This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vette dip

reinierweerts

Well-Known Member
Hay,

Hier in Drenthe hebben we mooie weilanden, en als die omgeploegd zijn kan ik het niet laten om ff erover heen te crossen. Dat deed ik dus net ook op mn Neo's (standaard, behalve varioring en reso-buisje uitlaat).

Na een tijdje begint opeens de voorkant van mn scoot hard te trillen. dus ik rij weer naar de weg. Ik geef gas, maar bij ca. 20 km/u valt ie flink terug. Ook het toerenverloop is niet stabiel, zoals het eerst wel was. Hij rijdt nog wel maar ik vrees dat ik em nog verder de soep in help, als ik doorblijf rijden. Enige tips, ideetje wat het kan zijn?

Greetzz
 
Goed, het blijkt dat er standaard 6,5 gr. rolletjes in een Neo's zit. Kheb nu 6 gr. erin zitten, maar helaas zonder resultaat.
Mijn luchtfilter en carb heb ik helemaal schoongemaakt, maar daar was ook niets bijzonders te vinden. Zal het probleem bij mijn koppeling liggen? Daar weet ik helaas (nog) vrij weinig vanaf... Zou het kunnen dat de drukveer en trekveertjes versleten zijn, en kan dat een dergelijk onregelmatig toerenverloop veroorzaken?

Greetzz