Vivacity (2001) wil niet lopen

jsbernhart

Well-Known Member
Hi allemaal,
Ik ben volkomen nieuw hier en weet dus absoluut niet mijn weg, en ook nog een een leek.
Maar ik heb een brandende vraag:
Heb op mijn vivacity een nieuwe uitlaat geplaatst, omdat deze lek was. Alles aan mijn scooter is standaard en dat wil ik ook zo houden. Na het plaatsen van de uitlaat heb ik een uur proef gereden.
het eerste kwartie ging hij niet harder dan 10 daarna 20 en komt zeker niet boven de 30 uit.
Nu denk ik dat het een snor uitlaat is, die ik onder een brom-scooter heb geplaatst? (Maakt dit verschil?)
Daarnaast blijft hij voortdurend stotteren en moet ik heel voorzichtig gas geven. Volgas lijkt wel te verzuipen.
nu heb ik al een waterdichte kap om mijn bougie heen, maar moet ik nog meer ergens op letten.
Kan een oude accu voor haperen zorgen?
Wat moet ik allemaal checken om hem weer lekker aan de praat te krijgen?

Als het kan graag uitleg voor dummies!

P.s. liep wel goed met oude uitlaat EN droog weer. Dit kan ik nu helaas niet checken.
 
Advertisement - register to remove this

een snor uitlaat past er niet onder, maar wat voor merk en type uitlaat is het?

sommige uitlaten zijn een beetje "overbegrensd" , dwz dat ze voor geen meter lopen.

als er een prop in de uitlaat zit kun je deze even iets groter boren waardoor de scooter de uitlaatgassen net even wat beter kwijt kan.
 
Er kan (gezien vanaf de cilinder) een ring oid ingelast zitten. Het kan ook zijn dat het eerste stuk pijp gewoon heel erg dun is en dan kan je er verder niks mee.Dan is ie alleen geschikt voor een snor.
 
Een goed begin is het halve werk.

Wanneer heeft deze Viva zijn laatste beurt gehad?

Carb demonteren schoonmaken.
Vario nakijken of de rolletjes nog wel rond zijn.
Koppeling achter nakijken of er nog wel iets op de schijven zit.
Meteen de snaar nakijken of deze nog wel goed is.

Ik ben hier op dit forum begonnen met een Viva met 30.000 zonder
onderhoud. En deze kwam ook niet meer vooruit.

Voor de uitlaat, meestal zit er aan het pijpje achter een soort moer ingelast.
Als de laatste twee centimeter van de buisje weghaalt is hij ontgrenst.
 
Back
Top