Hallo allemaal, ik heb een paar vragen over mijn Vespa Si
Setup:
- 50cc standaard zuiger en cilin.
- Proma Circuit uitlaajke
- Sproeier 64
- Standaard koppeling
- Poeliemaatje 70
Verhaal:
Heb sinds 1 jaar een mooie Vespa Si, thuis staan die ik heb opgeknapt.(naar mijn mening afgeknapt, hijs oerlelijk).
Heb m na t opknappen weer in mekaar gezet, met wat andere onderdelen zoals:
- Proma
- Sproeier maat 56
- Poeli
27 sept, werd ik 16, dus ik me certifi gehaald. En natuurlijk rijden met dat ding.
Na ongeveer 4,5 KM stopte ie ermee, dus ik naar huis gelopen. Een maal thuis ben ik gaan kijken wat er eigenlijk mis mee was. De zuiger wast vastgelopen in de cilinder (krukas, en cilinder waren nog goed).
Diezelfde dag heb ik een nieuwe zuiger gekocht (50cc). Toen heb ik met speciaal schuurpapier de cilinder (die een beetje beschadigd was) in orde gemaakt. Alles in mekaar gezet, en een grotere sproeier eringezet (64) (dat was de oorzaak, overhitting).
De zuiger is inmiddels 300km ingereden, het werkt perfect.
Probleem 1:
Soms als ik de brommer wil starten, geeft ie een "POF", het lijkt alsof ie luchtdruk kwijtmoet, en dat gaat via de uitlaat! wat is dit?!
Probleem 2:
Daarstraks, moest ik even de stationair afstellen, omdat ie afslaat bij het stilstaan. Daarna ben ik weer gaan rijden (duh
). Toen begon ie te haperen!. Hij sloeg steeds af! Dus ik terug naar mn garage en de bougie losgedraaid en schoongemaakt.
- Kleur: zwart! (voorheen koffiebruin)
- Roet
heb het roet erafgeveegd en met schuurpapiertje het "lipje" afgeschuurd.
Toen liep ie weer perfect.
Waar kan die zwarte kleur opeens vandaan komen?, verzopen?:S
Ik heb nu poelie maat 70 erop liggen, en als ik m voorbij de 45trek begint ie heftig te trillen, het irriteerd mateloos! Is dit normaal?
Wat kan ik er nu het beste aan doen dat ie niet meer die kuurtjes vertoont, of zou dat iets van "inrijden" kunnen zijn?
Ps. nu heb ik sproeiermaat 64 erin gezet
Groetjes Thomas