Vivacity starten zonder contactslot

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal.
Ik heb vanmiddag een vivacity sportline opgehaald voor 10tje. Is natuurlijk geen geld alleen het probleem er mee was hij start niet omdat de draden van het contactslot los zaten. Heb de sleutel er wel bij maar ik kan nergens vinden welke draden er op welke cijfers moeten. Weet iemand dat of heeft iemand een foto?
 
Advertisement - register to remove this

welk jaar is dat ding ??
Post automatically merged:

 
Last edited:
welk jaar is dat ding ??
Post automatically merged:

2005 denk ik
 
Als het contactslot er uitziet als aangegeven door Brutus, moet de scooter ook starten zonder dat het slot is aangesloten.
Dit is het type Peugeot dat de ontsteekspoel aan massa legt om te voorkomen dat de scooter gestart kan worden.
Zolang de zwart/rode draad niet tegen het frame hangt of contact maakt met de groene draad, dus ook als het slot niet aangesloten zit, moet de bougie gewoon vonken.

Een ander type van peugeot onderbreekt deze draad richting cdi waardoor deze geen ontsteekspanning meer krijgt..

Welke kleuren draden zitten er aan de connector van de draadboom connector?
 
Last edited:
Als het contactslot er uitziet als aangegeven door Brutus, moet de scooter ook starten zonder dat het slot is aangesloten.
Dit is het type Peugeot dat de ontsteekspoel aan massa legt om te voorkomen dat de scooter gestart kan worden.
Zolang de zwart/rode draad niet tegen het frame hangt of contact maakt met de groene draad, dus ook als het slot niet aangesloten zit, moet de bougie gewoon vonken.

Een ander type van peugeot onderbreekt deze draad richting cdi waardoor deze geen ontsteekspanning meer krijgt..

Welke kleuren draden zitten er aan de connector van de draadboom connector?
Oke update
Ik heb op een manier met een accu aansluiten de juiste draden verboden om het contact. [Om het zo maar te noemen]
Aan te zetten.
Nu vonkt de bougie ook.
T is een nieuwe bougie maar ik vind de vonk echt te zwak je ziet bijna niks. Ik heb het volgende gedaan
-bobine goed strak vastgezet
-kabels bij de bobine schoongemaakt van oxidatie
-meerdere bougies getest.
Maar t werkt allemaal niet.
 
Back
Top