Viva City loopt niet meer goed

Aidan384838

Well-Known Member
HHelpp
ik heb een Viva City te leen maar als die warm was liep die stationair heel slecht. Ik dacht ik draai de ststionairschroef in. Nu loopt die helemaal niet meer heel me gas doet het niet meer goed
Post automatically merged:

Screenshot_20220223-223521_Snapchat.jpg
 
Advertisement - register to remove this


Ziet eruit als t onderdeeltje links onderin.

Verblijd ons alsnog even met de foto's.
Wat voor pakking heb je tussen je spruitstuk en carb.
De rubberen isolator of een simpel papiertje?
Controleer ook even op de rubberen ring in de carb zit op het aansluitpunt naar spruitstuk. (Voor zover ik me herinner heeft deze carb dat. )

En als je vlotter lek is blijft deze ook hangen.
maar om nou te zeggen dat het dan tussen je carb en spruitstuk eruit zeikt, in principe niet.

Foto ga ik maken. die pakking is al vervangen
Post automatically merged:

20220307_105350.jpg
 
de vlotter is schoon
de pakking is heel
alleen een beetje vies.

je kan nu gelijk controleren of de vlotter nog goed functioneert om door de benzine inlaat van de carb te blazen en de vlotter voorzichtig omhoog te drukken.
als je goed is moet je wanneer de vlotter omhoog staat geen geluid meer horen.

ook kan je controleren of de vlotter wel op de juiste hoogte is afgesteld
 
alleen een beetje vies.
Niks ten nadele van @Aidan384838 maar dit zie ik vaker op dit forum
Ik begrijp niet hoe mensen beweren een carburateur goed schoon te hebben gemaakt terwijl de buitenkant eruit ziet alsof ze hem ergens langs de weg hebben gevonden.
Er hoeft maar een zandkorreltje in de carburateur te vallen of tussen een pakking te komen en je hebt de poppen al aan het dansen!
 
Niks ten nadele van @Aidan384838 maar dit zie ik vaker op dit forum
Ik begrijp niet hoe mensen beweren een carburateur goed schoon te hebben gemaakt terwijl de buitenkant eruit ziet alsof ze hem ergens langs de weg hebben gevonden.
Er hoeft maar een zandkorreltje in de carburateur te vallen of tussen een pakking te komen en je hebt de poppen al aan het dansen!
Deze carb is gewoon smerig inderdaad.

De vraagt of het rubberen ringetje in de carb nog aanwezig is wordt niet beantwoord.
Tevens wat voor n pakking er tussen zit niet. ^_^
 
de vlotter is schoon
de pakking is heel
alleen een beetje vies.

je kan nu gelijk controleren of de vlotter nog goed functioneert om door de benzine inlaat van de carb te blazen en de vlotter voorzichtig omhoog te drukken.
als je goed is moet je wanneer de vlotter omhoog staat geen geluid meer horen.

ook kan je controleren of de vlotter wel op de juiste hoogte is afgesteld
Heb ik gedaan hij loopt nu stuk beter op een of andere manier reageert die ook veel sneller op gas. Het was eerst echt waardeloos hoe sloom. Bij de pakking is het nog een beetje nat maar dat zou oude bezine kunnen zijn.
Post automatically merged:

Deze carb is gewoon smerig inderdaad.

De vraagt of het rubberen ringetje in de carb nog aanwezig is wordt niet beantwoord.
Tevens wat voor n pakking er tussen zit niet. ^_^
Daar ben ik voor naar de scooter winkel geweest en die zijden dat de pakking die ik heb dat ringetje vervangt.
Post automatically merged:

Niks ten nadele van @Aidan384838 maar dit zie ik vaker op dit forum
Ik begrijp niet hoe mensen beweren een carburateur goed schoon te hebben gemaakt terwijl de buitenkant eruit ziet alsof ze hem ergens langs de weg hebben gevonden.
Er hoeft maar een zandkorreltje in de carburateur te vallen of tussen een pakking te komen en je hebt de poppen al aan het dansen!
Ik snap wat je bedoelt. Maar aangezien die scooter van iemand is en die hem in 17 jaar tijd nog nooit heeft schoongemaakt lukt het mij ook niet. Ik ga van de week de carburateur bij een vriendin reinigen.
 
