Vivacity Brom Afstelling

Bram Smits

New Member
Hey,

Ik heb n vivacity brom 50cc AC.
srd cil .
std carb.
Leovince HM70 uitlaat .
5,8 gr rolletjes.
omega zilver trekveren.
sproeier maat geen idee... is expres wat minder rijk afgesteld voor betere performance. Heb ik me laten vertellen.

Trekt lekker op geen dip niks, alleen is het zo dat ie bij de 75 een beetje inhoud en dat het iets langer duurt naar mn topsnelheid toe.. (dit is over de teller heen dus geen idee hoe hard ie precies gaat).

Kan dit komen omdat de scooter luchtgekoeld is? of door de afstelling. ?

Ik zie Graag een reactie tegemoet.

Bram Smits
 
Advertisement - register to remove this

..ik denk dat je sproeier te klein is , en je rollen zijn zo wie zo te ligt voor een Peugeot.

hoeveel gram rollen zouden beter zijn denkt u? Met de sproeier is het als t 1 maat groter is trekt ie minder snel en rijd ie niet lekker. het gaat puur om als ik op 75+ snelheid rid dat het net wat minder snel gaat ( het is niet storend overigens.) maar ik denk dat ik er meer zou uit kunnen halen als het niet luchtgekoeld is of is dit niet zo?
 
...Wat normaal en goed is voor een Peugeot is : Sproeier 58 , en Rollen 8,5 gram / stuk , echter ... is per scooter verschillend .
Wat ook belangrijk is , een goede V snaar ... neem een Dayco.
 
Sproeier 58 is alleen als de scooter origineel is.. En dat is hij niet.. Met die snelle uitlaat zou ik zelf rond de 68 en zelfs iets hoger gaan zoeken. 8,5grams is ook te zwaar voor een afstelling met terugloper..

Rolletjes moet je echter proberen.. Ga eerst rond de 8 gram zitten en kijken of het beter loopt.. Anders kan je nog altijd een rollenmix maken van lichte en iets zwaardere rolletjes.

Bij een snelle uitlaat altijd de drukveer vervangen voor minimaal een witte.. De standaard drukveer is te slap voor zulke setups en werken pas het beste met een originele setup.
 
Sproeier 58 is alleen als de scooter origineel is.. En dat is hij niet.. Met die snelle uitlaat zou ik zelf rond de 68 en zelfs iets hoger gaan zoeken. 8,5grams is ook te zwaar voor een afstelling met terugloper..

Rolletjes moet je echter proberen.. Ga eerst rond de 8 gram zitten en kijken of het beter loopt.. Anders kan je nog altijd een rollenmix maken van lichte en iets zwaardere rolletjes.

Bij een snelle uitlaat altijd de drukveer vervangen voor minimaal een witte.. De standaard drukveer is te slap voor zulke setups en werken pas het beste met een originele setup.

Bedankt man! er zit gewoob een std drukveer in. wellicht zou een witte drukveer, moeten helpen met doortrekken op hoge snelheid? heb je een voorkeur qua merk? malossi? polini? of een ander merk wat goed is? ik hoor het graag
 
Ja bij een terug loper kan je beter een witte drukveer plaatsen.. Want de hernemingen moet sneller gebeuren, alleen de originele drukveer is daar te licht voor. Malossi, Polini, Naraku is allemaal gebaseerd op het zelfde..
 
Mjaa, een Vivacity dus....

Maar daarin heb je type 1, 2 en 3....
En allen verschillen ook nog eens qua standaard sproeiermaten.

Van oudsher voor de Europese brom is het 52/54 sommige maat 55.
Type 2 is 54 en type 3 was maat 58, maar na een modificatie vanuit Peug is men weer terug gegaan naar maat 54 met nog enkele aanpassingen.

Op de nieuwe type's zit dan ook een Japanse (Teikei) carburateur gemonteerd i.p.v. een Franse (Gurtner).

Bij het plaatsen van een willekeurige terugloper is dus de inlaat erg belangrijk.
Maar ook de rollen alsmede de trekveren spelen een grote rol.
Drukveer kan, maar de witte is maar iets sterker als de standaard veer.

sproeier maat geen idee... is expres wat minder rijk afgesteld voor betere performance. Heb ik me laten vertellen.

Degene die jouw dat verteld heeft is een noob 1e klas!
Motor dient gewoon strak afgesteld te worden voor zowel korte als lange ritten.
 
Mjaa, een Vivacity dus....

Maar daarin heb je type 1, 2 en 3....
En allen verschillen ook nog eens qua standaard sproeiermaten.

Van oudsher voor de Europese brom is het 52/54 sommige maat 55.
Type 2 is 54 en type 3 was maat 58, maar na een modificatie vanuit Peug is men weer terug gegaan naar maat 54 met nog enkele aanpassingen.

Op de nieuwe type's zit dan ook een Japanse (Teikei) carburateur gemonteerd i.p.v. een Franse (Gurtner).

Bij het plaatsen van een willekeurige terugloper is dus de inlaat erg belangrijk.
Maar ook de rollen alsmede de trekveren spelen een grote rol.
Drukveer kan, maar de witte is maar iets sterker als de standaard veer.



Degene die jouw dat verteld heeft is een noob 1e klas!
Motor dient gewoon strak afgesteld te worden voor zowel korte als lange ritten.

oke bedankt voor je info. Toch is het wel zo dat ie beter loopt met een iets armere afsetlling..
 
Als jij het goed vind moet je het zo laten natuurlijk.....
Maar we zitten nu in de koudere periode waar de lucht anders is als in het voorjaar & de zomermaanden.
Met een iets te arme afstelling krijg je geheid problemen. Hoeft niet meteen maar meestal komen de problemen juist
als je er een X-aantal km op hebt zitten.

Beter iets te rijk afgesteld als te arm is mijn motto!
 
Ja bij een terug loper kan je beter een witte drukveer plaatsen.. Want de hernemingen moet sneller gebeuren, alleen de originele drukveer is daar te licht voor. Malossi, Polini, Naraku is allemaal gebaseerd op het zelfde..
Van welke merk? Want al die kleuren zijn anders per merk toch?
 
Back
Top