Vivacity vonkt niet

Boefviva

New Member
Beste mensen, ik heb een vivacity uit 2005, hij vonkt niet. Ik denk dat het contactslot defect is want als ik het contact slot aan zet zou het achterlicht het moeten doen maar die doet het niet. Hoe kan ik mijn contactslot testen? Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Is de zekering bij de accu heel ? meten of de spanning bij het contact aankomt , dacht rode draad , ( met spanning zoeker) . En als je het contact op aan zet of de spanning dan door gegeven wordt, ik dacht de zwarte draad . Is dat niet het geval, contactslot vervangen .
 
Ik denk dat het contactslot defect is want als ik het contact slot aan zet zou het achterlicht het moeten doen maar die doet het niet.

De verlichting van een Viva werkt niet via de accu maar op wisselspanning van de stator.
Die geeft alleen spanning af als de motor daadwerkelijk loopt.
Dus je achterlicht brandt niet als je de scooter enkel op contact zet.
Het remlicht werkt wel via de accu dus met de scooter enkel op contact zou dit moeten branden als je 1 of beide remhevels inknijpt.
Heb je de zekering bij de accu al eens gecontroleerd ?
Zit er genoeg 2-takt olie in het olietankje?

De viva geeft het in diverse smaken, maak eens een detailfoto van de cdi connector waarop de kleuren en de positie van de draden goed zichtbaar zijn.
 
Last edited:
Is de zekering bij de accu heel ? meten of de spanning bij het contact aankomt , dacht rode draad , ( met spanning zoeker) . En als je het contact op aan zet of de spanning dan door gegeven wordt, ik dacht de zwarte draad . Is dat niet het geval, contactslot vervangen .
Onlangs nog een nieuwe 5 amp zekering in gedaan. Bedankt voor uw tip ik zal het eens proberen. Ben nu weekje op vakantie daarna zal ik het proberen en laten weten!
Post automatically merged:

De verlichting van een Viva werkt niet via de accu maar op wisselspanning van de stator.
Die geeft alleen spanning af als de motor daadwerkelijk loopt.
Dus je achterlicht brandt niet als je de scooter enkel op contact zet.
Het remlicht werkt wel via de accu dus met de scooter enkel op contact zou dit moeten branden als je 1 of beide remhevels inknijpt.
Heb je de zekering bij de accu al eens gecontroleerd ?
Zit er genoeg 2-takt olie in het olietankje?

De viva geeft het in diverse smaken, maak eens een detailfoto van de cdi connector waarop de kleuren en de positie van de draden goed zichtbaar zijn.
Ik heb twee vivas, de ene die gewoon goed is daarbij gaat het achterlicht branden als ik het contact aan zet. Er zit een nieuwe 5 amp zekering in en ik meng zelf olie pomp is afgesloten. Zodra ik terug ben van vakantie zal ik detailfotos erbij zetten
 
Back
Top