Zou het kunnen dat de pakking andersom er op moet?
Ik wacht nog steeds op een foto van wat voor pakking je tussen carburateur en spruitstuk hebt. dus graag foto van spruitstuk aansluiting/ pakking/ carburateur aansluiting. Als jij er een papieren pakking tussen hebt dan gaat het niet uit maken of je hem omdraait.


Als jij echt alleen een papieren pakking hebt en geen rubbertje in je carburateur(o-ring) dan lijkt me dat niet voldoende.

Tevens zou ik gewoon een isolator toepassen zoals ik gelinkt heb.

De cabrurateur had je met een kleine staalborstel en remmenreiniger aanzienlijk beter schoon kunnen krijgen.
maargoed, uiteindelijk is de buitenkant nou ook weer niet zo belangrijk.

Overigens toen mijn vlotter lek was op Peugeot toen begon de motor gewoon te stotteren en ging de scooter gewoon niet meer vooruit. Tijdelijke oplossing was de vlotter overloop open draaien en weer een stuk rijden tot je thuis was.

Ik persoonlijk kan lekkage tussen de carb en spruitstuk niet anders wijzen dan naar ene slechte pakking of twee vlakken die niet recht zijn en daardoor niet afsluiten met een pakking. Een papiertje tussen carb en spruitstuk ben ik nooit fan van geweest.
Echter ook al zou jje carburateur 100% zijn, dan vind ik het nog steeds raar dat benzine op dit punt er tussendoor komt.

Of mijn kennis is beperkt of die verbinding is gewoon niet goed.

Verder met handschoentjes werken en de carburateur netjes laten reinigen bij een vriendin van de week dat toont toch dat je er serieus mee bezig bent.
Vind het persoonlijk maar een lullig verhaal, lekkage tussen carb en spruitstuk. Dat is wel een beetje pech hebben.
 
Ik wacht nog steeds op een foto van wat voor pakking je tussen carburateur en spruitstuk hebt. dus graag foto van spruitstuk aansluiting/ pakking/ carburateur aansluiting. Als jij er een papieren pakking tussen hebt dan gaat het niet uit maken of je hem omdraait.


Als jij echt alleen een papieren pakking hebt en geen rubbertje in je carburateur(o-ring) dan lijkt me dat niet voldoende.

Tevens zou ik gewoon een isolator toepassen zoals ik gelinkt heb.

De cabrurateur had je met een kleine staalborstel en remmenreiniger aanzienlijk beter schoon kunnen krijgen.
maargoed, uiteindelijk is de buitenkant nou ook weer niet zo belangrijk.

Overigens toen mijn vlotter lek was op Peugeot toen begon de motor gewoon te stotteren en ging de scooter gewoon niet meer vooruit. Tijdelijke oplossing was de vlotter overloop open draaien en weer een stuk rijden tot je thuis was.

Ik persoonlijk kan lekkage tussen de carb en spruitstuk niet anders wijzen dan naar ene slechte pakking of twee vlakken die niet recht zijn en daardoor niet afsluiten met een pakking. Een papiertje tussen carb en spruitstuk ben ik nooit fan van geweest.
Echter ook al zou jje carburateur 100% zijn, dan vind ik het nog steeds raar dat benzine op dit punt er tussendoor komt.

Of mijn kennis is beperkt of die verbinding is gewoon niet goed.

Verder met handschoentjes werken en de carburateur netjes laten reinigen bij een vriendin van de week dat toont toch dat je er serieus mee bezig bent.
Vind het persoonlijk maar een lullig verhaal, lekkage tussen carb en spruitstuk. Dat is wel een beetje pech hebben.
Screenshot_20220307-205525_Chrome.jpg
Dit is mijn pakking.
Dat is dus wat ik ook zo raar vind hij stottert niet niks. Maar toch zit daar telkens bezine
 
Beantwoord eens een keer alle vragen. :)

Zit die o ring in de carburateur en is hij niet gaar? Ff loshalen en reinigen.

