Vespa LX50 buddy zonder slot

karl98

Well-Known Member
Hoi!

Gisteren heb ik in een domme actie me buddy opengedaan van me vespa.
T slot van de buddy kwam er regelmatig al uit alleen heb ik nu in alles haast t hele slot gedeelte van me buddy in de buddy gegooid en toen de buddy dicht gedaan.
Dus nu ligt mijn slot in me buddy.
Nu wil ik mijn buddy openkrijgen maar dat gaat natuurlijk niet, hebben jullie misschien tips of ideeën om de buddy open te krijgen?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb het een keer gehad met mijn sleutel. Maar volgens mij kan je met een punt tang het slot wel draaiden. Anders heb je 4 opties, ze zijn geselecteerd op moeilijkheidsgraad.

Optie 1: is een nieuw slot kopen en die er in duwen

Optie 2: je scooter optillen aan de achterkant van je buddy. Als je je vingers onder de achterkant van je zadel vouwd kan je hem zo open trekken. Maar de kans is wel groot dat je je slotplaat breekt. ( kost je 2 tientjes op marktplaats).

Optie 3: Als je kleine handen hebt kan je de zijkant van de buddy omhoog trekken en er met je hand/arm tussen door. Maar dit lukt meestal alleen als je iets moet pakken als sleuel in een jas ofzo. Want je kan de bodemniet echt bereiken. Ook hier riskeer je het breken van de slotplaat.

Optie 4: proberen te "vissen" naar het slot palletje. Dit kan je doen met een ijzerdraad oid. Maar het is wel ontzettend lastig.
 
Back
Top