..ik denk dat je sproeier te klein is , en je rollen zijn zo wie zo te ligt voor een Peugeot.
Sproeier 58 is alleen als de scooter origineel is.. En dat is hij niet.. Met die snelle uitlaat zou ik zelf rond de 68 en zelfs iets hoger gaan zoeken. 8,5grams is ook te zwaar voor een afstelling met terugloper..
Rolletjes moet je echter proberen.. Ga eerst rond de 8 gram zitten en kijken of het beter loopt.. Anders kan je nog altijd een rollenmix maken van lichte en iets zwaardere rolletjes.
Bij een snelle uitlaat altijd de drukveer vervangen voor minimaal een witte.. De standaard drukveer is te slap voor zulke setups en werken pas het beste met een originele setup.
sproeier maat geen idee... is expres wat minder rijk afgesteld voor betere performance. Heb ik me laten vertellen.
Mjaa, een Vivacity dus....
Maar daarin heb je type 1, 2 en 3....
En allen verschillen ook nog eens qua standaard sproeiermaten.
Van oudsher voor de Europese brom is het 52/54 sommige maat 55.
Type 2 is 54 en type 3 was maat 58, maar na een modificatie vanuit Peug is men weer terug gegaan naar maat 54 met nog enkele aanpassingen.
Op de nieuwe type's zit dan ook een Japanse (Teikei) carburateur gemonteerd i.p.v. een Franse (Gurtner).
Bij het plaatsen van een willekeurige terugloper is dus de inlaat erg belangrijk.
Maar ook de rollen alsmede de trekveren spelen een grote rol.
Drukveer kan, maar de witte is maar iets sterker als de standaard veer.
Degene die jouw dat verteld heeft is een noob 1e klas!
Motor dient gewoon strak afgesteld te worden voor zowel korte als lange ritten.
Van welke merk? Want al die kleuren zijn anders per merk toch?Ja bij een terug loper kan je beter een witte drukveer plaatsen.. Want de hernemingen moet sneller gebeuren, alleen de originele drukveer is daar te licht voor. Malossi, Polini, Naraku is allemaal gebaseerd op het zelfde..