back
Top