vivacity naar 70cc krukas

2005viva

New Member
moet je voor een vivacity 50cc 2005 een nieuwe krukas kopen als ik een 70cc kit wil zetten. ben van plan een 70cc kit van DR te zetten maar dan moet ik ook al nieuwe uitlaat kopen en 19mm carbu + powerfilter want standaart pakt die volgens mijn onderzoek niet genoeg lucht en grotere carbu moet sws bij 70cc. kost me al veel geld dus ik zou die liefst met standaard krukas of lagers vervangen ofzo. andere manieren om geld te besparen zijn ook welkom. (ik ken niet super veel van scooters dus foutjes mogen zeker verbeterd worden)

Advertisement - register to remove this

Ben heel benieuwd wat voor onderzoek dat is, dat je zogenaamd een 19 en een powerfilter nodig hebt. Dat is echt de standaard onzin van mensen die niet weten waar ze over praten.

Een 70CC op een peug gaat nooit heel snel zijn, helemaal een DR niet. Dat kan prima met de standaard carb. Een powerfilter en grotere carb maakt het alleen maar waardeloos af te stellen.. Kan ook makkelijk op de standaard krukas, als die nog in goede staat is natuurlijk.

Als je het echt "goed" wil doen kan je een 17 mm carb pakken die op het spruitstuk past, want die zijn er ook. Dan kan je gewoon een 17 gebruiken en de rest origineel houden. Geloof me, dat werkt 100 keer beter. En groter als 17 bereik je helemaal niets mee.

Ben heel benieuwd wat voor onderzoek dat is, dat je zogenaamd een 19 en een powerfilter nodig hebt. Dat is echt de standaard onzin van mensen die niet weten waar ze over praten.

Een 70CC op een peug gaat nooit heel snel zijn, helemaal een DR niet. Dat kan prima met de standaard carb. Een powerfilter en grotere carb maakt het alleen maar waardeloos af te stellen.. Kan ook makkelijk op de standaard krukas, als die nog in goede staat is natuurlijk.

Als je het echt "goed" wil doen kan je een 17,5 carb pakken die op het spruitstuk past, want die zijn er ook. Dan kan je gewoon een 17,5 gebruiken en de rest origineel houden. Geloof me, dat werkt 100 keer bet
jaja eerste scooter en iedereen op internet zegt andere dingen vandaar dat mijn vraag mss dom overkomt toch bedankt vr antwoord

Gewoon op standaard krukas en met originele 12mm gurtner carburateur. Geloof me een Dr70 AC voor peugeot is traag, je wint alleen op koppel. Daar hoeft absoluut geen 17.5mm op.

Wil je toch een grotere carb neem dan het advies van @WEBRacing aan.

Last edited:
alvast bedankt vr advies maar ik heb nog een vraagje, mijn elektrische start werkt niet meer en ik zou deze graag vervangen welk motortje heb ik nodig als er een 70cc op staat of kan ik gewoon een standaard startmotor aankopen.

Back