Vivacity setup vragen

koelkastkip

New Member
Hallo forumleden,

Ik rij op t moment ongeveer een half jaar op een onbegrensde vivacity. Loopt als n zonnetjes en nooit gezijk mee naast het reguliere onderhoud.
Alles hieraan is stock naast de carburateur die een replica is.
Nu wil ik m toch wat extra kick geven doormiddel van een mooie dr70 cilinder. Alleen heb ik de vraag of dit idee voor een setup een beetje prima is, en of ik een nieuwe krukas moet installeren

Idee van de setup:
Dr70 cilinder
Mezoly cilinderkop
Sito plus uitlaat
Replica 12.5mm carburateur
Stock luchtfilter min de luchtbegrenzer
Overbrengen blijft stock.

Mijn doel met deze setup is ongeveer 80 raken en dat ik zonder dat elke week iets kappot gaat, erop kan rijden. Ik hoef niet optimale performance uit mijn blok te krijgen. Gezien dit minder stress geeft op mijn krukas vraag ik mij af of ik min standaart krukas erin kan laten. Dat zou een hoop geld besparen. Ik hoor graag jullie mening.
 
Advertisement - register to remove this

Ja dit zou in principe moeten passen op deze manier, controleer wel of je een brom of snor carter hebt want een DR past alleen op brom zonder te vrezen. Je overbrenging kan je niet echt stock laten want je moet sowieso rolletjes en koppeling afstellen anders rijd het niet echt lekker. Bestel ook een sproeier setje voor je carb want die moet dan hoogst wss ook afgesteld. Krukas zelf even controleren of er speling op zit en lagers vervangen mag altijd. Of er elke week iets kapot gaat weet je nou eenmaal niet want je voert hem op, zolang het niet door een beunhaas is gedaan en je hebt een prima aftstelling kan je er wel mee vooruit. (Ben zelf niet heel bekend met peugeot's)
 
Ja dit zou in principe moeten passen op deze manier, controleer wel of je een brom of snor carter hebt want een DR past alleen op brom zonder te vrezen. Je overbrenging kan je niet echt stock laten want je moet sowieso rolletjes en koppeling afstellen anders rijd het niet echt lekker. Bestel ook een sproeier setje voor je carb want die moet dan hoogst wss ook afgesteld. Krukas zelf even controleren of er speling op zit en lagers vervangen mag altijd. Of er elke week iets kapot gaat weet je nou eenmaal niet want je voert hem op, zolang het niet door een beunhaas is gedaan en je hebt een prima aftstelling kan je er wel mee vooruit. (Ben zelf niet heel bekend met peugeot's)
Oke dit is wel lastig want die van mij is een snorcarter. Wat zou ik dan het beste kunnen nemen als dr70 niets past? Of is dit gewoon huilen? Uiteraard alle afsteldingen in de carter en omstreeks doe ik. Dan is er wel het probleem dat ik een beunhaas ben en dit mijn eerste cilinderswap gaat zijn. Ik ga natuurlijk wel goed onderzoek doen om dit goed te doen.

Edit: na wat verder zoeken kom ik uit op een malossi gietijzer 70cc blok. Zou deze dan ook goed passen op deze setup? Bij deze staar ook niet dat hij niet op een snorblok past.
 
Last edited:
Op de website van k-parts staat bij de Malossi cilinder NIET dat deze niet past op een snorblok (of dat echt zo is geen idee). Wat je kunt doen is naar de dichtstbijzijnde scooterzaak gaan en vragen of ze een Malossi 70 voetpakking hebben. Die over je tapeinden doen en kijken of er dan ruimte is. Als dat niet het geval is dan moet je carters frezen of een brom Carter aanschaffen. Cilinder vervangen is niet heel lastig gewoon joetoep filmpje pakken.
Post automatically merged:

Hier zie je wat ik bedoel met de pakking, maar het kan ook zijn dat de cilinder er niet verder in kan omdat hij te lang is (groene cirkel)
 

Attachments

  • IMG_2260.jpeg
    IMG_2260.jpeg
    232.2 KB · Views: 6
  • IMG_2261.jpeg
    IMG_2261.jpeg
    203 KB · Views: 6
  • IMG_2262.jpeg
    IMG_2262.jpeg
    151.1 KB · Views: 6
Houd alsjeblieft de originele 12mm Gürtner carburateur. Een Dr70 voor Vivacity is niet snel en daarom zeer goed te combineren met de standaard carburateur en uitlaat. Als je 80 wilt rijden neem dan wel een goede sport vario.
 
En om dan toch maar een hint te geven, de pakking heeft er helemaal niets mee te maken, en zegt ook helemaal niet of het past. De nok zit onderin bij de krukas.
 
Dus ... het weer om vragen om een Snorfiets op te voeren .....
AUB Man ... lees de Forum Regels .. bespaar ons de Moe
Edit: hij is geel kenteken
Post automatically merged:

Op de website van k-parts staat bij de Malossi cilinder NIET dat deze niet past op een snorblok (of dat echt zo is geen idee). Wat je kunt doen is naar de dichtstbijzijnde scooterzaak gaan en vragen of ze een Malossi 70 voetpakking hebben. Die over je tapeinden doen en kijken of er dan ruimte is. Als dat niet het geval is dan moet je carters frezen of een brom Carter aanschaffen. Cilinder vervangen is niet heel lastig gewoon joetoep filmpje pakken.
Post automatically merged:

Hier zie je wat ik bedoel met de pakking, maar het kan ook zijn dat de cilinder er niet verder in kan omdat hij te lang is (groene cirkel)
Volgens iemand anders op scooterforum kan een dr70 wel op een snorblok. Ik weet niet of hij hiervoor aanpassingen heeft gedaan maar t is maar weer taai. Als ik een bromcarter koop gaat de.prijs en moeite ineens zeer omhoog
 
Dan moet je dus de dremel in het carter zetten. Met verstand en beleid kan dat prima. Gewoon de krukas afdekken.
Haha dat heb ik beide dus niet. Maar op internet zag ik iemand een gietijzer 70cc malossi cilinder op een snor viva doen zonder een dremel te gebruiken. Denk je dat dan ook werkt op dr70?
 
Back
Top