D
Deleted member 68514
Guest
Vivacity classic,2000,2 takt van snor naar bromscooter, 13.000km.
Ik rij altijd met dimlicht, gebruik mijn knipperlichten altijd, maar heb geen aparte stroomverbruikende opties.
Normaal heeft de Vivacity meer dan genoeg voorraad in de accu om elektronisch te starten. Ik heb alleen mijn gloeilamp vervangen pas geleden door een nieuwe.
Toevallig dat ik gisteren een halogeenlamp en luchtfilter heb klaar laten leggen voor vandaag.
De halogeen voor meer lichtopbrengst (!)
Nu startte hij nul electrisch zojuist. Geen tikje.. niks.
Hij had wel 2 dagen stil gestaan en heb gisteren avond 2x 4km met licht aan gereden.
1x op de kickstarter en hij liep meteen stationair. Ik start altijd met licht uit.
Zou het een opeenstapeling van kleine dingen zijn? 2 dagen niet gereden, 2x korte rit met licht aan, vervangen vd koplamp lichtje...
Ik zag dat halogeen 25% zuiniger is, hij pakt de kop en achterverlichting toch rechstreeks? Daarom is dat gedeelte toch wisselspanning?
Ik zal de accu door eten, maar dat kan ik pas bij mijn ouders na een rit van 20km.
Dus moet ik de stroom meten op de plaats waar hij die hij opwekt.,waar doe ik dat?
Heeft t nu t om achter ook een halogeenlamp erin te doen? Ivm energie besparing?
Of die kosten besparen en in een nieuwe accu steken?
Graag advies!
Ik denk er nu aan dat ik een goede accu in mijn 4 takt Xpro heb zitten...kan ik die er in zetten?
Ik rij altijd met dimlicht, gebruik mijn knipperlichten altijd, maar heb geen aparte stroomverbruikende opties.
Normaal heeft de Vivacity meer dan genoeg voorraad in de accu om elektronisch te starten. Ik heb alleen mijn gloeilamp vervangen pas geleden door een nieuwe.
Toevallig dat ik gisteren een halogeenlamp en luchtfilter heb klaar laten leggen voor vandaag.
De halogeen voor meer lichtopbrengst (!)
Nu startte hij nul electrisch zojuist. Geen tikje.. niks.
Hij had wel 2 dagen stil gestaan en heb gisteren avond 2x 4km met licht aan gereden.
1x op de kickstarter en hij liep meteen stationair. Ik start altijd met licht uit.
Zou het een opeenstapeling van kleine dingen zijn? 2 dagen niet gereden, 2x korte rit met licht aan, vervangen vd koplamp lichtje...
Ik zag dat halogeen 25% zuiniger is, hij pakt de kop en achterverlichting toch rechstreeks? Daarom is dat gedeelte toch wisselspanning?
Ik zal de accu door eten, maar dat kan ik pas bij mijn ouders na een rit van 20km.
Dus moet ik de stroom meten op de plaats waar hij die hij opwekt.,waar doe ik dat?
Heeft t nu t om achter ook een halogeenlamp erin te doen? Ivm energie besparing?
Of die kosten besparen en in een nieuwe accu steken?
Graag advies!
Ik denk er nu aan dat ik een goede accu in mijn 4 takt Xpro heb zitten...kan ik die er in zetten?
Last edited by a moderator: