Vivacity 2t loopt slecht

max13

New Member
Mijn vivacity 2t loopt sinds een tijdje erg slecht. Dit komt naar mijn idee doordat er een keer een moment is geweest waar het luchtfilter los schoot van het luchtaanzuigstuk (zie foto voor om welk stuk het gaat en hoe het nu tijdelijk is opgelost) en hierbij is toen het uiteinde van het luchtfilter waar het aanzuigstuk op aangesloten zit afgebroken, echter heb ik te weinig verstand ervan om precies te weten wat de invloed hiervan is geweest. De scooter loopt stationair heel slecht en valt ook vaak uit bij stoplichten wanneer ik stop met extra gas te geven. Bij het optrekken hapert hij dan heel erg maar dit gaat rond de 45km/u wel weer weg en dan loopt ie tot 65 redelijk normaal. Wanneer ik dan weer gas los laat zakt hij heel erg terug en als ik dan weer gas bij geef komt hetzelfde probleem weer dat hij hapert en niet goed wilt optrekken. Iemand een idee hoe dit komt en hoe te verhelpen?
 

Attachments

  • IMG_7467.jpeg
    IMG_7467.jpeg
    203.6 KB · Views: 8
  • IMG_7465.jpeg
    IMG_7465.jpeg
    181 KB · Views: 8
Advertisement - register to remove this

Zolang die verder goed rijd maak het toch niet uit hoe die loopt??

Check ff de achterzijde van je luchtfilter of dat die goed op je carb zit gemonteerd en wellicht ff je filterelement ff schoonmaken of vervangen
 
Ik heb er een nieuw luchtfilter element ingedaan en de carburateur schoongemaakt. Ook heb ik meteen maar nieuwe rolletjes erin gedaan aangezien die nogal versleten waren en vlakke kantjes hadden. Hij trekt nu gewoon weer normaal op. Hij blijft alleen wel nog uitvallen na een aantal seconden stilstaan. Is dit gewoon te verhelpen door hem beter af te stellen?
 
Back
Top