vivacity carburateur

noepyoe

Well-Known Member
zijn er ook 15mm carburateurs voor vivacity's die direct op het orginele spruitstuk passen?

ik kan namelijk alleen maar een 17,5mm vinden.
 
Advertisement - register to remove this

waarom niet?
omdat er veel makkelijker/goedkoper standaard 17.5 carbjes te vinden zijn waarmee hij wsl ook beter loopt

maar als je een andere theorie/setup kent, please share :p
 
waarom niet?
omdat er veel makkelijker/goedkoper standaard 17.5 carbjes te vinden zijn waarmee hij wsl ook beter loopt

maar als je een andere theorie/setup kent, please share :p

nja, met een 17,5mm ga je gelijk een heel stuk sneller enzo, en zuipt ie ook gelijk meer.

na mijn mening is dat met een 15mm ie gewoon wat minder zuipt, en niet al te hard loopt. maar wel net wat lekkerder.
 
en DAAROM vraag ik je waarom..

een 17,5mm doet namelijk vrijwel niks op een Viva city , zelfs niet met snel spul..

de standaard carburateur doet het namelijk zeer goed..

het meer zuipen is ook een fabeltje , een grotere carburateur hoeft niet perse meer te gebruiken..

een 15mm is er niet voor Peugeot , maar dan nog , dan zou dit helemaal niks uithalen..

laat staan de enorme kosten die je hebt als je een 17,5mm wilt gebruiken , je moet een ander spruitstuk hebben en een open air filter..

daarom vraag ik je dus nu , wat wil je precies?

en wat voor setup en afstelling e.d. heb je nu? wat is je snelheid , hoe snel wil je?
 
en DAAROM vraag ik je waarom..

een 17,5mm doet namelijk vrijwel niks op een Viva city , zelfs niet met snel spul..

de standaard carburateur doet het namelijk zeer goed..

het meer zuipen is ook een fabeltje , een grotere carburateur hoeft niet perse meer te gebruiken..

een 15mm is er niet voor Peugeot , maar dan nog , dan zou dit helemaal niks uithalen..

laat staan de enorme kosten die je hebt als je een 17,5mm wilt gebruiken , je moet een ander spruitstuk hebben en een open air filter..

daarom vraag ik je dus nu , wat wil je precies?

en wat voor setup en afstelling e.d. heb je nu? wat is je snelheid , hoe snel wil je?


Setup is alles orgineel met een technigas Next
ik rijd nu 75. ik wil wat harder optrekken, en een wat hogere top.
 
standaard uitlaat monteren , dan ga je minimaal net zo snel maar heb je veel koppel op een laag toerental , wat voor een Peugeot goed is , een Leovinci Navigator loopt ook ZEER mooi.

standaard loopt een vivacity onbegrensd zo'n 75 a 85 op de teller , heb nog wel sneller gereden met viva's !

wil je echt sneller optrekken zul je aan 70cc moeten denken , maar dan zou ik niet deze uitlaat gebruiken , sowieso geen Tecnigas next eigenlijk en helemaal niet op Peugeot om de bovengenoemde reden.
 
standaard uitlaat monteren , dan ga je minimaal net zo snel maar heb je veel koppel op een laag toerental , wat voor een Peugeot goed is , een Leovinci Navigator loopt ook ZEER mooi.

standaard loopt een vivacity onbegrensd zo'n 75 a 85 op de teller , heb nog wel sneller gereden met viva's !

wil je echt sneller optrekken zul je aan 70cc moeten denken , maar dan zou ik niet deze uitlaat gebruiken , sowieso geen Tecnigas next eigenlijk en helemaal niet op Peugeot om de bovengenoemde reden.


nja hij moet nog afgesteld worden want hij rijd met veel overtoeren met het weg trekken.

maar oke, bedankt voor u tips!;)
 
dat is ook het nadeel van een snelle uitlaat op peugeot , je moet meer toeren draaien om weg te komen , dit is met een standaard uitlaat gewoon mooier..
 
Er zijn geen 15mm te vinden, wel 16mm amal. Maar dat zijn werkelijk kut carburateurs..
En 16mm gaat je echt geen verschil geven met 17,5mm..

