peugeot Vivacity 2 takt verticaal

Moo020

New Member
Ik heb een vivacity 2 takt verticaal! er zit een 70cc op! alles is nog origineel behalve de uitlaat daar heb ik het prop uitgetrokken. Ik had een vraagje! mijn scooter rijd tot 45 best normaal maar zo dra hij 50 rijd is hij pas echt een beest! En knalt hij flink door naar 70+ mijn vraag is, hoe kan ik het fixen dat hij altijd zo zal rijden! En wil graag wheelie op de scooter doen! Dus wat heb ik allemaal nodig om een goede optrek te hebben! Dus zo als (Trek veer, Druk veer, cab, V-snaar-rollertjes) en natuurlijk ook overige tips. Om zo de optrek kracht ultiem te maken! Ik snap natuurlijk dat je niet al te veel kan verwachten! Maar probeer gewoon alles er uit te halen! Dus als je blieft heeft iemand nuttige tips die ik kan gebruiken?

Vriendelijke groet,
Moo
 
Advertisement - register to remove this

Dat is een moeilijke vraag aangezien ik geen idee heb welke setup je nu rijd.
Met name de 70cc daar zit nog al verschil in . Laagtoerig , middeltoerig , dat het geen 70cc hoogtoerig is kan ik wel uit je verhaal zien als de rest nog standaard is.
 
Denk dat het middeltoerig is want tot 45 rijd hij echt normaal maar zo dra hij over de 45 km op teller gaat is hij denk hoog toerig rijd hij in een keer door! dus denk ook wel afstelling! En rollertjes trek veer en druk veer en v-snaar! allen weet ik echt niet welke ik moet halen of welke er goed zijn!
 
Ik zou je graag advies willen geven maar dat is niet goed te doen als ik moet raden wat de gehele setup zou zijn.
Als ik moet raden is de kans groot dat ik je verkeerd advies geeft en daar zitten we beide niet op te wachten natuurlijk.
Wat is het merk van de cilinder, welke carb en sproeier en afstelling er van, welk gewicht rollen welke drukveer,
dan pas kan ik of iemand anders een goed advies geven.
 
Cilinder Airsal / Eurokit - 70 cc - Peugeot Verticaal - Luchtgekoeld
Airsal cilinderkop 47.6mm / 70cc T6 Peugeot verticaal luchtgekoeld
Uitlaat Mezoly voor Peugeot Verticaal 2 Takt 45km (Origineel model) prop er uit
Carburateur 12,5
standaard sproeier! weet niet welke!
Vario verwijderd!
Standaard trekveer en drukveer!
NGK Bougie dop! En bougie!
Denk deze! V-snaar Mezoly voor Peugeot 50cc 2 Takt
Koelkap cilinder Mezoly Peugeot Verticaal 50cc 2 Takt
Koelkap / vliegwieldeksel Peugeot verticaal 50cc 2 Takt luchtgekoeld
Luchtfilter TNT Transparant / Rood Peugeot Verticaal
En dit is alles wat ik weet! Is eigenlijk helemaal standaard!
op gps rijd hij 70! maar heb getest met telefoon gps dan rijd hij 60/65
Dit is alles wat ik weet! en het liefst heb ik gwn een goede optrek waar ik wheelies op kan oefenen!
Maar ben wel dank baar dat je mee denkt!
 
Last edited:
Dankjewel dit is duidelijker.
Aan de sproeier hoef je niks te doen als die al goed afgesteld staat ( koffiebruine bougie electrode),
gezien de Airsal cilinder zou de standaard drukveer misschien te licht kunnen zijn.
De standaard drukveer is qua sterkte tussen een Malossi wit en geel dus dan zou een Malossi gele drukveer al een verbetering zijn.
Qua trekveren ook Malossi geel.
De rollen zullen tussen de 5.0 en 6.0 uit komen met de gele drukveer en trekveren , al zal je dit zelf moeten afstellen aangezien dat kan verschillen.
Maar begin bij de Malossi gele drukveer en trekveren , en daarna de rollen afstellen in die volgorde.

Gps 70 km-uur is ongeveer wel de max wat de vertanding kan halen op dit type blok aangezien deze redelijk kort is,
dus ik denk dat de rest wel klopt op de drukveer na en misschien de trekveren.

Succes met het afstellen!
 
Super bedankt man! En dan heeft hij een goede optrek? waar je wheelie mee kan oefenen? en dan de twee rollertje er in doen? of raad jij allen 6.0 aan of 5.0? En welke sproeier raad je aan? en zou je misschien een linke er bij willen doen als dat niet te veel gevraagd is van de producten? ben super bang dat ik het verkeerd ga kopen! Daarmee zal je mij super erg helpen!
 
Last edited:
Drukveer :

Trekveertjes

De rollen zijn waarschijnlijk 16x 13 mm grootte als er een standaard variateur in zit maar dit zou je zelf even moeten na meten voor de zekerheid.
Als je 5 en 6 gram koopt kan je testen op 5 gram , 5.5 gram als je 5 en 6 mix, en 6 gram.
De sproeier is verschillend , maar die hoef je niet te vervangen als je de druk en trekveren vervangt.( aan nemend dat de sproeier al is afgesteld )
 
Back
Top