Vespa sprint 4t 2v 80cc wat is beter primaire of secundaire vertanding wat is jullie ervaring

Status
Not open for further replies.
Ik heb een Vespa 4t 2v met
Malossi 80cc
Malossi multivar en witte drukveer
7,5 gram rollen
Sproeier 82
Malossi nokkenas
Malossi torque driver en de baan met de punt
Wat mijn probleem is is dat die 65 km gaat alleen dan maakt die toeren dat is niet normaal dus ik wil andere vertanding want dat zal dan de optie zijn alleen wil of primaire of secundaire erin zetten maar ik wil weten met welke ik het minste optrek verliest maar wel veel top snelheid erbij krijg ga natuurlijk wel de rollen verlagen als dat nodig is maar ik wil weten wat het beste is en of iemand er ervaring mee heeft.
 
Advertisement - register to remove this

Vreemd.. Heb je een andere baan eens geprobeerd bij de Malossi torque driver?
Jou setup is verder goed voor een 80cc. (misschien nog wat experimenteren met de rollers)

Een vertanding is eingelijk niet nodig voor jou, het is pas nodig als een hoge top wilt en zuiniger wilt rijden.
De orginele vertanding gaat niet verder bij een bepaalde km/p top, daarbij heb je dus een Malossi vertanding nodig voor er over heen te komen.

Ik kan niet in je portemonnee kijken maar als het goed is, is een secundaire vertanding voldoende
Tenzij je het budget heb en het geheel wilt...

Dit filmpje helpt je er mee:
 
Last edited:
Hoi
Heb hetzelfde blokje in een vespa heb standaard cylinder 7 grams rollen witte drukveer onbegrensde cdi sproeier 80
en ding trekt in 1 stuk door naar 70 op de teller heb er een ring ingezet nu wok veilig en niet teveel toeren
 
Hoi
Heb hetzelfde blokje in een vespa heb standaard cylinder 7 grams rollen witte drukveer onbegrensde cdi sproeier 80
en ding trekt in 1 stuk door naar 70 op de teller heb er een ring ingezet nu wok veilig en niet teveel toeren
Als je een varioring heb dan maak die meer toeren dan zonder.
De varioring verwijderen heeft geen nadelen. Sterker nog: het is juist goed voor de motor om die eruit te halen.
Je scooter kan daardoor in een hogere versnelling komen, maakt daardoor minder toeren, rijdt zuiniger en stiller.
 
Ik heb een Vespa 4t 2v met
Malossi 80cc
Malossi multivar en witte drukveer
7,5 gram rollen
Sproeier 82
Malossi nokkenas
Malossi torque driver en de baan met de punt
Wat mijn probleem is is dat die 65 km gaat alleen dan maakt die toeren dat is niet normaal dus ik wil andere vertanding want dat zal dan de optie zijn alleen wil of primaire of secundaire erin zetten maar ik wil weten met welke ik het minste optrek verliest maar wel veel top snelheid erbij krijg ga natuurlijk wel de rollen verlagen als dat nodig is maar ik wil weten wat het beste is en of iemand er ervaring mee heeft.


Je kan het beste denk ik de minst steile baan van je torque driver gebruiken.

Ik ben zelf ook sneller geneigd om de steile baan te gebruiken.. Alleen dan is de riem denk ik te snel naar onderen en mis je top snelheid.. Dat moet je dan met meer toeren afkopen.

In de minder steile baan werkt het als een normale poelie.. Waarbij de graden misschien 1 graden verschilt met de originele torque driver.
Maar dan loopt hij wel veel strakker met een sport vario..
 
Vreemd.. Heb je een andere baan eens geprobeerd bij de Malossi torque driver?
Jou setup is verder goed voor een 80cc. (misschien nog wat experimenteren met de rollers)

Een vertanding is eingelijk niet nodig voor jou, het is pas nodig als een hoge top wilt en zuiniger wilt rijden.
De orginele vertanding gaat niet verder bij een bepaalde km/p top, daarbij heb je dus een Malossi vertanding nodig voor er over heen te komen.

Ik kan niet in je portemonnee kijken maar als het goed is, is een secundaire vertanding voldoende
Tenzij je het budget heb en het geheel wilt...

Dit filmpje helpt je er mee:
Ik wil primair of secundair erin doen alleen ja secundair als dat beter is wil ik dat erin zetten geld daar gaat het niet over maar moet gwn betere top uit halen
Post automatically merged:

Gaat het over een Snorfiets ? of over een Bromfiets.
Snor
Post automatically merged:

Je kan het beste denk ik de minst steile baan van je torque driver gebruiken.

Ik ben zelf ook sneller geneigd om de steile baan te gebruiken.. Alleen dan is de riem denk ik te snel naar onderen en mis je top snelheid.. Dat moet je dan met meer toeren afkopen.

In de minder steile baan werkt het als een normale poelie.. Waarbij de graden misschien 1 graden verschilt met de originele torque driver.
Maar dan loopt hij wel veel strakker met een sport vario..
Ja maar een paar kilometer er bij is niet heel bijzonder moet gwn echt trekkracht hebben en dat die geluid door schiet naar ze top en dan geen top van 65 wil graag 75 kunnen
 
Ik wil primair of secundair erin doen alleen ja secundair als dat beter is wil ik dat erin zetten geld daar gaat het niet over maar moet gwn betere top uit halen
Post automatically merged:


Snor
Post automatically merged:


Ja maar een paar kilometer er bij is niet heel bijzonder moet gwn echt trekkracht hebben en dat die geluid door schiet naar ze top en dan geen top van 65 wil graag 75 kunnen

Ouchh aangezien het om een snor gaat mogen 'we' je niet verder helpen..
Aangezien er een snor beleid is op dit forum.
 
Ik heb een Vespa 4t 2v met
Malossi 80cc
Malossi multivar en witte drukveer
7,5 gram rollen
Sproeier 82
Malossi nokkenas
Malossi torque driver en de baan met de punt
Wat mijn probleem is is dat die 65 km gaat alleen dan maakt die toeren dat is niet normaal dus ik wil andere vertanding
Dus dat vind je niet snel genoeg voor een Snorfiets ??
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top