Vivacity(2005): Hardnekkige lekkage vanuit (inmiddels zelfs nieuwe) carburateur.

Robbel

New Member
Beste mensen,

Hier typt een gefrustreerd persoon.
Laatst een Vivacity snor uit 2005 gekocht voor een leuk prijsje omdat deze wat benzine lekte uit de ontluchting van de carburateur. Dat leek me wat kleins dus de gok gewaagd.

Begonnen met het carbje los te halen en goed schoon te maken, en in eerste instantie leek het probleem opgelost te zijn. Echter begon hij na een klein half uurtje proefrijden toch weer een beetje te lekken. Toen nog een keer schoongemaakt, en toen lekte ie nog meer:rolleyes:.
Zo heb ik het carbje er een stuk of 6 keer af en op gezet, en op een gegeven moment ging het een dag of 2 goed en best wat kunnen rijden. Maar toch begon ie toch weer te lekken uiteindelijk. (zelfs brandweer en politie uitgerukt op een gegeven moment omdat iemand een gaslek had gemeld vanwege de stank:D)

Dus, toch maar een nieuw carbje (imitatie) besteld, er vanuit gaande dat het dan wel was opgelost. Maar NEE!:mad: Precies hetzelfde gekloot.

Wat ik mij nu afvraag: ligt dit nu aan de carburateur, of kan het ook aan iets anders liggen? Kan het de benzinekraan zijn? deze lijkt in ieder geval wel defect aangezien de benzine eruit blijft stromen als ik de slang loshaal bij de carb.

Ik hoop dat iemand hier wat raad op kan geven.. zou super zijn!

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Benzinekraan lek...
zou kunnen dat je carburateur de overtollige benzine niet kwijt kan doordat de vlotter waarschijnlijk ook niet goed werkt, dat deze blijft hangen en niet goed afsluit.
Een benzinekraan kan nog zo defect zijn maar de carburateur hoeft dan niet eens te lekken zolang de vlotter gewoon werkt.

Zou allereerst zorgen voor een werkende benzinepomp en de carburateur checken op een werkende vlotter:
de vlotternaald die het gaatje afsluit zodra benzine op niveau komt.
 
Wel een beetje vreemd dat zelfs de nieuwe carburateur lekt.
Ik zou inderdaad het vacuum-kraantje vervangen, deze mag sowieso geen brandstof doorlaten als de motor niet loopt.
En inderdaad ook al zou deze continue open staan, dan nog mag de carburateur niet lekken als de vlotter en vlotternaald zijn werk doet.

Controleer ook even of de inlaat van de carburateur wel goed afsluit wanneer de vlotter in de bovenste stand staat.

Doe dit door de carburateur te demonteren, de vlotterkamer deksel te verwijderen, de vlotter omhoog te duwen en met je mond door de brandstofinlaat van de carburateur te blazen.
Als alles in orde is mag je geen lucht erdoorheen geblazen krijgen.
 
Beste mensen,

Hier typt een gefrustreerd persoon.
Laatst een Vivacity snor uit 2005 gekocht voor een leuk prijsje omdat deze wat benzine lekte uit de ontluchting van de carburateur. Dat leek me wat kleins dus de gok gewaagd.

Begonnen met het carbje los te halen en goed schoon te maken, en in eerste instantie leek het probleem opgelost te zijn. Echter begon hij na een klein half uurtje proefrijden toch weer een beetje te lekken. Toen nog een keer schoongemaakt, en toen lekte ie nog meer:rolleyes:.
Zo heb ik het carbje er een stuk of 6 keer af en op gezet, en op een gegeven moment ging het een dag of 2 goed en best wat kunnen rijden. Maar toch begon ie toch weer te lekken uiteindelijk. (zelfs brandweer en politie uitgerukt op een gegeven moment omdat iemand een gaslek had gemeld vanwege de stank:D)

Dus, toch maar een nieuw carbje (imitatie) besteld, er vanuit gaande dat het dan wel was opgelost. Maar NEE!:mad: Precies hetzelfde gekloot.

Wat ik mij nu afvraag: ligt dit nu aan de carburateur, of kan het ook aan iets anders liggen? Kan het de benzinekraan zijn? deze lijkt in ieder geval wel defect aangezien de benzine eruit blijft stromen als ik de slang loshaal bij de carb.

Ik hoop dat iemand hier wat raad op kan geven.. zou super zijn!

Alvast bedankt
Wat was het probleem? Kheb namelijk precies hetzelfde probleem. Hoor het graag.
 
Soms denk ik wat simpel, maar heb je goed naar de staat van de benzineslang gekeken en gecontroleerd op broosheid?
Lees daarna bijdrage 2 eens door,
Groet,
 
Back
Top