vivacity van snor naar brom

Rolls_Royce

New Member
hallo allemaal,
ik heb recentelijk een vivacity uit 2005 op snorplaat gekocht, met de intensie om hem rond de 50 te laten lopen en om te keuren naar brom.
nadat ik alle begrenzing eraf heb gehaald(vario plaat uitlaat) loopt hij 35. nu is mijn vraag als ik bijvoorbeeld een mezoly 50cc koop in combinatie met een sitoplus zou hij dan rond de 50 lopen zonder de vertanding te vervangen door brom vertanding aangezien bromvertanding al gauw 70 euro kost.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb zelf een vivacity uit 2006 op snorplaat ook alle begrenzers dr uit en alles std met n onbegrensde sito uitlaat en die trekt m door tot de 75/80 dus ben zelf ook even aan het denken waar die van jou dan nog op begrenst is..
 
Ja kan, mijne rijd ook ongeveer 50-60, heb je geen andere spullen voor nodig.

Rollen zullen nu nog rond de 13 zitten in geval van std vivacity peug. Probeer is rond de 10-11. Dan kom je er wel denk ik. Wat voor uitlaat zit erop? Want de oude vivacity pijpen werken nog met piemeltjes ipv proppen, heb je die ook afgeknepen/dichtgelast? Daar zit de grootste begrenzing icm varioplaat. Luchtfilterrubber vooraan bij de buddy lekker laten zitten. Sproeier op standaard ontgrenst snor zo rond de 52-54 op de ori 12 mm gurtner

Zelf later wel een bromcilinder en pijpje erop gezet. Maakt weinig verschil. Snorcilinder van Peug is standaard duitse Mahle alu cilinder, als die nog goed is, lekker laten zitten, stuk beter dan een mezoly qua kwaliteit. Snorpijpjes van peug zijn wel erg smal en helpt ook niet echt mee, maar een brompijp past niet zomaar (schroefgaten in de cilinder zitten net ff anders)
 
Ja kan, mijne rijd ook ongeveer 50-60, heb je geen andere spullen voor nodig.

Rollen zullen nu nog rond de 13 zitten in geval van std vivacity peug. Probeer is rond de 10-11. Dan kom je er wel denk ik. Wat voor uitlaat zit erop? Want de oude vivacity pijpen werken nog met piemeltjes ipv proppen, heb je die ook afgeknepen/dichtgelast? Daar zit de grootste begrenzing icm varioplaat. Luchtfilterrubber vooraan bij de buddy lekker laten zitten. Sproeier op standaard ontgrenst snor zo rond de 52-54 op de ori 12 mm gurtner

Zelf later wel een bromcilinder en pijpje erop gezet. Maakt weinig verschil. Snorcilinder van Peug is standaard duitse Mahle alu cilinder, als die nog goed is, lekker laten zitten, stuk beter dan een mezoly qua kwaliteit. Snorpijpjes van peug zijn wel erg smal en helpt ook niet echt mee, maar een brompijp past niet zomaar (schroefgaten in de cilinder zitten net ff anders)
ja ik heb de piemel afgeslepen en dicht gelast maar ik denk dat de uitlaat gewoon dicht gekoold zit. vandaar de mezoly aangezien er op een snor cil geen sito plus of iets anders past. erg bedankt voor de reacties ik laat wel weten hoe hij loopt na dit alles
 
Last edited:
Ik geef niet zoveel om mijn vivacity. Woon werk rag ding, dus nooit heel veel tijd ingestoken. (voor 50 ergens meegenomen als opknappertje)

Ik heb eigenlijk 0 winst met brom cil en pijp, alleen vervangen omdat de originele cilinder vol krassen zat.

Hij gaat dan wel 57 gps, maar met een heel slecht toerenverloop. Mn koppeling staat goed maar om hem lekker te laten trekken moet er een gram of 9 in de vario zoals bij bromvarianten en zit ik met mega overtoeren tegen de 40-45 kmh. Rijd nu met 11gr, trekt wat slomer maar motor blijft wat langer doorgaan tot de 57 dus en weinig/geen overtoeren op top. Nu ben ik ook wel groot en zwaar dus 57 is best netjes voor een 30 euro cilinder op een scooter uit 1999 ;)
Naar mijn idee kun je het dus beter in de overbrenging zoeken. Ik kan hier ook nog zeker winst behalen. Misschien met een minder versleten vario maar ik denk dat de spiebaan op de achterpoelie de grootste schuldige is (zie hier:
)

Misschien kan @Bike_Life is vertellen wat hij verder heeft gedaan. Of hoeveel hij weegt ;)
 
Back
Top