Vivasmithy

New Member
Ik ben al een tijdje bezig met het afstellen van m’n vivacity

Setup: airsal 70cc ,17,5 mm carb aftermarked ding spruitstuk ook aftermarked heb ik zelf al bewerkt, leovince tt uitlaat,

Orginele vario, 8 gram rollen, witte malossi drukveer, blauwe polini trekveren



Vivacity rijd nog heel raar en heb het idee dat dit beter kan heb de volgende punten al even bedacht

Ik wil misschien Poorten bij vrezen, betekend wel dat ik nieuwe pakkingen moet kopen en blok moet splitten heel zonde als de poorten al goed aansluiten

Membraam te klein, weet alleen niet of hier groteren voor zijn anders stage 6 spruitstuk

Koppeling is erg afgesleten, lijkt niet heel erg te slippen want koppelingshuis is niet blauw maar koppeling is wel aan een nieuwe toe en eventueel lichter koppelings huis

Carburateur beter afstellen, sproeier, gasnaald, luchtstel, scooter valt nog uit wanneer hij een tijdje stationair loopt en gas geef voral wanneer die net gestart is, ik moet dan eerst een kleinbeetje gas geven zodat ie kan klimmen in toeren en dan kan ik wel volgas ,denk zelf nog verkeerde sproeier

Begint ook te stotteren wanneer hij warm is en op hoge snelheid rij kan misschien aan de bougie liggen (hittegraad 6)

Vario lijkt me wel goed te zijn kan weinig aan mankeren denk ik


Ontsteking even nakijken


Grootste probleem op dit moment is dat hij een slechte gasreactietijd heeft

Kan helemaal vol gas en dan gaat hij pas na een halve seconden rijden en rijd ook nog niet weg op z’n powerband die komt een seconde later pas waardoor bijvoorbeeld wheelies heel lastig zijn omdat hij in een keer al z’n power geeft op een bepaald moment

Als iemand hier veel verstand van heeft of ervaring mee heeft zou ik graag van jullie tips horen
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Denk dat je voor het membraan eigenlijk wel al die bigvalve kit wilt hebben. Het werkt ongeveer zoals bij minarelli vertikaal, erg kort en nauw inlaat traject.. Big valve geeft je dan wat meer ruimte.

Koppeling gewoon een nieuwe kopen, een originele lijkende met strakkere trekveren is al voldoende.

Hittegraad 6 bougie is veelste heet.. Zoiets hoort in een snor scooter dat laag in toeren zit en amper snel warm word anders.

Zou rond een 8 a 9 gaan zitten.. (en dat ligt aan de verbranding hoe goed deze is)
Naar mijn idee kan je beter 1 stapje warmer zitten dan kouder, aangezien dat laatste zorgt voor slechtere verbranding als de motor te koud blijft.
 
Back
Top