Ik ben het melf50 eens dat een 17,5carb niks uithaalt op peugeot vertikaal.. De orginele 12mm carb is echt de beste in zijn soort.. En nou probeer ik je hier niet een melf50 verhaal aan te lullen, maar heb dit in de praktijk zelf ondervonden. Een 17,5 mm is amper tot niet / zeer moeilijk af te stellen op deze scooter.. heb het zelfs naar de dealer moeten brengen en die heeft moeten rotzooien met andere naalden en het liep nog steeds niet zoals ik het wilde hebben.

17.5 mm loopt juist zeer slechter
Het verbruik is echt om te huilen zo veel..
En je merkt niks extras.
En orginele 50cc luchtfilter past er niet op..

Setup is alles orgineel met een technigas Next
ik rijd nu 75. ik wil wat harder optrekken, en een wat hogere top.

Zal je toch over moeten gaan op 70cc. Of een goede koppel uitlaat zoeken die veel vermogen op lage toeren gaat afgeven..
Carb gewoon orginele houden.

maar het lijkt me dat hij dan toch wel sneller optrekt dan een orginele uitlaat?

Feitelijk wel ja, maar je moet een peugeot blok niet met een minarelli of piaggio blok vergelijken. Het zijn wel alle 3 2T motoren, maar presteren onderling heel anders.

Peugeot vertikaal, is ongeveer gelijk aan kymco 2t / honda 2t motors.. Het is feitelijk niet gemaakt om er een terugloper erop te monteren.. En helemaal niet echt geschikt voor race doeleinde..

Zoals er al gezegd is, peugeot vertikaal geeft het meeste vermogen af als de toeren niet te hoog worden en op die toerentallen werkt deze motor ook het efficients (dus meeste vermogen bij een vrij zuinig benzine verbruik... Dat de motor niet van hoge toerentallen houd, zie je al aan de afstelling van de vario rollen, die zijn standaard al vrij zwaar (8.5 /9.5 grams) en de snor versies nog zwaarder..
Terwijl minarelli horizontaal rond de 5.5 / 6.5 grams rollen zit.. Snelle teruglopers werken dan ook vele malen beter op minarelli dan op peugeot vertikaal..

Als je er toch een terugloper erop gaat zetten ga je het blok eigenlijk over ze grens werken. Het lijkt dan alsof je harder gaat, maar gaat kwa verbruik erg onefficient met de brandstof om.. en men denk dat ze er met een 17,5 er nog meer eruit kunnen krijgen, maar dit werkt dan alleen averechts en zal alleen nog maar meer verbruiken.. terwijl je feitelijk niet veel erop vooruit gaat.

Ik ben het alleen niet met melf 50 eens dat peugeot makkelijk 85 haalt. Ja met een watergekoelde kan je dat makkelijker halen omdat de timings wat agressiever zijn.
Een luchtkoeler haalt vaak niet meer dan 70/75km op de teller. Tenzij je er een immitatie cilinder op tuning part cilinder erop gaat zetten zal die nog wel iets sneller willen.
 
Last edited:
bij een Piaggio of minarelli motor trekt een snelle uitlaat overigens ook niet perse sneller.

vooral vanuit stilstand heeft een std of std imitatie uitlaat vaak een leuk koppel.

@ eurokit , ik heb ze zelfs gehad (luchtgekoeld) die over de 90 op de teller gingen , ik deed dat vaak vrij simpel met alleen de uitlaat ontgrenzen , vario ontgrenzen + vet en plaat e.d. eruit , 11 a 11,5 gram rollen (soms wat lichter of zwaarder) . std sproeier , naald zo laten , luchtstelschroef op 1,5 slag.

mischien wel een paar honderd Peugeot's zo klaargemaakt , zowel lucht als watergekoeld , wel kan het zijn dat de latere types niet zo snel lopen vanwege de uitlaat.

maar minimaal 75 op de teller had ik wel altijd , de watergekoelde SF's gingen meestal 80/85 , maar ook heel veel die zo 90/95 haalden op de teller!

een snelle uitlaat op Peugeot doet overigens weinig tot niks op een Peugeot.
 
Back
Top