Heb je de startmotor ook opnieuw aangesloten want de draad op de behuizing van deze startmotor zorgt er ook voor dat je blok aan massa ligt en zonder massa (min-pool accu) geen vonk.
Is dit niet soms het olie-lampje?Nu knippert telkens op het dashboard dat hij geen benzine heeft ofzo.
Heb sws de oliepomp, en de sensor verwijderd. Maar nu kom ik erachter dat op de originele CDI ook de oliepomp word aangestuurd het is namelijk een CDI Dell’Orto 8-polig voor Peugeot 50cc 2 Takt. Zou het niet zo zijn dat de CDI geen oliepomp meer herkent en daarom niet doorschakeld naar de bobine voor de vonk? Heb al een CDI besteld maar komt pas volgende week binnen zou dit misschien het probleem kunnen zijn?Is dit niet soms het olie-lampje?
Want als jouw viva een elektrisch gestuurde oliepomp heeft kan een te laag oliepeil ervoor zorgen dat de stuurunit voor de oliepomp het pickupsignaal naar massa trekt en daardoor verhindert dat de CDI de bobine aanstuurt.
Dat is ook zo.Zou het niet zo zijn dat de CDI geen oliepomp meer herkent en daarom niet doorschakeld naar de bobine voor de vonk?
En wat als ik simpel een andere CDI erin zet? Bijvoorbeeld een van malossi of naraku? Die geen oliepomp aansturing en die dit niet vereisen. Dan zou het probleem toch in theorie opgelost moeten zijn?Die dellorto 8 pins (grijze ding) is zeker een versimpelde versie van een ECU.. Volgens mij heet het ding een UCE..
De unit heeft de CDI en de oliepomp aandrijver in 1 unit zitten. Je kan bij dat systeem niet zomaar de oliepomp achter wegen laten.
Deze UCE heeft een zelf diagnose en kijkt of dat de oliepomp in werkende staat is.
Als deze niet in werkende staat is of onbreekt, gaat het ding in veilige modus, zodat de motor niet meer te starten is.. En de vonk word afgekapt.
Dit is om te voorkomen dat als de oliepomp niet meer werkt of defect is normaal de motor geen smering meer krijgt.. En daarop kan die normaal stuk lopen.. En dat veiligheids systeem voorkomt dat je een motor start zonder olie smering.
Om het ding te laten starten heb je een werkende oliepomp nodig die intern kan lopen.
Een nieuwe pomp word altijd met 2takt in de slangetjes geleverd. Dit is om te voorkomen dat de oliepomp vast komt te zitten en niet meer werkt.
In de regel is een gebruikte pomp geen garantie dat het een werkende / noch goede is.
Bij aansluiten zal het ding ontlucht moeten worden.. Moet je een bepaalde procedure door lopen.
Als de pomp het weer doet.. Moet je contact aan zetten en zien of het rode lampje eerst aan gaat en bij starten zal die uit moeten gaan, dan heb je weer een werkende ECU die weer wilt vonken.
Je kan het systeem alleen voor de gek houden door de oliepomp in een loop te laten draaien.. Zodat de olie rond gaat, en de pomp blijft draaien.
Tussen uit nemen is dus niet mogelijk
En wat als ik simpel een andere CDI erin zet? Bijvoorbeeld een van malossi of naraku? Die geen oliepomp aansturing en die dit niet vereisen. Dan zou het probleem toch in theorie opgelost moeten zijn?
Hoe bedoel je past niet. Ik zie maar 1 stekker op de CDI zitten? Kan toch gewoon een andere kopen?Dat past niet.. Er zijn 3 verschillende stekkers gebruikt.