Iets zegt mij dat zonder ringetje dit sws niet goed gaat komen.

Gebruik jij nog het originele schroefdraaf in de carburateur om hem te bevestigen of klooi je met boutjes en moertjes?

Oftewel, zit het goed strak vast?

En ja als er maar een klein beetje benzine langs komt zul je dat niet 123 merken in de prestaties. Zal eerder te weinig dan teveel benzine krijgen en dan gaat hij niet stotteren.
 
Last edited:
Ik heb even gekeken en het valt me op dat het bij die pakking telkens nat is maar als ik de carburateur los haal is die helemaal droog dit slangetje is wel telkens nat20220307_222430.jpg
Aan een kant zit die met een bout en moet vast omdat die daar doorgedraaid was.
Post automatically merged:

de vlotter is schoon
de pakking is heel
alleen een beetje vies.

je kan nu gelijk controleren of de vlotter nog goed functioneert om door de benzine inlaat van de carb te blazen en de vlotter voorzichtig omhoog te drukken.
als je goed is moet je wanneer de vlotter omhoog staat geen geluid meer horen.

ook kan je controleren of de vlotter wel op de juiste hoogte is afgesteld
Als hij omhoog staat hoor ik geluid als hij dicht zit niet
 
- Ik weet nog steeds niet of je die O-ring in je carburateur hebt.

- Zon vermoeden had ik al dat er met een boutje en moertje gespeeld werd. Echter als je zeker weet dat het goed aangedraaid is dan is dat geen probleem.

- Gezien je update concludeer ik nu dat de benzine dus niet tussen de carburateur en spruitstuk lekt.
- Ik mag aannemen dat je bedoelt dat de benzine uit het slangetje komt?!

In ieder geval raad ik het volgende aan:

- Carburateur goed reinigen.
- Revisiesetje scoren (incl. vlotter) en carb (professioneel) laten hermonteren. Dan is dat in ieder geval uitgesloten.
- Alsnog de isolator en O-ring vervangen tussen carb en spruitstuk.

Als het dan niet top werkt kan je gaan kijken naar een nieuwe carburateur.

Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om gewoon meteen een carburateur te bestellen, ik zag dat die 30 euro zijn tegenover een revisiesetje van ca 10 euro. Een 17 jaar oude carburateur kun je imo wel een keer bedanken voor ze werk en vervangen voor dat geld.
 
- Ik weet nog steeds niet of je die O-ring in je carburateur hebt.

- Zon vermoeden had ik al dat er met een boutje en moertje gespeeld werd. Echter als je zeker weet dat het goed aangedraaid is dan is dat geen probleem.

- Gezien je update concludeer ik nu dat de benzine dus niet tussen de carburateur en spruitstuk lekt.
- Ik mag aannemen dat je bedoelt dat de benzine uit het slangetje komt?!

In ieder geval raad ik het volgende aan:

- Carburateur goed reinigen.
- Revisiesetje scoren (incl. vlotter) en carb (professioneel) laten hermonteren. Dan is dat in ieder geval uitgesloten.
- Alsnog de isolator en O-ring vervangen tussen carb en spruitstuk.

Als het dan niet top werkt kan je gaan kijken naar een nieuwe carburateur.

Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om gewoon meteen een carburateur te bestellen, ik zag dat die 30 euro zijn tegenover een revisiesetje van ca 10 euro. Een 17 jaar oude carburateur kun je imo wel een keer bedanken voor ze werk en vervangen voor dat geld.
Voor een nieuwe carburateur. Zal ik eens overdenken. Dan zal ik gelijk elke pakking daar vervangen. Hoe heet de pakking waarmee het spruitstuk je blok op gaat? Bij een Viva City dan
 
Offtopic : Wel een mooie pakking in die carbarateur, daar kan Dellorto nog wat van leren met zijn mini dunne pakking die vaak lekt na een paar keer de vlotterbak los gehaald te hebben met afstellen.
 
Back
Top