Vespa Sprint E4 80cc lage top snelheid

bero021

New Member
Dag,

Ik heb onlangs een 80cc malossi cilinder + 80cc malossi ecu gemonteerd op mijn vespa sprint E4 2018 alleen viel de topsnelheid viestegen; namelijk maar 65km/h. Deze snelheid behaalde die al met de originele 50cc cilinder en onbegrensde ecu (6,5gr rollen, witte drukveer en dikke luchtbuis). Ik heb al geprobeerd om de rollen zwaarder te maken. Zo heb ik 7,5gr, 8,5gr en zelfs 9,5 gram rollen geprobeerd maar de top bleef hetzelfde. Ook heb ik afgewisseld tussen de standaard drukveer en witte drukveer. Ten slot had ik de dikke luchtbuis los gekoppeld van het luchtfilter maar dat deed ook niks. Het was origineel een snor, maar ik denk niet dat dat iets er mee te maken heeft.

Kan iemand mij helpen met dit probleem? Hij zou namelijk wel boven de 70 moeten lopen met een 80cc cilinder.

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Dag,

Ik heb onlangs een 80cc malossi cilinder + 80cc malossi ecu gemonteerd op mijn vespa sprint E4 2018 alleen viel de topsnelheid viestegen; namelijk maar 65km/h. Deze snelheid behaalde die al met de originele 50cc cilinder en onbegrensde ecu (6,5gr rollen, witte drukveer en dikke luchtbuis). Ik heb al geprobeerd om de rollen zwaarder te maken. Zo heb ik 7,5gr, 8,5gr en zelfs 9,5 gram rollen geprobeerd maar de top bleef hetzelfde. Ook heb ik afgewisseld tussen de standaard drukveer en witte drukveer. Ten slot had ik de dikke luchtbuis los gekoppeld van het luchtfilter maar dat deed ook niks. Het was origineel een snor, maar ik denk niet dat dat iets er mee te maken heeft.

Kan iemand mij helpen met dit probleem? Hij zou namelijk wel boven de 70 moeten lopen met een 80cc cilinder.

Mvg
Het feit dat het origineel een snor was heeft volgens mij wel invloed.
Als ik me goed herriner is er bij zips verschil tussen snor en brom vertanding.
Ongeacht of dit waar is, weet ik wel zeker dat malossi vertanding (die een stuk langer is dan standaard) je top snelheid zeer zal helpen.
 
Back
Top