Vespa sprint starttandwiel vast op krukas

juulviva

New Member
Vandaag wouden ik en een maat zijn rolletjes vervangen, maar na het vervangen start zijn vespa niet meer, dit lijkt te komen doordat het starttandwiel vast zit op de krukas. Wat nu? Is dit nog te redden?

ADE7F5F4-52C6-4459-AEBA-D0BDDBBC22C5.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Die moet je er voorzichtig afwrikken steeds een stukje draaien. Trek de achterste poelie van de koppeling naar je toe.
Dan heb je meer ruimte op de V-snaar en kan hij wat hoger op de voorste poelies.
Aan de tandjes te zien heeft hij er al niet goed op gezeten en zijn daardoor de tandjes beschadigd.
Zorg bij montage dat de 2 helften van de voorste poelies goed tegen elkaar zitten, door er ook weer voor te zorgen dat de snaar wat hoger zit en niet op de as want dan sluiten de poelies niet goed aan.
 
ik had dit ook, heb die tandjes wat bijgevelt met een diamant vijl, zodat die er weer normaal op kon, alles bij je vario monteren met de v snaar in slappe toestand
 
Vandaag wouden ik en een maat zijn rolletjes vervangen, maar na het vervangen start zijn vespa niet meer, dit lijkt te komen doordat het starttandwiel vast zit op de krukas. Wat nu? Is dit nog te redden?
Wat bedoel je uberhaupt met "start niet meer", slaat de motor niet aan of grijpt de bendix niet meer op dit tandwiel?
 
Back
Top