Viva accu leeg, omwisselen?

Het Grote licht schijnt altijd verder, wanneer je op een donkere weg rijd en je ziet de weg niet goed zet je altijd het grote licht op.
Het gewone licht, dus dimlicht afstellen en het grote licht is dan wat het is.
Zo dacht ik dat het is.
 
Het Grote licht schijnt altijd verder, wanneer je op een donkere weg rijd zonder tegenliggers en je ziet de weg niet goed zet je altijd het grote licht op.
Ja die wegen ben ik op gaan zoeken maar ik was meer tevreden met t dimlicht dan t groot licht. Misschien als je 80+ rijdt dat het anders is. K ging vandaag 63gps.

En ik heb nog geen glazen kap voor de koplamp maar zo'n verweerde bijna gele, 20 jaar oude plastic kap.
Als ik die vervang door helder glas zal ik nog veel meer licht hebben. Maar de bundel vh dimlicht is even breed als de weg en schijnt zo'n 25 tot 30 meter ver, en alles tot die afstand verlicht hij ook.

Toen ik t groot licht probeerde zag ik kilometers verder verkeersborden lichtgeven en de boomtoppen werden verlicht.

Ik zal het nooit nodig hebben alleen om te seinen.
Post automatically merged:

Ja die wegen ben ik op gaan zoeken maar ik was meer tevreden met t dimlicht dan t groot licht. Misschien als je 80+ rijdt dat het anders is. K ging vandaag 63gps.

En ik heb nog geen glazen kap voor de koplamp maar zo'n verweerde bijna gele, 20 jaar oude plastic kap.
Als ik die vervang door helder glas zal ik nog veel meer licht hebben. Maar de bundel vh dimlicht is even breed als de weg en schijnt zo'n 25 tot 30 meter ver, en alles tot die afstand verlicht hij ook.

Toen ik t groot licht probeerde zag ik kilometers verder verkeersborden lichtgeven en de boomtoppen werden verlicht.

Ik zal het nooit nodig hebben alleen om te seinen.
En de accu is idd op. Als ik met licht aan rijdt dreigt hij uit te vallen, de 1e 500meter, zet ik mijn verlichting uit trekt hij door naar de 55 en werkt alles weer, bij het doormeten is alles oké behalve de accu zelf.

Blijft vreemd dat hij in de ochtend niet elektrisch start, vervangen kick ik 1x zonder resultaat, en kan ik hem elektrisch starten.
Gewoon elektrisch starten, ook al duurt het 10 seconden voordat hij daadwerkelijk loopt.

Ik kan dit niet verklaren, alsof de startmotor verkeerd staat. Zoals ik eerder zei, vergelijking;

Vroeger wou mijn Opel Vectra niet starten. Ik zette hem in de versnelling en deed een keer achter met de hand de auto op en neer bewegen en de auto startte weer gewoon.

Ik ga er mijn hersenen niet op breken. Ik zal de accu eens bekijken en desnoods vervangen.
T geeft me Viva wel wat karakter, in ruil mocht ik ruim 63 GPS rijden vandaag.
Post automatically merged:

Het Grote licht schijnt altijd verder, wanneer je op een donkere weg rijd en je ziet de weg niet goed zet je altijd het grote licht op.
Het gewone licht, dus dimlicht afstellen en het grote licht is dan wat het is.
Zo dacht ik dat het is.
Jazeker, ik ben zo tevreden vd stap van gloeilamp naar halogeen dat t groot licht mij niet interesseert.
Het is dezelfde bundel als de gloeilamp alleen veel meer lichtopbrengst (lux?) En hij rijkt breder en verder.
Waarom hij met een nieuwe luchtfilter 8 km per uur wint mag Joost weten.

Gewoon originele luchtfilter.
 
Last edited by a moderator:
:tearsofjoy: :tearsofjoy: :confounded:
Post automatically merged:

Nu je dan zo'n goeie verlichting erop hebt kan jou dit op een donkere weg niet meer gebeuren, of...........
:D
Hahaha, lol, ik heb een goede levensverzekering en uitvaartverzekering!

Laat ik het zo stellen, ik kan met mijn vizier dicht rijden. En ik denk als ik er een helder kapje op de koplamp zet ik wel verblindende koplamp heb.
Waarom iets veranderen als t goed werkt.

Ik heb een heel dure les gehad met de Xpro.
In de Xpro zit nog de v power 98 van vorig jaar, 1 dag voor de verandering naar E5.
Die tap ik nu af en meng hem voor de zekerheid.
 
Last edited by a moderator:
Nu je dan zo'n goeie verlichting erop hebt kan jou dit op een donkere weg niet meer gebeuren, of...........
:D
Ik heb ff een totaal onverlichte weg opgezocht, en mijn grootlicht doet gewoon precies waarvoor het gemaakt is.

Als je, vooral met een 2 takt, twijfelt over led ivm lichtopbrengst is halogeen een zeer goede optie.
Kijk led gaat langer mee, minder wattage, nog meer lichtopbrengst, en is de toekomst.

Maar een standaard vervangende gloeilamp voor mijn Viva was ook bijna 3eu. De halogeen bijna 7eu.
Maar geen omvormers of wat dan ook.
Voor ieder wat wils
 
Het Grote licht schijnt altijd verder, wanneer je op een donkere weg rijd en je ziet de weg niet goed zet je altijd het grote licht op.
Het gewone licht, dus dimlicht afstellen en het grote licht is dan wat het is.
Zo dacht ik dat het is.
Ja ik heb nu genoeg échte donkere wegen gehad waar ik het grootlicht zeker goed kon gebruiken, wel in combinatie met het dimlicht.
Ik denk als ik mijn verweerde plastic kap vervang door een helder glas ik het dimlicht naar beneden moet bijstellen.
Maar zoals het nu is zie ik ruim voldoende met t halogeen licht, als je op een onbekende weg rijd schakel ik af en toe over.

O ja de rare startproblemen zijn ook weg.
De 2 takt laadt de accu, waarschijnlijk versleten, maar net genoeg op.

Dus happy days
 
Back
Top