Vivacity 70cc lage top

Vivaboris

New Member
Hoii
Ik heb een vivacity met de volgende setup
Polini 70cc
19mm Delorto carb
Polini powerfilter
Yasuni r ontgrensd
Polini hi speed vario met 5,5g rollen
Stage6 ontgrensde cdi

De optrek is netjes
Maar kom niet boven een top van 75
Heb ook al 7,8g rollen geprobeert maar maakte geen verschil
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Is nog standaard zover ik weet was ik mogelijk nog van plan te verranderen samen met een polini 3G koppeling, maar zou dat ook veel doen voor de top?
 
Je kan met een (zwarte) stift een streep op het loopvlak van je v snaar zetten op de vario.

Dan een stukje rijden, vervolgens kijken tot hoe ver je streep weg is. Dan weet je of de v snaar bovenin komt of niet.

Als er nog een stuk stift staat dan heeft hij het vermogen niet om dit wel te doen, of je hebt de varioring er terug in gedaan, of je snaar is te kort, of te dun geworden(slijtage) bijvoorbeeld. Dit zijn dingen die de top beperken en die je met zon stiftstreep kan aantonen.

Als de stift bijna weg is dan weet je dat hij vanaf rust(klein voor groot achter) ook helemaal naar buiten stuurt ( groot voor klein achter).

Met een orginele druk veer zou je te snel naar groot voor klein achter gaan, zodat je motor niet het vermogen heeft om hier boven op te komen.
Maar hij trek goed op zeg je dus dat denk ik ook niet. Er zou wel wat slip in de snaar kunnen zitten.

Maar je kan het ook zoeken in je verbrandings proces, conditie lagers zuiger cilinder, membraan kleppen sluiten goed, brandstof lucht verhouding, goeie smering, kleur bougie.


En het kan ook iets anders zijn maar de fijne afstelling van je rolletjes drukveer en trekveertjes dat is een mooi maar langzaam proces.


Succes!
 
Je kan met een (zwarte) stift een streep op het loopvlak van je v snaar zetten op de vario.

Dan een stukje rijden, vervolgens kijken tot hoe ver je streep weg is. Dan weet je of de v snaar bovenin komt of niet.

Als er nog een stuk stift staat dan heeft hij het vermogen niet om dit wel te doen, of je hebt de varioring er terug in gedaan, of je snaar is te kort, of te dun geworden(slijtage) bijvoorbeeld. Dit zijn dingen die de top beperken en die je met zon stiftstreep kan aantonen.

Als de stift bijna weg is dan weet je dat hij vanaf rust(klein voor groot achter) ook helemaal naar buiten stuurt ( groot voor klein achter).

Met een orginele druk veer zou je te snel naar groot voor klein achter gaan, zodat je motor niet het vermogen heeft om hier boven op te komen.
Maar hij trek goed op zeg je dus dat denk ik ook niet. Er zou wel wat slip in de snaar kunnen zitten.

Maar je kan het ook zoeken in je verbrandings proces, conditie lagers zuiger cilinder, membraan kleppen sluiten goed, brandstof lucht verhouding, goeie smering, kleur bougie.


En het kan ook iets anders zijn maar de fijne afstelling van je rolletjes drukveer en trekveertjes dat is een mooi maar langzaam proces.


Succes!
Heel erg bedankt ik ga even kijken of dit wat kan aantonen en of het een oplossing gaat bieden
Post automatically merged:

Wat betoelt u trouwens precies met het loopvlak? Snap niet precies wat u daarmee bedoelt dus dan ook waar ik het streepje zou moeten zetten
 
Nou het raakvlak van de v snaar.

Hier een foto, ik heb een zwarte streep getrokken dat moet hem zijn. Deze heb ik met rood omcirkeld.
B8513FA0-DDED-4718-A2CD-F68EEFDEA915_209042-0_9255~2.png
 
Nou het raakvlak van de v snaar.

Hier een foto, ik heb een zwarte streep getrokken dat moet hem zijn. Deze heb ik met rood omcirkeld.
View attachment 71255
Post automatically merged:

Aaah ja ik snap hem, daar gaat de streep op naar de bovenkant op? En als die streep wegslijt haalt de v snaar de bovenkant dus goed, en heeft het zin om gelijk even een polini v snaar Erin te zetten als ik dan toch bezig ben?
 
Is het een blauw of geel kenteken? En of misschien omgekeurd van blauw naar geel dan kan het zijn dat je een snor eind vertanding hebt en loopt hij sowieso niet harder dan +-70. Omdat de eind overbrenging simpelweg uitloopt en niet verder kan.
 
Back
Top