Vespa sprint slurpt benzine

Of cilinder misschien niet zo best of de cilinderkop..

Dus dan zou er ook wel eens wat benzine bij de motorolie kunnen komen..

Of het kan net zo goed weerstand zijn, slechte wiel lagers misschien.. Draaien nog wel rond alleen niet zo heel soepel meer..

Het kan ook zijn dat de rolletjes te licht zijn en het ding best veel toeren draait om vooruit te komen.
Wat je op een 4takt niet wilt is een vrij hoog toerental rijden -> gaat ten kosten van het brandstof verbruik.
 
Of cilinder misschien niet zo best of de cilinderkop..

Dus dan zou er ook wel eens wat benzine bij de motorolie kunnen komen..

Of het kan net zo goed weerstand zijn, slechte wiel lagers misschien.. Draaien nog wel rond alleen niet zo heel soepel meer..

Het kan ook zijn dat de rolletjes te licht zijn en het ding best veel toeren draait om vooruit te komen.
Wat je op een 4takt niet wilt is een vrij hoog toerental rijden -> gaat ten kosten van het brandstof verbruik.
Mijn cilinder is nog goed denk ik. Ik heb ontiegelijk veel compressie. En dit deed die ook al met 50cc. Ik weet niet wat een hoog toerental is maar kan wel een filmpje maken als ik van 0 tot top rijd. Rollen zijn nu 7.5. Hoe check ik de wiellagers?
 
Mijn cilinder is nog goed denk ik. Ik heb ontiegelijk veel compressie.
Aan denken heb je niet erg veel meten/constateren is beter.

Een te hoge compressie kan ook in je nadeel, werken, ten eerste slijt alles veel harder en ten tweede er gaat ook flink wat kinetische energie verloren tijdens de compressieslag.
Dus ik zou de compressie eens (laten) meten vooral als je nog de originele kop op die 80cc hebt.
Je perst dan een volume dat 80/50=1,6 keer zo groot is, in een verbrandingsruimte van een 50cc.
 
Aan denken heb je niet erg veel meten/constateren is beter.

Een te hoge compressie kan ook in je nadeel, werken, ten eerste slijt alles veel harder en ten tweede er gaat ook flink wat kinetische energie verloren tijdens de compressieslag.
Dus ik zou de compressie eens (laten) meten vooral als je nog de originele kop op die 80cc hebt.
Je perst dan een volume dat 80/50=1,6 keer zo groot is, in een verbrandingsruimte van een 50cc.
Hmm ja ik zal er naar laten kijken. Heb net Joey schaar gebeld en die zei gelijk “vertanding!”
 
Dus Joey Schaar vermoed dus overtoeren dit terwijl @C-Row in de tweede post dit al vroeg, waar je een ontwijkend antwoord op gaf evenals mijn laatste vraag over de cilinderkop.
Dat antwoord kwam mede omdat ik niet weet vanaf wanneer die over toeren maakt, ik heb wel een video op top snelheid. Dit was nog wel met de oude rolletjes. Zal hem zo bijvoegen
Post automatically merged:

Dat antwoord kwam mede omdat ik niet weet vanaf wanneer die over toeren maakt, ik heb wel een video op top snelheid. Dit was nog wel met de oude rolletjes. Zal hem zo bijvoegen
 
Last edited:
Hoi ik las alles eens terug
Er is iemand bij de club de roadrunners die heeft een vespa primavera snor gekocht heeft hem om laten keuren naar brom door de dealer Dat beviel hem niet het optrekken Is zelf wat gaan uitzoeken die rijd met een witte drukveer onbegrensde cdi 7 grams rollen sproeier 80 haalt 1 op 38 en op het filmpje wat er van is gemaakt zie je de teller in 1 stuk door gaan naar 67 op de teller
 
Back
Top