Het zal waarschijnlijk aan de afstelling liggen het je een doorgezaagde cdi of een onbegrensde ?beste allen,
ik heb onlangs op een Vespa Sprint 4t 2v uit 2015 een 80cc top performance cilinder gezet. hierbij is ook een Naraku nokkenas, nieuwe distributie ketting + nieuwe kettinggeleider, nieuwe inlaatklep, nieuwe bougie en een nieuw spruitstuk gemonteerd en de olie is ververst.
het probleem is dat hij nauwelijks toeren maakt en max 30km/u rijd. we hebben van alles gecheckt, de vario en de koppeling helemaal nagekeken, andere cdi geprobeerd, verschillende sproeiers erop en gestart zonder luchtfilter. voorderest staat hij goed op tijd en zijn de kleppen gecheckt. de compressie is ook helemaal zoals hij hoort. hij start ook met een paar keer kicken of binnen een paar seconde met de elektrische start.
mijn opstelling voorderest is dit:
80cc top performance
naraku nokkenas
malossi mutivar
sproeier 84
weet iemand van jullie waar dit aan kan liggen?
Hoeveel gram rollen zitten erin ?Het zal waarschijnlijk aan de afstelling liggen het je een doorgezaagde cdi of een onbegrensde ?
Start hij ook moeilijk/zwaar? Of maakt de startmotor gewoon snelle slagen?Jap voor alle veranderingen die in het eerste bericht zijn genoemd liep hij perfect. 50cc met 65km/u als top.
Hij maakt gewoon reguliere slagen, zit overigens ook een nieuwe startmotor op. kicken gaat stukje zwaarder dan 50cc maar niet te zwaar. En start gewoon na 2/3 keer kicken.Start hij ook moeilijk/zwaar? Of maakt de startmotor gewoon snelle slagen?
Toen mijne niet liep na een Cilinder upgrade heb ik hem opnieuw gebouwd. En toen was het opgelost.Hij maakt gewoon reguliere slagen, zit overigens ook een nieuwe startmotor op. kicken gaat stukje zwaarder dan 50cc maar niet te zwaar. En start gewoon na 2/3 keer kicken.
Oke, het probleem is niet dat hij niet loopt, maar dat hij nauwelijks toeren maakt. Hij start gewoon goed voorderest. Had jij bij het opnieuw opbouwen ook nieuwe pakkingen gemonteerd trouwens?Toen mijne niet liep na een Cilinder upgrade heb ik hem opnieuw gebouwd. En toen was het opgelost.
Ja maar dat was meer omdat de pakkingen die ik erbij kreeg meteen lekte.Oke, het probleem is niet dat hij niet loopt, maar dat hij nauwelijks toeren maakt. Hij start gewoon goed voorderest. Had jij bij het opnieuw opbouwen ook nieuwe pakkingen gemonteerd trouwens?
Is dit een snorscooter dan?Heeft dit eventueel te maken met valse lucht of aan de snor vertanding ?
Was ooit snorscooter inderdaad, maar omgekeurd naar brom. Meeste 2v Vespa’s zijn snor.Is dit een snorscooter dan?
Dat weet ik niet want ik kan dan niet rijden en checken hvl Touren die maakt hoe kan ik dat checken dan ? En wat heeft dit met de standaard te makenAls de scooter op de standaardstaat maakt deze dan wel fatsoenlijke toeren?
Ik probeer uit te vissen wat jullie bedoelen met "maakt nauwelijks toeren" en of dit te maken heeft met het verbrandingsdeel van de motor of met de overbrenging.En wat heeft dit met de standaard te maken
Ik snap het ook niet maar ik bedoe meer dat die gewoon niet het goeie vermogen geeft als bij een normale 80cc. Hij trekt nog slechter dan met 50cc nuIk probeer uit te vissen wat jullie bedoelen met "maakt nauwelijks toeren" en of dit te maken heeft met het verbrandingsdeel van de motor of met de overbrenging.
*zucht, gewoon achterwiel van de grond en gassen! op de bokstandaard. of je motor dan wèl op toeren komt en je achterwiel vlot draait of niet.Dat weet ik niet want ik kan dan niet rijden en checken hvl Touren die maakt hoe kan ik dat checken dan ? En wat heeft dit met de standaard te maken
dan doet ie helemaal niksweet je zeker dat de timing goed staat en niet 180 graden verkeerd?