Vespa sprint 2017 4t 2v 80cc malossi over toeren probleem

Goeiedag ik heb een Vespa sprint 2017 4t 2v met 22000 kilometer na aankoop heb ik alles aan de scooter laten doen er is opgegaan 80cc malossi, malossi multivar met 7,5 gram rollen sproeier 82
Malossi torch driver een nokkenas van naraku En een begrenzer van begrenzer.nl alleen mijn top snelheid is 68 kilometer per uur en maakt heel veel over toeren mijn vraag is wat kan het probleem zijn dat mij scooter niet de 75 haalt of de 80 want alles is er aan gedaan ?
 
Advertisement - register to remove this

Als je op begrenzer.nl goed gelezen had, had je gezien dat die begrenzer ontgrenst zo'n 60/65 gaat... Oplossing is dus een andere begrenzer, of geen begrenzer en een ontgrenste cdi. als ze hem vinden ben je alleen maar harder de lul dus persoonlijk ben ik niet zo van de begrenzers.
 
Als je op begrenzer.nl goed gelezen had, had je gezien dat die begrenzer ontgrenst zo'n 60/65 gaat... Oplossing is dus een andere begrenzer, of geen begrenzer en een ontgrenste cdi. als ze hem vinden ben je alleen maar harder de lul dus persoonlijk ben ik niet zo van de begrenzers.
Ik heb even gekeken maar elke begrenzer gaat maximaal 60 65 er is geen andere die daar boven gaat kunt u miss er 1 zoeken voor me die dat wel kan
 
Ik heb even gekeken maar elke begrenzer gaat maximaal 60 65 er is geen andere die daar boven gaat kunt u miss er 1 zoeken voor me die dat wel kan
Ik heb zelf zo snel geen begrenzer kunnen vinden die harder gaat. Je zou ook gewoon zoals ik eerder zei een ontgrenste cdi kunnen monteren. Dan kun je niet begrenzen voor een rollerbank maar heb je wel een hogere top. Wil je het risico lopen is de vraag.
 
Ik heb zelf zo snel geen begrenzer kunnen vinden die harder gaat. Je zou ook gewoon zoals ik eerder zei een ontgrenste cdi kunnen monteren. Dan kun je niet begrenzen voor een rollerbank maar heb je wel een hogere top. Wil je het risico lopen is de vraag.
Ik wil het risico niet nemen dat is het probleem dus ik wil het liefste de hoogste top maar wat regelt mijn topsnelheid want miss ligt het daaraan
 
Ik wil het risico niet nemen dat is het probleem dus ik wil het liefste de hoogste top maar wat regelt mijn topsnelheid want miss ligt het daaraan
Veel factoren bij elkaar regelen je top. Maar omdat je scooter veel overtoeren maakt zoals je zegt heb ik geen idee wat het probleem kan zijn want ik ben alleen beken met toeren begrenzers en dat doet deze dus duidelijk niet haha
 
Veel factoren bij elkaar regelen je top. Maar omdat je scooter veel overtoeren maakt zoals je zegt heb ik geen idee wat het probleem kan zijn want ik ben alleen beken met toeren begrenzers en dat doet deze dus duidelijk niet haha
Ja zeg dat wel me toeren begrenzen doet die niet echt maar je hoort van af de 60 een overschakeling dat die echt moeite doet voor die 5 kilometer
 
Ik wil het risico niet nemen dat is het probleem dus ik wil het liefste de hoogste top maar wat regelt mijn topsnelheid want miss ligt het daaraan

Waar wil je de hoogste top rijden.. Of wil je alleen stoer overkomen omdat je scooter dan 80km/u op de teller kan..
Vergeet daarbij niet dat ze de scooter inbeslag mogen nemen als de snelheids overschrijding veelste veel is.. en je dus een gevaar op de weg word.

Dan praat je zeker over vanaf 80km en hoger. Zou het zelf niet riskeren, Als hij 65 / 68 op de teller haalt lijkt mij dat dit wel voldoende is.
 
Overoeren wil zeggen de je scooter in een te lichte versnelling staat.

Dit is dus een teken dat de cdi wel een hogere snelheid aankan in de onbegrensde stand.
Het is dus een kwestie van de juiste combinatie trekveren, drukveer en variogewichtjes/rolletjes vinden bij jouw setup.
 
Waar wil je de hoogste top rijden.. Of wil je alleen stoer overkomen omdat je scooter dan 80km/u op de teller kan..
Vergeet daarbij niet dat ze de scooter inbeslag mogen nemen als de snelheids overschrijding veelste veel is.. en je dus een gevaar op de weg word.

Dan praat je zeker over vanaf 80km en hoger. Zou het zelf niet riskeren, Als hij 65 / 68 op de teller haalt lijkt mij dat dit wel voldoende is.
Ik weet dat de kans op inbeslagname er dan is maar wil echt het maximale uit me scooter halen dat is het ding dat ik die 80 aan wil tikken
Post automatically merged:

monteer 8,4 gr
Ik ga binnenkort dat dan wel monteren nog meer tips miss met me drukveer ?
Post automatically merged:

Overoeren wil zeggen de je scooter in een te lichte versnelling staat.

