Viva City loopt niet meer goed

Aidan384838

Well-Known Member
HHelpp
ik heb een Viva City te leen maar als die warm was liep die stationair heel slecht. Ik dacht ik draai de ststionairschroef in. Nu loopt die helemaal niet meer heel me gas doet het niet meer goed
Post automatically merged:

Screenshot_20220223-223521_Snapchat.jpg

Advertisement - register to remove this

Je heb mensen erbij zitten, wanneer zij iets aanraken, het in goud veranderd.
Jij heb dat helaas totaal niet...(geen persoonlijke aanval)

Het indraaien van de schroef verhoogd het toerental, dit is wat je wilde neem ik aan. of niet?

Je hebt mensen erbij, wanneer zij iets aanraking, het in goud veranderd.
Jij heb dat helaas totaal niet...(geen persoonlijke aanval)

Het indraaien van de schroef zorgt voor het toerental, dit is wat je wilde neem ik aan. van niet?
HHij loopt nu niet meer net wel maar als ik gas gaf viel die uit. Ja klopt ik moet eigenlijk maar overal vanaf blijven

oke, dus de scooter is niet kaput

zet de scooter op het middenstandaard en draai de stationairschroef in (niet forceren)
je scooter moet nu onwijs veel toeren maken (daarom het middenstandaard)
draai nu de schroef terug tot een rustig toerental.

oke, dus de scooter is niet kaput

zet de scooter op het middenstandaard en draai de stationairschroef in (niet forceren)
je scooter moet nu onwijs veel toeren maken (daarom het middenstandaard)
draai nu de schroef terug tot een rustig toerental.
lheb geen Middenstandaard maar ik ga het proberen. Alvast bedankt dat je hier de moeite voor neemt

Hij loopt warm nu gewoon rustig wel is de schroef ver in gedraaid. Hou die koud loopt weet ik nog niet.bij mijn 4 takt liep die koud heel hoog hij ree vanzelf totdat de choke er afging toen liep die perfect. Is dat ook zo bij 2 takt?

Last edited:
Ik heb ook meegedacht en het lijkt me beter dat @Aidan384838 zich een fiets koopt!
Want het ene probleem is nog niet opgelost of er dient zich alweer een ander akkefietje aan!
ik denk dat je goed gedacht hebt idd. of even sparen en een goede scooter kopen met garantie bij een dealer. niet als aanval maar wel als tip.
Soms vul je het ene gat met een andere.

ik denk dat je goed gedacht hebt idd. of even sparen en een goede scooter kopen met garantie bij een dealer. niet als aanval maar wel als tip.
@Aidan384838 dit is niet als aanval op jou hoor alleen goed bedoelt advies van ons allen.
Ik koop vaak van die afgetrapte scooters en bouw ze opnieuw op. zoals velen hier.
Je moet wel bij machten zijn om dit te doen. Is een leer proces. probeer te sparen of te kijken of je een goede scooter kan kopen voor dagelijks en hou er een knutsel scooter bij en leer daarmee alle wel en wee van scooters en dergelijke. zo zijn velen hier vast ook begonnen.
Toen ik in 2004 begon met scooter rijden studeerde ik voertuigtechniek en zodoende al ervaringen.(plus de jaren ervoor dat ik met oude afgetrapte scooters bezig was) zo leer je en kan je fouten permitteren zonder er echt op te verliezen(zoals je dagelijks vervoer).

Last edited:
Ik heb ook meegedacht en het lijkt me beter dat @Aidan384838 zich een fiets koopt!
Want het ene probleem is nog niet opgelost of er dient zich alweer een ander akkefietje aan!
Fietsen ga ik echt nooit meer doen. dat gaat alleen maar fout

@Aidan384838 dit is niet als aanval op jou hoor alleen goed bedoelt advies van ons allen.
Ik koop vaak van die afgetrapte scooters en bouw ze opnieuw op. zoals velen hier.
Je moet wel bij machten zijn om dit te doen. Is een leer proces. probeer te sparen of te kijken of je een goede scooter kan kopen voor dagelijks en hou er een knutsel scooter bij en leer daarmee alle wel en wee van scooters en dergelijke. zo zijn velen hier vast ook begonnen.
Toen ik in 2004 begon met scooter rijden studeerde ik voertuigtechniek en zodoende al ervaringen.(plus de jaren ervoor dat ik met oude afgetrapte scooters bezig was) zo leer je en kan je fouten permitteren zonder er echt op te verliezen(zoals je dagelijks vervoer
Zal ik ook naar kijken. Lijkt me wel handiger

je kan beter overleggen over de kosten te delen. komt vriendelijker en dankbaarder over omdat je hem ook mag gebruiken;)
Forum is om elkaar te helpen. iedereen denkt mee.
Ja hij weet het nu ook. Ik kom er op terug

Oke het is gelukt soort van als hij koud is op zn choke loopt die stationair. Maar als de choke er af gaat valt die gewoon uit als ik geen gas geef. Stationairschroef al bijna helemaal in maar valt nog steeds uit. Wat kan het zijn?

Misschien de gasnaald een tandje omhoog zetten? alleen als je stationair schroef helemaal in hebt vraag ik me af of er niet ergens valse lucht lekt en eventueel zouden je zuigerveren wel eens versleten kunnen zijn.Is je lucht filter wel goed schoon? bougie in orde?

Zit je wel aan de stationair schroef te draaien , en niet aan de mengsel schroef ?
Moet wel een hele gare motor of carb zijn als je de stationair schroef helemaal in kan draaien , vlinderklep of gas schuif staat dan een heel eind open.

Ik draai aan de schroef met het veertje er achter. Maar wat ik denk. Hij krijgt de weinig lucht als die stationair staat zonder choke. Want op zn choke loopt die prima maar als die van ze choke afgaat niet. Nu heb ik ergens gelezen dat je choke er voor zorgt dat hij heel veel bezine krijgt om hem te stsrten. Nu lijkt het mij logisch dat omdat de choke er ook af gaat hij weer de normale hoeveelheid bezine krijgt dat hij dan te weinig lucht krijg. Zou ik dan wel iets met de lucht schroef moeten doen?

Misschien de gasnaald een tandje omhoog zetten? alleen als je stationair schroef helemaal in hebt vraag ik me af of er niet ergens valse lucht lekt en eventueel zouden je zuigerveren wel eens versleten kunnen zijn.Is je lucht filter wel goed schoon? bougie in orde?
Bougie is nieuw zit er een week in. Luchtfilter schoongemaakt met wasbezine.
Oja de luchtfilter begrenzing zit er nog in

Back