Er zijn geen 15mm te vinden, wel 16mm amal. Maar dat zijn werkelijk kut carburateurs..
En 16mm gaat je echt geen verschil geven met 17,5mm..
Ik ben het melf50 eens dat een 17,5carb niks uithaalt op peugeot vertikaal.. De orginele 12mm carb is echt de beste in zijn soort.. En nou probeer ik je hier niet een melf50 verhaal aan te lullen, maar heb dit in de praktijk zelf ondervonden. Een 17,5 mm is amper tot niet / zeer moeilijk af te stellen op deze scooter.. heb het zelfs naar de dealer moeten brengen en die heeft moeten rotzooien met andere naalden en het liep nog steeds niet zoals ik het wilde hebben.
17.5 mm loopt juist zeer slechter
Het verbruik is echt om te huilen zo veel..
En je merkt niks extras.
En orginele 50cc luchtfilter past er niet op..
Setup is alles orgineel met een technigas Next
ik rijd nu 75. ik wil wat harder optrekken, en een wat hogere top.
Zal je toch over moeten gaan op 70cc. Of een goede koppel uitlaat zoeken die veel vermogen op lage toeren gaat afgeven..
Carb gewoon orginele houden.
maar het lijkt me dat hij dan toch wel sneller optrekt dan een orginele uitlaat?
Feitelijk wel ja, maar je moet een peugeot blok niet met een minarelli of piaggio blok vergelijken. Het zijn wel alle 3 2T motoren, maar presteren onderling heel anders.
Peugeot vertikaal, is ongeveer gelijk aan kymco 2t / honda 2t motors.. Het is feitelijk niet gemaakt om er een terugloper erop te monteren.. En helemaal niet echt geschikt voor race doeleinde..
Zoals er al gezegd is, peugeot vertikaal geeft het meeste vermogen af als de toeren niet te hoog worden en op die toerentallen werkt deze motor ook het efficients (dus meeste vermogen bij een vrij zuinig benzine verbruik... Dat de motor niet van hoge toerentallen houd, zie je al aan de afstelling van de vario rollen, die zijn standaard al vrij zwaar (8.5 /9.5 grams) en de snor versies nog zwaarder..
Terwijl minarelli horizontaal rond de 5.5 / 6.5 grams rollen zit.. Snelle teruglopers werken dan ook vele malen beter op minarelli dan op peugeot vertikaal..
Als je er toch een terugloper erop gaat zetten ga je het blok eigenlijk over ze grens werken. Het lijkt dan alsof je harder gaat, maar gaat kwa verbruik erg onefficient met de brandstof om.. en men denk dat ze er met een 17,5 er nog meer eruit kunnen krijgen, maar dit werkt dan alleen averechts en zal alleen nog maar meer verbruiken.. terwijl je feitelijk niet veel erop vooruit gaat.
Ik ben het alleen niet met melf 50 eens dat peugeot makkelijk 85 haalt. Ja met een watergekoelde kan je dat makkelijker halen omdat de timings wat agressiever zijn.
Een luchtkoeler haalt vaak niet meer dan 70/75km op de teller. Tenzij je er een immitatie cilinder op tuning part cilinder erop gaat zetten zal die nog wel iets sneller willen.