Foto ga ik maken. die pakking is al vervangenVlotter DELL'ORTO voor PHVA/PHVB/PHBN carburateur
"Vlotter DELL'ORTO voor PHVA/PHVB/PHBN carburateur" kan worden gebruikt op voertuigen van ADLY, AEON, ANDERE/ OTHERS, APRILIA, ATALA, BENELLI en BE…www.sip-scootershop.com
Ziet eruit als t onderdeeltje links onderin.
Verblijd ons alsnog even met de foto's.
Wat voor pakking heb je tussen je spruitstuk en carb.
De rubberen isolator of een simpel papiertje?
Controleer ook even op de rubberen ring in de carb zit op het aansluitpunt naar spruitstuk. (Voor zover ik me herinner heeft deze carb dat. )
En als je vlotter lek is blijft deze ook hangen.
maar om nou te zeggen dat het dan tussen je carb en spruitstuk eruit zeikt, in principe niet.
Pakking (Isolator Plastic) Spruitstuk Peugeot Speedfight 1-2 / Peugeot Viva City t/m 2008 / Peugeot Elyseo / Peugeot Buxy / Peugeot Zenith / Honda Sfx 50 / Honda Vision / Kymco Dj 50 2t Cityparts
Pakking (Isolator Plastic) Spruitstuk Peugeot Speedfight 1-2 / Peugeot Viva City t/m 2008 / Peugeot Elyseo / Peugeot Buxy / Peugeot Zenith / Honda Sfx 50 / Honda Vision / Kymco Dj 50 2twww.cityparts.nl
Niks ten nadele van @Aidan384838 maar dit zie ik vaker op dit forumalleen een beetje vies.
Deze carb is gewoon smerig inderdaad.Niks ten nadele van @Aidan384838 maar dit zie ik vaker op dit forum
Ik begrijp niet hoe mensen beweren een carburateur goed schoon te hebben gemaakt terwijl de buitenkant eruit ziet alsof ze hem ergens langs de weg hebben gevonden.
Er hoeft maar een zandkorreltje in de carburateur te vallen of tussen een pakking te komen en je hebt de poppen al aan het dansen!
Heb ik gedaan hij loopt nu stuk beter op een of andere manier reageert die ook veel sneller op gas. Het was eerst echt waardeloos hoe sloom. Bij de pakking is het nog een beetje nat maar dat zou oude bezine kunnen zijn.de vlotter is schoon
de pakking is heel
alleen een beetje vies.
je kan nu gelijk controleren of de vlotter nog goed functioneert om door de benzine inlaat van de carb te blazen en de vlotter voorzichtig omhoog te drukken.
als je goed is moet je wanneer de vlotter omhoog staat geen geluid meer horen.
ook kan je controleren of de vlotter wel op de juiste hoogte is afgesteld
Daar ben ik voor naar de scooter winkel geweest en die zijden dat de pakking die ik heb dat ringetje vervangt.Deze carb is gewoon smerig inderdaad.
De vraagt of het rubberen ringetje in de carb nog aanwezig is wordt niet beantwoord.
Tevens wat voor n pakking er tussen zit niet. ^_^
Ik snap wat je bedoelt. Maar aangezien die scooter van iemand is en die hem in 17 jaar tijd nog nooit heeft schoongemaakt lukt het mij ook niet. Ik ga van de week de carburateur bij een vriendin reinigen.Niks ten nadele van @Aidan384838 maar dit zie ik vaker op dit forum
Ik begrijp niet hoe mensen beweren een carburateur goed schoon te hebben gemaakt terwijl de buitenkant eruit ziet alsof ze hem ergens langs de weg hebben gevonden.
Er hoeft maar een zandkorreltje in de carburateur te vallen of tussen een pakking te komen en je hebt de poppen al aan het dansen!
Ik wacht nog steeds op een foto van wat voor pakking je tussen carburateur en spruitstuk hebt. dus graag foto van spruitstuk aansluiting/ pakking/ carburateur aansluiting. Als jij er een papieren pakking tussen hebt dan gaat het niet uit maken of je hem omdraait.Zou het kunnen dat de pakking andersom er op moet?
