Vette dip

reinierweerts

Well-Known Member
Hay,

Hier in Drenthe hebben we mooie weilanden, en als die omgeploegd zijn kan ik het niet laten om ff erover heen te crossen. Dat deed ik dus net ook op mn Neo's (standaard, behalve varioring en reso-buisje uitlaat).

Na een tijdje begint opeens de voorkant van mn scoot hard te trillen. dus ik rij weer naar de weg. Ik geef gas, maar bij ca. 20 km/u valt ie flink terug. Ook het toerenverloop is niet stabiel, zoals het eerst wel was. Hij rijdt nog wel maar ik vrees dat ik em nog verder de soep in help, als ik doorblijf rijden. Enige tips, ideetje wat het kan zijn?

Greetzz
 
Advertisement - register to remove this

als je 15 minuten volgas aan het ''ploegen'' ben geweest dan zal hij best wel warm geworden zijn, dus warmlopertje misschien?? bij warmloper zakt hij nl ineens heel erg snel in toeren (de dip¿) maar ik zal eerst je carb en filter maar eens checken
 
Kheb net luchtfilter gecheckd, niets aan de hand daarmee. Ik heb ook nog ff gewoon gereden, hij was inmiddels koud, en hij rijdt wel beter maar geeft nog steeds minder toeren. Hoe moet ik mn carb checken? Ik heb een Neos dus je komt ook niet overal even makkelijk bij...
 
dan haal je een paar kappen eraf :)
Kijk gewoon ff of er niet overal troep zit.
Haal ook ff je cilinder er anders ff af als dat het nie is dan kan je gelijk zien of ie warmgelopen is.
 
hij is denk gewoon heel warm geworden heb ik ook wel eens als een heel lang stuk heb gereden (normaal) dan presteerd die van mij ook ff minder tot hij weer wat is afgekoeld maar het kan best zijn dat je rollers in een keer een stuk zijn gesleten
 
Kzal dat volgas maar langzaam rijden even uitleggen. Waar ik toen reed lag een laag (10-tallen cm's) aan los zand. En aangezien het geen crossmotor is, heeft ie nogal wat moeite om vooruit te komen. Dat gaat dus langzaam, en dan heb ik vrijwel geen rijwind voor koeling. Overigens, toen ik vanochtend naar school reed, merkte ik dat er een 'dip' zit tussen 10-20 km/u, en rond de 25 km/u. Topsnelheid is nog wel hetzelfde.
 
Hmm.. Misschien is het idd verstandig om rollers en trekveertjes eens te vervangen. Weet iemand wat voor gewicht er standaard in een Neo's (bj.2000) zit? Dan neem ik gelijk een gram zwaarder en lichter mee.
 
Back
Top