Ik denk dat ik nu wel iets heb gevonden de pakking van het spruitstuk is lek. En waarom ik aan andermans scooter zit is omdat ik het vroeg of ik hem mocht lenen en hij zij je mag em maken dan kan je em lenen ik mag er aan doen wat ik wil. Ik ga niet zomaar aan zitten ik heb nog wel respect voor andermans spullen- Waarom begin je je post met: 'HHelpp'.
'ik heb een Viva City te leen maar als die warm liep die stationair heel slecht. '
- Wat is 'liep slecht'? Onregelmatig verloop qua toeren? zoja, hoe ging het? Viel hij uit? zoja, direct van een bepaald verloop qua toeren?
'Ik dacht dat ik draai de ststionairschroef in. Nu loopt die helemaal niet meer heel me gas doet het niet meer goed'
- Het lijkt alsof je de stationschroef helemaal hebt ingedraaid, tenzij deze schroef niet meer de lengte heeft is dat vaak niet de juiste instelling.
'Carb is schoon zo ver als ik weet vanbinnen'
- Op de foto in je beginpost ziet die hele zooi er smerig uit, carburateur reinigen is geen gek idee.
- Verder gaat een scooter niet stuk van aan de stationairschroef draaien.
- De standaard afstelling van de luchtschroef is 1,5 slag open.
- Ga van een eens met de stationairschroef spelen.
Kom je toch er niet aan valse luchte carburateur van ergens.
Overigens snap ik niet helemaal waarom je zoveel sleutelt aan andermans scooter.
Als hij stationair slecht loopt, geef je toch gewoon gas bij wanneer je even stil staat.
Succes.
Heeft mijn neos ook als hij met warme motor net gestart word.Beetje gas bij geven en pakt hem dan gewoon goed op.Geen lekkages of iets dergelijks. zal ook met slijtage te maken hebben. Als je het weet is dat niet meteen een heel groot punt. nu moet ik hem sowieso nog goed afstellen. (sproeier maatje groter en daarna de hele carb weer opnieuw afstellen) Probeer de genoemde tips maar eens uit en je zal zien dat je al heel ver komt. al dan niet opgelost hebt.Ik denk dat ik nu wel iets heb gevonden de pakking van het spruitstuk is lek. En waarom ik aan andermans scooter zit is omdat ik het vroeg of ik hem mocht lenen en hij zij je mag em maken dan kan je em lenen ik mag er aan doen wat ik wil. Ik ga niet zomaar aan zitten ik heb nog wel respect voor andermans spullen
als die warm was had die de neiging uit te vallen en deed dat ook
Heb je de carburateur wel ingesteld toen de motor op bedrijfstemperatuur was of heb je er zomaar aan gedraaid toen hij nog koud was.als die warm was had die de neiging uit te vallen en deed dat ook
G ik proberenHeb je de carburateur wel ingesteld toen de motor op bedrijfstemperatuur was of heb je er zomaar aan gedraaid toen hij nog koud was.
Trouwens je draait niet zomaar, aan welke schroef dan ook, aan een carburateur.
Laat de motor eerst goed warm draaien en begin dan met de procedure van het afstellen .
Weet je niet hoe, YT is je vriend!!!
lIk laat het morgen horenHeeft mijn neos ook als hij met warm motor net gestart word.Beetje gas bij geven en pakt hem dan gewoon goed op.Geen lekkages of iets dergelijks. zal ook met slijtage te maken hebben. Als je het weet is dat niet meteen een heel groot punt. nu moet ik hem sowieso nog goed afstellen. (sproeier maatje groter en daarna de hele weer opnieuw afstellen) Probeer de tips maar komt eens uit en zal zien dat je heel komt. al dan niet opgelost hebben.
GGa ik doen ik ga het morgen halenZou meevaller zijn als dat het is.
Meteen alle pakkingen van het gehele inlaattraject vervangen is mooi meegenomen. Ben je voor minder dan een tientje klaar.
Zelfs carburateur erbij maakt maakt is toch top!
Bandje is besteld alleen het duurd evenal een nieuwe band gemonteerd?
Ja maar jaen je rijd er nu nog dagelijks op?
Hier mag zich sowieso geen vloeibare benzine bevinden.Vraag me niet hoe maar ineens lekt die weer bezine bij de pakking van het spruitstuk en carburateur.
Zou het kunnen dat die vlotter gewoon kapot is. Want het is echt van op het eene moment gebeurt T was ineensHier mag zich sowieso geen vloeibare benzine bevinden.
Met andere woorden, je vlotter/vlotternaald doet z'n werk niet en misschien is ook je vacuumkraantje lek.
Alles kan.Zou het kunnen dat die vlotter gewoon kapot is.
Ga ik zo doen dan stuur ik ook gelijk foto's.Alles kan.
Het kan ook een vuiltje zijn die in de zitting van de vlotternaald zit en dat deze daardoor lekt en benzine blijft stromen.
Of de vlotternaald is versleten.
Alleen open maken en nakijken geeft zekerheid.
Was de foto's vergeten sorry maar iemand zegt iets over de vlotter die niet meer goed zit. Kan dat kloppen.Ga ik zo doen dan stuur ik ook gelijk foto's.
nee, wat sparky zegt is dat er mogelijk een vuiltje aan de vlotternaald zit. Hierdoor sluit deze niet en blijft er brandstof stromen (zie #35)Was de foto's vergeten sorry maar iemand zegt iets over de vlotter die niet meer goed zit. Kan dat kloppen.
Ga ik proberen.nee, wat sparky zegt is dat er mogelijk een vuiltje aan de vlotternaald zit. Hierdoor sluit deze niet en blijft er brandstof stromen (zie #35)