Vivacity 70cc

70cc 030

New Member
ik heb een 70cc airsal t6 cilinder op mijn vivacity met als set up:
Witte drukveer
Gele trekveren
21mm dellorto carb met sproeier 104
Openluchtfilter (orgi past er niet op I.V.M. Achterveer want me spruitstuk is langer)
Rolletjes 5 gram
Bougie hittegraad 9 (ngk) volgens het boekje van de cilinder

Mijn probleem is als volgt:
Als ik probeer weg te rijden moet ik vol gas geven en duurt het 5 seconde voordat ik wegtrek, hij trekt vloeiend door en stottert niet alleen trekt hij niet lekker weg cilinder duurt lang voordat hij op toeren is,
Vervolgens als ik rij en ik doe mijn gas half open hoor ik de gaschuif omhoog gaan alleen maakt hij geen toeren pas als ik bijna volgas geef pakt hij hem lekker op,
Mijn bougie is aan de lichte kant dus sowieso even grote sproeier doen alleen vond ik 104 al vrij groot
Ik heb de gasnaald clip 1 stand onder het midden gedaan omdat ik dacht misschien krijgt hij geen benzine omdat hij te laag staat alleen heeft dit het probleem niets verbeterd
Zou mijn drukveer te slap kunnen zijn?
Of is een sproeier 108 nog normaal op een hoogtoerige 70cc
 
Advertisement - register to remove this

De Vivacity 2005 gok ik even?
De witte Malossi drukveer is slapper dan de standaard drukveer en de airsal t6 sneller dan de standaard cilinder.
Welke drukveer zou hier op moeten denk je?
 
De Vivacity 2005 gok ik even?
De witte Malossi drukveer is slapper dan de standaard drukveer en de airsal t6 sneller dan de standaard cilinder.
Welke drukveer zou hier op moeten denk je?
Ik heb toevallig nog malossi geel liggen en wil die best even proberen maar zou die ook te slap zijn? Want ik weet dat elke scooter anders is maar als jij zegt hoe dan ook sterker dan geel dan ga ik die moeite niet nemen om eerst geel erin te doen
 
Ik ben geen tuner maar ik vindt die 104 sproeier wel heeel erg groot, maar wellicht te danken aan die open luchtfilter die een zuipschuit van je scooter maakt.
 
Ik heb toevallig nog malossi geel liggen en wil die best even proberen maar zou die ook te slap zijn? Want ik weet dat elke scooter anders is maar als jij zegt hoe dan ook sterker dan geel dan ga ik die moeite niet nemen om eerst geel erin te doen
Ik zou zelf eerst de Malossi gele drukveer proberen en daar de rollen op af stemmen,
en mocht ik er met de rollen niet meer uit komen dan zou ik daarna een rode Malossi drukveer testen.
 
Ik ben geen tuner maar ik vindt die 104 sproeier wel heeel erg groot, maar wellicht te danken aan die open luchtfilter die een zuipschuit van je scooter maakt.
Helemaal mee eens maar heb niet het idee dat hij valse lucht trekt of dergelijks, hij is wel gefreesd onder het membraan dus misschien trekt hij vandaar meer benzine en normale lucht filter past niet meer
 
Ik ben geen tuner maar ik vindt die 104 sproeier wel heeel erg groot, maar wellicht te danken aan die open luchtfilter die een zuipschuit van je scooter maakt.
Ik heb sproeier 94 met powerfilter en 17,5mm carb dus 104 lijkt me niet eens zo extreem voor een openluchtfilter met 21mm carb
 
Back
Top