Viva City loopt niet meer goed

Aidan384838

Well-Known Member
HHelpp
ik heb een Viva City te leen maar als die warm was liep die stationair heel slecht. Ik dacht ik draai de ststionairschroef in. Nu loopt die helemaal niet meer heel me gas doet het niet meer goed
Post automatically merged:

Screenshot_20220223-223521_Snapchat.jpg
 
Advertisement - register to remove this

- Waarom begin je je post met: 'HHelpp'.

'ik heb een Viva City te leen maar als die warm was liep die stationair heel slecht. '

- Wat is 'liep slecht'? Onregelmatig verloop qua toeren? zoja, hoe ging het? Viel hij uit? zoja, meteen of na een bepaald verloop qua toeren?

'Ik dacht ik draai de ststionairschroef in. Nu loopt die helemaal niet meer heel me gas doet het niet meer goed'

- Het lijkt alsof je de stationairschroef helemaal hebt ingedraaid, tenzij deze schroef niet meer de originele lengte heeft is dat vaak niet de juiste instelling.

'Carb is schoon zo ver als ik weet vanbinnen'

- Op de foto in je beginpost ziet die hele zooi er smerig uit, carburateur reinigen is geen gek idee.

- Verder gaat een scooter niet stuk van aan de stationairschroef draaien.

- De standaard afstelling van de luchtschroef is 1,5 slag open.
- Ga van daaruit eens met de stationairschroef spelen.

Kom je er niet uit dan ga je toch denken aan vervuilde carburateur of ergens valse lucht.

Overigens snap ik niet helemaal waarom je zoveel sleutelt aan andermans scooter.
Als hij stationair slecht loopt, geef je toch gewoon gas bij wanneer je even stil staat.




Succes.
 
- Waarom begin je je post met: 'HHelpp'.

'ik heb een Viva City te leen maar als die warm liep die stationair heel slecht. '

- Wat is 'liep slecht'? Onregelmatig verloop qua toeren? zoja, hoe ging het? Viel hij uit? zoja, direct van een bepaald verloop qua toeren?

'Ik dacht dat ik draai de ststionairschroef in. Nu loopt die helemaal niet meer heel me gas doet het niet meer goed'

- Het lijkt alsof je de stationschroef helemaal hebt ingedraaid, tenzij deze schroef niet meer de lengte heeft is dat vaak niet de juiste instelling.

'Carb is schoon zo ver als ik weet vanbinnen'

- Op de foto in je beginpost ziet die hele zooi er smerig uit, carburateur reinigen is geen gek idee.

- Verder gaat een scooter niet stuk van aan de stationairschroef draaien.

- De standaard afstelling van de luchtschroef is 1,5 slag open.
- Ga van een eens met de stationairschroef spelen.

Kom je toch er niet aan valse luchte carburateur van ergens.

Overigens snap ik niet helemaal waarom je zoveel sleutelt aan andermans scooter.
Als hij stationair slecht loopt, geef je toch gewoon gas bij wanneer je even stil staat.




Succes.
Ik denk dat ik nu wel iets heb gevonden de pakking van het spruitstuk is lek. En waarom ik aan andermans scooter zit is omdat ik het vroeg of ik hem mocht lenen en hij zij je mag em maken dan kan je em lenen ik mag er aan doen wat ik wil. Ik ga niet zomaar aan zitten ik heb nog wel respect voor andermans spullen
als die warm was had die de neiging uit te vallen en deed dat ook
 
Ik denk dat ik nu wel iets heb gevonden de pakking van het spruitstuk is lek. En waarom ik aan andermans scooter zit is omdat ik het vroeg of ik hem mocht lenen en hij zij je mag em maken dan kan je em lenen ik mag er aan doen wat ik wil. Ik ga niet zomaar aan zitten ik heb nog wel respect voor andermans spullen
als die warm was had die de neiging uit te vallen en deed dat ook
Heeft mijn neos ook als hij met warme motor net gestart word.Beetje gas bij geven en pakt hem dan gewoon goed op.Geen lekkages of iets dergelijks. zal ook met slijtage te maken hebben. Als je het weet is dat niet meteen een heel groot punt. nu moet ik hem sowieso nog goed afstellen. (sproeier maatje groter en daarna de hele carb weer opnieuw afstellen) Probeer de genoemde tips maar eens uit en je zal zien dat je al heel ver komt. al dan niet opgelost hebt.
 
als die warm was had die de neiging uit te vallen en deed dat ook
Heb je de carburateur wel ingesteld toen de motor op bedrijfstemperatuur was of heb je er zomaar aan gedraaid toen hij nog koud was.
Trouwens je draait niet zomaar, aan welke schroef dan ook, aan een carburateur.
Laat de motor eerst goed warm draaien en begin dan met de procedure van het afstellen .

Weet je niet hoe, YT is your friend!!!
 
Last edited:
Heb je de carburateur wel ingesteld toen de motor op bedrijfstemperatuur was of heb je er zomaar aan gedraaid toen hij nog koud was.
Trouwens je draait niet zomaar, aan welke schroef dan ook, aan een carburateur.
Laat de motor eerst goed warm draaien en begin dan met de procedure van het afstellen .

Weet je niet hoe, YT is je vriend!!!
G ik proberen
Post automatically merged:

Heeft mijn neos ook als hij met warm motor net gestart word.Beetje gas bij geven en pakt hem dan gewoon goed op.Geen lekkages of iets dergelijks. zal ook met slijtage te maken hebben. Als je het weet is dat niet meteen een heel groot punt. nu moet ik hem sowieso nog goed afstellen. (sproeier maatje groter en daarna de hele weer opnieuw afstellen) Probeer de tips maar komt eens uit en zal zien dat je heel komt. al dan niet opgelost hebben.
lIk laat het morgen horen
Post automatically merged:

Zou meevaller zijn als dat het is.
Meteen alle pakkingen van het gehele inlaattraject vervangen is mooi meegenomen. Ben je voor minder dan een tientje klaar.
Zelfs carburateur erbij maakt maakt is toch top!
GGa ik doen ik ga het morgen halen
 
en je rijd er nu nog dagelijks op?
Ja maar ja
Post automatically merged:

Ik kom even er op terug. Vraag me niet hoe maar ineens lekt die weer bezine bij de pakking van het spruitstuk en carburateur. Ik heb er niet aangezeten. Het is sinds vanmiddag ineens. Nu lijkt mij dat die pakking toch niet nu al kapot kan zijn na 1 week.
 

Ziet eruit als t onderdeeltje links onderin.

Verblijd ons alsnog even met de foto's.
Wat voor pakking heb je tussen je spruitstuk en carb.
De rubberen isolator of een simpel papiertje?
Controleer ook even op de rubberen ring in de carb zit op het aansluitpunt naar spruitstuk. (Voor zover ik me herinner heeft deze carb dat. )

En als je vlotter lek is blijft deze ook hangen.
maar om nou te zeggen dat het dan tussen je carb en spruitstuk eruit zeikt, in principe niet.

 
Back
Top