Dit is dus een teken dat de cdi wel een hogere snelheid aankan in de onbegrensde stand.
Het is dus een kwestie van de juiste combinatie trekveren, drukveer en variogewichtjes/rolletjes vinden bij jouw setup.
Dankuwel weet u miss een bepaalde stand daar voor voor mijn scooter ?
Post automatically merged:

monteer 8,4 gr rolletjes.
Even een vraagje nog ik heb namelijk eerst met me scooter 6,1 gram rollen gereden maar toen had ik ook op de 65 overstorten kan dat kloppen ? Want het lijkt mij dan met 6,1 gram rollen dat ik eerder in de overtoeren loop toch
 
Last edited:
Ik weet dat de kans op inbeslagname er dan is maar wil echt het maximale uit me scooter halen dat is het ding dat ik die 80 aan wil tikken
Post automatically merged:


Ik ga binnenkort dat dan wel monteren nog meer tips miss met me drukveer ?
Post automatically merged:


Dankuwel weet u miss een bepaalde stand daar voor voor mijn scooter ?
Post automatically merged:


Even een vraagje nog ik heb namelijk eerst met me scooter 6,1 gram rollen gereden maar toen had ik ook op de 65 overstorten kan dat kloppen ? Want het lijkt mij dan met 6,1 gram rollen dat ik eerder in de overtoeren loop toch
ja met lichtere rollen maak je meer toeren over het algemeen
 
Ja maar ik heb nu 7,5 en dan maak ik nog steeds over toeren op 65 maar toen ik 6,1 gram had maakte ik ook op 65 over toeren hoe kan dat als ik 1,4 gram omhoog ga en nog steeds over toeren
Nou dan moet je dus nog hoger, als ik 2 gram rollen rijd en naar 3 gram ga maak ik nog steeds overtoeren als ik 6 gram rollen nodig heb bij wijze van spreken
 
Iedere cdi heeft natuurlijk z'n maximaal toerental.
Maar als de scooter echt overtoeren maakt is dit maximale toerental van jouw cdi niet het initiele probleem en dus de beperkende factor.
Het probleem zit echt achter je carterkap.

Probeer maar eens op een racefiets in z'n laagste versnelling zo hard mogelijk te fietsen.
Je draait de trappers rond totdat je zelf niet meer kunt volgen en je aan je maximale "toerental" zit.
Je rijdt dan misschien 10 kmpu.
Zet daarna je versnelling dan iets hoger je kunt nog steeds je trappers met het volle toerental ronddraaien maar de fiets haalt misschien al 12 kmpu.
Zet je de fiets geleidelijk aan in een steeds hogere versnelling zul je merken dat je in een bepaalde versnelling de hoogste snelheid haalt voor het vermogen wat jij op de trappers kunt uitoefenden. (dit hoeft dus niet het hoogste "toerental" te zijn)
Zet je dan de fiets nog een versnellinkje hoger merk je dat je de kracht niet meer hebt om de trappers goed rond te krijgen en de maximale snelheid zakt weer.

Nou datzelfde gebeurt bij jouw scooter, het is dus een kwestie van een balans vinden tussen de "kracht" van de motor en de hoogste versnelling.

Dit doe je door je instellingen van je overbrenging (vario koppeling) optimaal aan te passen op het maximale vermogen van jouw blokje (dus het toerental moet in de powerband blijven van jouw cilinder/uitlaat combinatie)
MAW op z'n minst de trekveren, de drukveer en je variogewichtjes dusdanig aanpassen zodat je scooter bij het optimale toerental zo hoog mogelijk in z'n versnelling komt.
 
Iedere cdi heeft natuurlijk z'n maximaal toerental.
Maar als de scooter echt overtoeren maakt is dit maximale toerental van jouw cdi niet het initiele probleem en dus de beperkende factor.
Het probleem zit echt achter je carterkap.

Probeer maar eens op een racefiets in z'n laagste versnelling zo hard mogelijk te fietsen.
Je draait de trappers rond totdat je zelf niet meer kunt volgen en je aan je maximale "toerental" zit.
Je rijdt dan misschien 10 kmpu.
Zet daarna je versnelling dan iets hoger je kunt nog steeds je trappers met het volle toerental ronddraaien maar de fiets haalt misschien al 12 kmpu.
Zet je de fiets geleidelijk aan in een steeds hogere versnelling zul je merken dat je in een bepaalde versnelling de hoogste snelheid haalt voor het vermogen wat jij op de trappers kunt uitoefenden. (dit hoeft dus niet het hoogste "toerental" te zijn)
Zet je dan de fiets nog een versnellinkje hoger merk je dat je de kracht niet meer hebt om de trappers goed rond te krijgen en de maximale snelheid zakt weer.

Nou datzelfde gebeurt bij jouw scooter, het is dus een kwestie van een balans vinden tussen de "kracht" van de motor en de hoogste versnelling.

Dit doe je door je instellingen van je overbrenging (vario koppeling) optimaal aan te passen op het maximale vermogen van jouw blokje (dus het toerental moet in de powerband blijven van jouw cilinder/uitlaat combinatie)
MAW op z'n minst de trekveren, de drukveer en je variogewichtjes dusdanig aanpassen zodat je scooter bij het optimale toerental zo hoog mogelijk in z'n versnelling komt.
Dankuwel voor u verhaal nu u het zo zeg snap ik hem helemaal ik ga binnenkort ook nieuwe rollen monteren morgen word dat en me bougie bekijken na een tijd vol gas gereden te hebben of die genoeg benzine krijg en miss na me rolletjes te kijken naar me drukveer want ik heb een tijd rode trekveren gehad maar toen moest ik me gas open draaien even wachten en toen pakte die pas omdat rood gwn zo zwaar was voor dat die hem open kon draaien dus heb weer standaard trekveren gedaan en dat reed wel goed maar bedankt voor uw verhaal
 
Denk je ik vind 82 al wel groot standaard zit er 76 in dus vond 82 wel goed wat zal er volgens jou in moeten
Je kleur van de bougie zal het antwoord geven. Fabriek af is hij te arm afgesteld ook. 80-82 is meestal aan te raden voor 50cc. Ik krijg een hogere top met een sproeier 84/50cc.
 
Back
Top