Ik wacht nog steeds op een foto van wat voor pakking je tussen carburateur en spruitstuk hebt. dus graag foto van spruitstuk aansluiting/ pakking/ carburateur aansluiting. Als jij er een papieren pakking tussen hebt dan gaat het niet uit maken of je hem omdraait.
Als jij echt alleen een papieren pakking hebt en geen rubbertje in je carburateur(o-ring) dan lijkt me dat niet voldoende.
Tevens zou ik gewoon een isolator toepassen zoals ik gelinkt heb.
De cabrurateur had je met een kleine staalborstel en remmenreiniger aanzienlijk beter schoon kunnen krijgen.
maargoed, uiteindelijk is de buitenkant nou ook weer niet zo belangrijk.
Overigens toen mijn vlotter lek was op Peugeot toen begon de motor gewoon te stotteren en ging de scooter gewoon niet meer vooruit. Tijdelijke oplossing was de vlotter overloop open draaien en weer een stuk rijden tot je thuis was.
Ik persoonlijk kan lekkage tussen de carb en spruitstuk niet anders wijzen dan naar ene slechte pakking of twee vlakken die niet recht zijn en daardoor niet afsluiten met een pakking. Een papiertje tussen carb en spruitstuk ben ik nooit fan van geweest.
Echter ook al zou jje carburateur 100% zijn, dan vind ik het nog steeds raar dat benzine op dit punt er tussendoor komt.
Of mijn kennis is beperkt of die verbinding is gewoon niet goed.
Verder met handschoentjes werken en de carburateur netjes laten reinigen bij een vriendin van de week dat toont toch dat je er serieus mee bezig bent.
Vind het persoonlijk maar een lullig verhaal, lekkage tussen carb en spruitstuk. Dat is wel een beetje pech hebben.
Als hij omhoog staat hoor ik geluid als hij dicht zit nietde vlotter is schoon
de pakking is heel
alleen een beetje vies.
je kan nu gelijk controleren of de vlotter nog goed functioneert om door de benzine inlaat van de carb te blazen en de vlotter voorzichtig omhoog te drukken.
als je goed is moet je wanneer de vlotter omhoog staat geen geluid meer horen.
ook kan je controleren of de vlotter wel op de juiste hoogte is afgesteld
Voor een nieuwe carburateur. Zal ik eens overdenken. Dan zal ik gelijk elke pakking daar vervangen. Hoe heet de pakking waarmee het spruitstuk je blok op gaat? Bij een Viva City dan- Ik weet nog steeds niet of je die O-ring in je carburateur hebt.
- Zon vermoeden had ik al dat er met een boutje en moertje gespeeld werd. Echter als je zeker weet dat het goed aangedraaid is dan is dat geen probleem.
- Gezien je update concludeer ik nu dat de benzine dus niet tussen de carburateur en spruitstuk lekt.
- Ik mag aannemen dat je bedoelt dat de benzine uit het slangetje komt?!
In ieder geval raad ik het volgende aan:
- Carburateur goed reinigen.
- Revisiesetje scoren (incl. vlotter) en carb (professioneel) laten hermonteren. Dan is dat in ieder geval uitgesloten.
- Alsnog de isolator en O-ring vervangen tussen carb en spruitstuk.
Als het dan niet top werkt kan je gaan kijken naar een nieuwe carburateur.
Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om gewoon meteen een carburateur te bestellen, ik zag dat die 30 euro zijn tegenover een revisiesetje van ca 10 euro. Een 17 jaar oude carburateur kun je imo wel een keer bedanken voor ze werk en vervangen voor dat geld.
Super bedanktInlaat.
Ik heb ook meegedacht en het lijkt me beter dat @Aidan384838 zich een fiets koopt!
Want het ene probleem is nog niet opgelost of er dient zich alweer een ander akkefietje aan!